Jump to content
Annons

KISS


hackeman

Recommended Posts

Men hur i glödheta helv*te kan du påstå att det är Gene som sjunger "Black Diamond"?!?  😄

Yep, efter lite research finner jag mig ödmjukt rättad! Efter nästan 25 år! 😛

Peter Criss är det! En av deras bästa tidiga låtar!

Hmm... insåg precis att jag glömde en 😠 ...efter min förra 😆 .. och framstod som riktigt förbannad.... sorry! 🙂

Absolut en av de bästa från den eran är det iaf precis som du säger!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 131
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

MrPhil (oregistrerad)
Hmm... insåg precis att jag glömde en 😆 ...efter min förra 😄 .. och framstod som riktigt förbannad.... sorry! 😛

Lugnt! 🙂 Du är ju utsedd till forumführer! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte i "...meets the Phantoms of the Park", där lirar de på akustisk gitarr sittandes vid en pool medan de uppvaktar en tjej.

Men oavsett hur mycket jag gillar Kiss, är inte den filmen patetisk, så säg? 😠

Förresten, glöm inte att ignorera trollen! (Gör inte mitt misstag... 😄 )

Jo den är riktigt patetisk, hur kan man ändra hotter than hell till rip and destroy?

Den är riktigt dålig. Jag tror dock att de själva blev lite blåsta på filmen... det var ett tag sedan jag läste om men om jag inte minns fel så gick allt fullständigt åt H med denna inspelning. Både Criss o Frehley trilskades (måhända insåg de genom drogdimmorna att detta var på väg att bli riktigt kasst!) under inspelningarna. En färgad stuntkille hyrdes in för att spela Ace dubbelgångare. Manuset ändrades under sjävla inspelningen. Läs mer här förresten:

Phantoms of the park - Wikipedia

Det har förresten slagit mig att ett av världens mest visuella band konstant har misslyckats med att göra bra ifrån sig på videos. Jag menar alltså... de har sin image och allt det där men för mesta blev det bara 'mesiga' videos där de står på scen och spelar. Senaste försöket med "Psycho Circus"-videon var nog något av det sämsta som någonsin släppts i videoväg. Ännu mer skrämmande med tanke på att de drog tillbaks den minst en gång för att förbättra datoreffekterna - då undrar man hur dåliga de var innan de fixade till dem? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte i "...meets the Phantoms of the Park", där lirar de på akustisk gitarr sittandes vid en pool medan de uppvaktar en tjej.

Men oavsett hur mycket jag gillar Kiss, är inte den filmen patetisk, så säg? 😆

Förresten, glöm inte att ignorera trollen! (Gör inte mitt misstag... 😄 )

oj oj oj-har du lärt dig något nytt, verkar gå mode i det där ordet som en del envist använder så fort dom känner sig motsagda,DET är riktigt töntigt vill jag mena, får man inte säga vad man tycker om Kiss tex, ja dåå är ni verkligen så fjolliga som jag alltid misstänkt-girls, don´t forget to change your dipers... 😠😛🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart du får, i alla fall är det ok för mig. Jag tror inte att det var riktigt det som någon annan reagerade på... det är nog mer historiken mellan er som gör det. Spekulation från min sida. Vad är bra och vad är dålig musik? En helt onödig fråga egentligen eftersom avgörandet ligger hos lyssnaren. Är det då en fråga om bra eller dålig smak? Omöjligt att svara på eftersom smak är helt subjektivt och kanske till viss del kulturellt och miljömässigt styrt. Bla bla bla. Nu skall jag vara tyst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för länken, Hellpig, det var riktigt intressant att läsa. 😠 Tänk att Peter Criss blev dubbad av någon helt annan skådespelare. 😄 Vilken katastrof, från början till slut...Fattar inte hur man tänkte...

EDIT:

Cat Man: Weird type of person... I wonder who could've done it?

Star Child: Good question, Cat Man... What do you compute, Space Ace?

Space Ace: Insufficient data at the moment, Star Child.

Cat Man: We better look into it.

Demon: *growl*

😆

Redigerat av Lynxo
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för länken, Hellpig, det var riktigt intressant att läsa. 😉 Tänk att Peter Criss blev dubbad av någon helt annan skådespelare. :rolleyes: Vilken katastrof, från början till slut...Fattar inte hur man tänkte...

EDIT:

Cat Man: Weird type of person... I wonder who could've done it?

Star Child: Good question, Cat Man... What do you compute, Space Ace?

Space Ace: Insufficient data at the moment, Star Child.

Cat Man: We better look into it.

Demon: *growl*

😕

Inget jag skall besvära mig om att se alltså! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Tack för länken, Hellpig, det var riktigt intressant att läsa. 😛 Tänk att Peter Criss blev dubbad av någon helt annan skådespelare. :rolleyes: Vilken katastrof, från början till slut...Fattar inte hur man tänkte...

EDIT:

Cat Man: Weird type of person... I wonder who could've done it?

Star Child: Good question, Cat Man... What do you compute, Space Ace?

Space Ace: Insufficient data at the moment, Star Child.

Cat Man: We better look into it.

Demon: *growl*

😕

Inget jag skall besvära mig om att se alltså! 😄

Jo för tusan! Du får dig många goda skratt! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...