Jump to content
Annons

Studiomöbel


nkai

Recommended Posts

Jag och en polare håller på att starta upp ett företag med designmöbler och vi kommer i början att inrikta oss på arbetsstationer för IT/audio/video applikationer.

Det blir custom byggen med material som MDF, plexiglas, rostfritt stål, diverse träslag, proffslackering mm. Jag håller på att rita en station åt mig själv, och när den är klar kan jag återkomma med bilder och specifikationer. Kanske även en auktion?

Redigerat av Disobedient
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
5000 spänn för ett sketet bord ? Jisses , hade jag haft en verkstad hade jag sålt dylika bord för 2500:- fritt från fabrik och då hade jag antagligen blivit rik om jag haft folk som kunnat beta av alla beställningar. En rackskena kostar ingenting , snygga skivor i alla möjliga exotiska träslag finns på bygghandeln. Jag säger bara Start --Sticksåg -- limknekt -- rundstav -- träskruv -- installera och konfigurera ,voila´ . Vi snackar 1000 spänn för ett hemkört bord i samma kaliber.

Jag letar efter rackskenor.....tänkte bygga mig själv ett studio bord i MDF. Vart kan man få tag på rackskenor? Hittar inga?

Någon sa Clas Ohlsson..men hittar inge där heller 😆 ?

Några tips på hur man målar o lackar MDF så att det blir snyggt? Vad är Knacklack? 😄

Tack på förhand 🙂 !!

Link to comment
Dela på andra sajter

5000 spänn för ett sketet bord ? Jisses , hade jag haft en verkstad hade jag sålt dylika bord för 2500:- fritt från fabrik och då hade jag antagligen blivit rik om jag haft folk som kunnat beta av alla beställningar. En rackskena kostar ingenting , snygga skivor i alla möjliga exotiska träslag finns på bygghandeln. Jag säger bara Start --Sticksåg -- limknekt -- rundstav -- träskruv -- installera och konfigurera ,voila´ . Vi snackar 1000 spänn för ett hemkört bord i samma kaliber.

Jag letar efter rackskenor.....tänkte bygga mig själv ett studio bord i MDF. Vart kan man få tag på rackskenor? Hittar inga?

Någon sa Clas Ohlsson..men hittar inge där heller 😳 ?

Några tips på hur man målar o lackar MDF så att det blir snyggt? Vad är Knacklack? 😲

Tack på förhand 😄 !!

Ingen som vet vart man kan köpa vanliga rackskenor?!

De som alla sa var så enkla o billiga att få tag på?! 😠🤪 ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Hur når man datorns tangentbord? Och klaviaturet är ju alldeles för långt ner för att spela seriöst på. Eller?

// David

Tangentbordet står antagligen på en utdragsskiva.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...
Jag och en polare håller på att starta upp ett företag med designmöbler och vi kommer i början att inrikta oss på arbetsstationer för IT/audio/video applikationer.

Det blir custom byggen med material som MDF, plexiglas, rostfritt stål, diverse träslag, proffslackering mm. Jag håller på att rita en station åt mig själv, och när den är klar kan jag återkomma med bilder och specifikationer. Kanske även en auktion?

Hej,

hur gick det ? Har Ni kommit igång med planerna nu ?

- J

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Jag lånar denna tråden eftersom den handlar just om studiomöbler, ville inte skapa en helt ny tråd. 😄 Det är så att jag letar efter en snygg och billig studiomöbel. Hittade en som jag tycker ser riktigt bra ut som ligger på runt 2000kr.

http://kam.co.uk/index.php?action=product&product_id=80

Jag skulle hellre bygga ett själv och spara lite pengar. Men jag är kär i "metallkonstruktionen". Vill ha den stående med hjälp av metall som just denna. Någon som vet var man kan få tag i liknande metallsupports?

http://kam.co.uk/media/file/product/manual..._web_manual.pdf - Där är alla delar till den förstnämnda modellen, det borde väl inte vara alltför svårt att fixa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är skitenkelt att fixa om man har svets o glatt humör 😄

Om du skall gå till en firma så tror jag det är mycket billigare att köpa den istället. Mekaniska verkstäder tar allt mellan 380 och 700 kronor/timme (ibland mer) och då kommer man snabbt upp i 2000 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...