Jump to content
Annons

Varför svarar folk såhär?


Eternal

Recommended Posts

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Personligen önskar jag att det tillsätts en myndighet som får i uppdrag att avlyssna folks telefonvanor. Om den som svarar i sin telefon inte omedelbart svarar med förnamn och efternamn...istället för ett slött "aaa" eller "mmm..." eller "HALLÅ!!!", så ska omgående telefonförbindelsen ovillkorligen brytas, inte bara för stunden utan för all evighet och kunden ska ha förverkat sin rätt till att fortsättningsvis få ha telefon. Precis på samma sätt som det krävs körkort för bil och som det också borde finnas körkort för att få ha telefon, barn och husdjur...

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger:

- Hej, det är Micke.

Jag hatar folk som inte säger vad dom heter, ibland blir jag förvirrad och vet inte vem jag pratar med. 😕

Jag med. "Hallå?" Är jobbigt. Inte alltid man kopplar. Ännu värre när någon ringer en och man svarar och så hör man "Tjenare!" och så hör man inte vem det är. Jobbigt när folk svarar med nummret också.
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Alltså!

WTF!?

Om nån ringer MIG så vet de väl ändå vem de ringde? 😉

Ringer man till flera personers nummer (typ hem) så kanske de går. men jag svarar ändå hallo! Man borde ju höra vem som är vem

WTF? Det går bort!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Man borde ju höra vem som är vem

Tja, vet inte det jag... De flesta talkodare som används är optimerade för den vite medelålders mannen. För er killar kanske det funkar, men det funkar sämre med tanter. Folk brukar ha jättesvårt att skilja mig och mina systrar åt över telefon.

Redigerat av Tant Fransa
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså!

WTF!?

Om nån ringer MIG så vet de väl ändå vem de ringde? 😆

Ringer man till flera personers nummer (typ hem) så kanske de går. men jag svarar ändå hallo! Man borde ju höra vem som är vem

Det är inte alltid så självklart. Jag känner flera som låter ganska annorlunda på telefon. Ännu värre är det i ett hushåll med flera. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

När man ringer till folk man absolut inte känner och de inte säger vem det är, det är ju för djävligt...

😉😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Och som för att förvirra det ännu mer så har jag iallfall en tendens att börja mitt telefonsamtal med ett "ja" efter att personen man ringer upp svarar typ:

Ja hej det är gunnar här

Ja hej det är egghuvudet...

Ja:et är nog precis som Olsberg säger en konfirmering på att samtalet har startats. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget odelat negativt att man råkar ta fel på person? Att börja prata med en polares syskon (eller ännu bättre; föräldrar) i tron att det är polaren i fråga kan leda till enormt roliga och framförallt pinsamma situationer, och borde som sådan företeelse främjas.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Dessutom är det tradition att den som ringer upp svarar med för- och efternamn.

NATURLIGTVIS.

Jag har släktingar som bara lägger på luren utan att fråga, om detta inte har skett initialt i samtalet.

😉

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag svarar alltid "Ja, hallå? " som något inpräntat töntmantra från tidernas begynnelse. Har försökt att svara med namn eller nummer eller annat slumpmässigt utvalt ord, men det kändes inte rätt, det kändes som att jag ljög för telefonen. Den ville inte ha det så, började ställa ultimatum. Men jag gillar inte att bli tillsagd så jag dumpade den. Jag och min nya telefon kommer mycket bättre överens, inga krav, jag säger vad jag vill när jag vill. Ibland svarar jag inte alls utan låter den bara ringa. Den är ok med det.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

En helt annan fråga: använder folk hemtelefoner längre? Hade en ett par år precis i början när jag flyttat hemifrån, men sen kom jag fram till hur totalt onödigt det var. Kändes som det ändå bara var försäljare som ringde. Kör bara mobil och har inga planer på att gå tillbaks till stationär telefon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det försvinner mer och mer.

Dom som jag vet har hemtelefon är pga av DSL bredband.

Dom kan alltså inte få något annat än via telefonjacket och måste ha ett telefonabonemang 😉

Efter närmare eftertanke: Måste man ha ett telefonabonemang för att kunna ha DSL bredband?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
jaja. jag tänkte väl inte allt för mkt på dethär med att man har en tele till flera pers. För mig innebär telefon nuförtiden bara mobil så.. och då känns det väldigt onödigt då bara ett litet fåtal inkommande samtal är från okända nummer 🙂

Jag kan utan att överdriva hävda att minst 90% av alla samtal jag får är från skyddade nummer. Alltså kommer inget nummer upp alls i displayen!

Det är nog därför jag inte brytt mig om att byta batteri på nummerpresentatören i över en månads tid...

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

En annan telefonfråga:

Får man hjärnskador och dåligt minne även av de där nya portabla hemtelefonerna (med sändare) som används alltmera nu, eller gäller det för bara mobilerna?

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
En helt annan fråga: använder folk hemtelefoner längre? Hade en ett par år precis i början när jag flyttat hemifrån, men sen kom jag fram till hur totalt onödigt det var. Kändes som det ändå bara var försäljare som ringde. Kör bara mobil och har inga planer på att gå tillbaks till stationär telefon.

Därför att det blir såpass mycket billigare förmodligen... Fast Tele2 Smart för Mobil lär ju va bra...

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hade ett samtal med en käft som inte förstod varför fasta telefoner kallas för fasta. Han menade att de var väl så mobila som de mobila varianterna! "Det är ju bara att ta den i famnen, gå iväg och fortsätta prata...tills kabelvindan tar slut." Helt allvarligt så förstod han uppretat inte skillnaden.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...