Jump to content
Annons

Bortskänkes!


Magnetic

Recommended Posts

Tjena

Har inte plats längre för min gamla tramporgel. Tänkte nu skänka bort den till någon av mina medstudiokanter på forumet! Först till kvarn är det som gäller. Hämtas på plats i Järfälla utanför Stockholm. 😱 PM:a om du är intresserad.

Kanske inte det senaste i studioväg men för det rätta gamla soundet så... 😲

Bild på orgeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det där ser ju knappast ut som en tramporgel?

Det där är väl ett vanligt piano? Vart är annars tramppedalerna? Det enda jag ser är en sustain och en damp.. 

Det ser ut som det skulle va ett litet piano men det är faktiskt en tramporgel. Kanske en gammal lyxmodell med pedaler i mässing...? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser inte alls ut som en tramporgel alls. Fäll upp locket och ta en bild? Finns där manualer?

EDIT: Lade märke till att pedalerna ser väldigt suspekta ut även för ett piano. Det talar för att det faktiskt är en orgel.

Redigerat av Hemluth
Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser inte alls ut som en tramporgel alls. Fäll upp locket och ta en bild? Finns där manualer?

EDIT: Lade märke till att pedalerna ser väldigt suspekta ut även för ett piano. Det talar för att det faktiskt är en orgel.

Kan garantera att det är en tramporgel 🙂 Manualer? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser inte alls ut som en tramporgel alls. Fäll upp locket och ta en bild? Finns där manualer?

EDIT: Lade märke till att pedalerna ser väldigt suspekta ut även för ett piano. Det talar för att det faktiskt är en orgel.

Kan garantera att det är en tramporgel 🙂 Manualer? 🙂

Spakar att dra i, typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag måste hålla med om att den ser väldigt annorlunda ut, för att vara en tramporgel... tycker det borde bli så litet moment, för att förse bälgen med luft, med tanke på dom små pedalerna...

Är bälgen tät? HUr är det med stämningen? Är A i hyfsad närhet av 440Hz?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Manualer är inte spakar att dra i... det är ett omfång av oktaver... två manualer talar om att det är två bräden med tangenter, ett övre och ett undre. Eftersom inte trådskaparen verkade veta vad manualer är, så kan skeptikerna undra.

Detta är en en-manualig orgel väl?

OM det skulle vara en bluff, så kan man fråga sig varför... Sjuk humor?

Jag tror det är äkta, vem skulle sätta in en bortskänkes här annars, bara sådär, med risk för att bli ihjälslagen av en som kom och tittade och märkte att det var en bluff? Jag bara frågar, som Birgitta Andersson sa.

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå igen!

Kan garantera att det är en tramporgel!

Tyvärr har jag inte uppdaterat med de senaste drivrutinerna. 🙂

Trodde själv först att det var något slags piano först när jag såg det men fel kan man ha.

Vad det gäller manualer finns det ett par "träarmar" som man får justera med knäna för att få lite variation på ljudet. Bälgen läcker luft så man får trampa på ordentligt... 😉

Orgeln ger en skön sakral stämning till rummet 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ser onekligen rätt svårspelad ut med de små pedalerna. Klarar de verkligen att pumpa tillräckligt med luft?

Funkar faktiskt bra... nu är det ju så att bälgarna pyser lite luft så man får trampa på ordentligt.

Orgeln finns fortfarande kvar! Kom igen! 😳

// Klas

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ser onekligen rätt svårspelad ut med de små pedalerna. Klarar de verkligen att pumpa tillräckligt med luft?

Funkar faktiskt bra... nu är det ju så att bälgarna pyser lite luft så man får trampa på ordentligt.

Orgeln finns fortfarande kvar! Kom igen! 🙂

// Klas

Ok, jag tror dig. Hade gärna haft en tramporgel men jag har inte utrymme..

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, fan vad kul. Killen försöker vara schysst och ge bort sin orgel men alla trackaserar honom för att den inte skulle vara äkta 🙂

Hehe, jo men det är som vanligt då. Livsfarligt att vara sjyst utan att fråga här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...