Jump to content
Annons

Povel Ramel är död


Egghuvud

Recommended Posts

Annons
Han har fått en minnessida på Sveriges Radio:

SR minns Povel Ramel

Tack för den. Har suttit och lyssnat på många intervjuer och reportage nu. Härlig konsert med Povel och Louise Hoffsten. Det är inte många männsikor som det finns så mycket sparat efter. En fråga som Martin Ljung fick var: Vad har Povel Ramel betytt för dig? Ljung - Allt. Det var ju han som hjälpte mig in i branchen 1947 (då hade han vart igång i 8 år redan. 68 år i branchen) :rolleyes:. Härliga farbröder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har fått en minnessida på Sveriges Radio:

SR minns Povel Ramel

Tack för den. Har suttit och lyssnat på många intervjuer och reportage nu. Härlig konsert med Povel och Louise Hoffsten. Det är inte många männsikor som det finns så mycket sparat efter. En fråga som Martin Ljung fick var: Vad har Povel Ramel betytt för dig? Ljung - Allt. Det var ju han som hjälpte mig in i branchen 1947 (då hade han vart igång i 8 år redan. 68 år i branchen) 😄. Härliga farbröder.

Jag har aldrig haft någon direkt kontakt med hans verk. Visst har man hört några låtar och sett han på tv ett par gånger. Men det känns ändå som att man inte tillhör den generationen som kommer sakna honom mest.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Man får beklaga och det är ju givetvis ett hårt slag för familjen. Jag tillhör ju den där generationen som han rimligtvis borde betyda en del för men för mig var han nog mer underhållning och humor än musik eller hur jag ska uttrycka mig. Men han är ett stort namn i underhållningsbranschen här i Sverige det kan man aldrig komma ifrån så all respekt till honom och hans livsverk.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Povel tillhörde den generation av komiker som fortfarande hade som krav på sig själva att vara roliga. Det är glest mellan de roliga komikerna i dag, när det är mest en massa krystade och märkliga typer kallar sig "ståuppare" och kräker ur sig en massa meningslöst dravel, svordomar, könsord och rena oförskämdheter och förolämpningar på scenen.

Det var definitivt bättre förr, när humor innehöll lite finess och fyndiga vändningar.

I sanning en stor förlust för nöjes-Sverige. Povels fyndiga texter kan man bara inte låta bli att beundra - och när han spelade så såg det verkligen ut som om han lekte fram musiken. En riktigt stor underhållare har lämnat oss. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...