Jump to content
Annons

KISS


hackeman

Recommended Posts

Annons
  • Svar 131
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ååhh.. tack för den! 😄 Snacka om Flashback, nu kommer jag ihåg... OKEJ var ju inte ALLS favvoblaskan - det var såklart POSTER! Det bringar verkligen fram minnen att se framsidorna med KISS på.. Men jag fattade aldrig varför POSTER började skriva KISS på tyskarnas sätt, dvs med omvända Z istället för Blixt-S... köptes tidningen upp av nåt tyskt bolag eller vad? (för att sedan konka) 😉

Och nu blev jag påmind om att Jodie Foster var den första halvnakna puffra som fick vara med på mina väggar.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett par sådana posters skulle göra underverk för tidningens upplaga! Kanske en blänkare redan på förstasidan?

Nå, vad säger du?!  😉

Om vill tidningen riktigt illa och om man med "underverk för upplagan" menar ohejdat störtdyk - så skulle det vara en toppenidé! 😄

Hallå, vart tog ni vägen, förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan inte vara en tillfällighet att vi pratar om Jodie Foster, POSTER och ett utvik med Olsberg här i samma tråd.

Agera Olsberg! Utveckla tidningen! Vi vill ha STUDIO POSTER förstås!!! 😄

Mittuppslagsutvik på ett Darlakort....

En naken Fender

Ett mixerbord i utmanande poser

Flämt flås drägel drägel

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
...och fler tragiska barndomsminnen: Jag fick inte lyssna på Kiss alls!! (mor var lite äldre) Osmonds va`ok...

Sade du även "mor" på den tiden?? Det om ngt kännetecknar oftast en "äldre moral", om inte annat...

Min mossa tyckte jag skulle säga "mamma o pappa" medans min fassa tyckte jag skulle säga "mor och far"... det fick bli "mamma o far" tills att Kal P Dal gjorde entré och räddade mig. Har kallat dem mossan o fassan sedan dess. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

...och fler tragiska barndomsminnen: Jag fick inte lyssna på Kiss alls!! (mor var lite äldre) Osmonds va`ok...

Sade du även "mor" på den tiden?? Det om ngt kännetecknar oftast en "äldre moral", om inte annat...

Min mossa tyckte jag skulle säga "mamma o pappa" medans min fassa tyckte jag skulle säga "mor och far"... det fick bli "mamma o far" tills att Kal P Dal gjorde entré och räddade mig. Har kallat dem mossan o fassan sedan dess. 😆

svar: ja

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Hur gick det med "Hard luck woman" och Kal P Dal-texten, Hacke? :rolleyes: Trevlig tråd för övrigt. De som är yngre nu kan nog inte fatta hur det var att inte matas med musikvideos på TV/Internet som läget är idag. Då (när man var liten) var det ju en högtid som man sett fram emot flera veckor, när ett TV-program skulle visa en video med en grupp man gillade...

Stakka Bo hade en del intressanta tanker om detta med överexponering som jag höll med om; att artister blev mer intressanta och mer ... tja, upphöjda på ett ganska coolt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

får väl lov att lufta min bestämda åsikt om KISS:

I pojkåren på 70-talet när min kompis Fredrik skulle sätta på Kiss-plattor fick jag plötsligt en sådan huvudvärk varje gång och slapp sålunda höra på eländet, har aldrig gillat det osympatiskt äckliga piss-bandet, däremot var jag helt pigg om Zeppelin eller Blue Öyster Cult eller något annat bra kom på talriken...så är det än i dag givetvis!

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattade ingenting, började läsa en tråd där plötsligt Nattvaktaren var med, och ingen tyckte det var konstigt. Sen känner jag igen killen med luvan och kollar på datumet, tråden e ju för faan två år gammal....

Vem har blåst liv i det här gamla liket?

Vem sitter och bläddrar i flera år gamla trådar?

Vem behöver skaffa sig ett liv?

Låt denna tråd vila nu, i evighet, amen.

(och nappa inte på trollets lilla metmask som jag såg sprattla ovanför min luva!)

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

I pojkåren på 70-talet när...

Vi får nog döpa om dig till Ignatius J. Reilly tror jag bestämt. 🙂

Det var jag som blåste liv i tråden! Jag vet inte varför, satt med flera flikar öppna och upptäckte att det fanns 2 studioflikar... och på den ena fanns den här tråden. Jag tog det som ett tecken från gud att jag skulle återuppliva den.

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

It's a sign!

Vi måste vallfärda och kräva ytterligare en KISS-konsert.

Blod och bomber.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer jag väl få hela forumets rockmaffia emot mig, men jag tycker Kiss var som bäst när de inte var "orginalsättningen"...

Låtar som "Creatures of the Night", "Who wants to be Lonely", "Thrills in the Night" och "Unholy" spöar det mesta de gjorde i orginalsättning...

För att inte tala om hur det lät när de körde gamla godingen "Deuce" under Animalize turnén med Eric Carr på trummor.... miltals bättre än Peter Criss spelade den...

Link to comment
Dela på andra sajter

mask på dig själv-du som postar dubbelt och svarar på egna inlägg,hmmmmm

(och nappa inte på trollets lilla metmask som jag såg sprattla ovanför min luva!)
svammelpelle där 😉

Kiss suger-glöm inte det, finns väl någon mer än jag som fattar detta annars skall jag be för forumets lammungar...

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Kiss suger-glöm inte det, finns väl någon mer än jag som fattar detta annars skall jag be för forumets lammungar...

Du kan lika gärna lägga ned dina böneplaner på en gång.

Jag kommer ändå inte hörsamma dem.... 😉

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

😉 tror du på allvar att jag skulle ödsla tid på sådant bara för Kiss skull...

närå,däremot i en annan fråga gällande ljudtekniska aspekter i mastering/loudness-hysterin som tyvärr alltför många av er hakat på, DÄR finns all anledning att be för en bättre och mera upplyst framtid men det tar vi i andra trådar!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast Peter Criss har väl aldrig varit särskilt bra på trummor? Men han har en skön, sprucken röst under låtar som Hard Luck Woman och Black Diamond. 😉

Hard luck women är det Gene som sjunger.

Däremot så hade Beth varit en stor Hit så Gene försökte nog låta som Criss eller nåt.

Var själv Kiss fantast och klart de hade en cool image men musiken de gjort är helt fantastisk.

Alla fyra i bandet var kompositörer o alla var sångare (varav 3 fantastiskt duktiga sådana).

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Fast Peter Criss har väl aldrig varit särskilt bra på trummor? Men han har en skön, sprucken röst under låtar som Hard Luck Woman och Black Diamond. 😉

Hard luck women är det Gene som sjunger.

Däremot så hade Beth varit en stor Hit så Gene försökte nog låta som Criss eller nåt.

Var själv Kiss fantast och klart de hade en cool image men musiken de gjort är helt fantastisk.

Alla fyra i bandet var kompositörer o alla var sångare (varav 3 fantastiskt duktiga sådana).

Nepp.

Hard luck woman sjunger Peter Criss på. Den var tänkt som en uppföljande hit till Beth.

Black diamond sjunger däremot Gene Simmons på.

Är ganska säker på det. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hard luck woman sjunger Peter Criss på. Den var tänkt som en uppföljande hit till Beth.

Black diamond sjunger däremot Gene Simmons på.

Är ganska säker på det. 🙂

Du har alldeles rätt om att det är Peter som sjunger "Hard luck Woman"

Men hur i glödheta helv*te kan du påstå att det är Gene som sjunger "Black Diamond"?!? 😉

Det är ju Peters paradnummer! ... han skriker ju så halsen nästan går sönder när de kör den live! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...