Jump to content
Annons

KISS


hackeman

Recommended Posts

Annons
  • Svar 131
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hoho! Vilken fantastiskt nördig Kiss-tråd! Jag vill ju inte vara sämre. Var förstås oxå hardcore-Kissfan när jag var yngre. Tror jag postat nånting om min Peter Criss-kudde här på forumet nånstans, nåja. Ja, jäklar, Hacke du snackar om posters, vet inte om ni minns POSTER, den "schyssta blaskan" med bara posters och helt okritiska musikrecensioner, typ Okej. Det är väl preskriberat nu, men vi gjorde en kupp mot en sån där låst låda utanför pressbyrån där dom levererar morgondagens tidningar. Varför - jo dom hade just släppt ett specialnummer av Poster med bara Kiss-affischer. Love makes you do crazy things...

Jag var också på det där giget i Eriksdalshallen där Iron Maiden var förband. Kändes lite som sista versen för Kiss där, men coolt var det när Eric Carrs trumset flög upp i luften och över publiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, kom på en grej till, jag har två helcorny på samma gång fantastiskt bra och samtidigt förstås överjävligt dåliga tributeplattor hemma.

Den ena är "Kiss My Ass" där sådär mellanstora band härjar, bl a Lemonheads, Extreme, Anthrax, Toad the wet sprocket, Lenny Kravitz mfl. En höjdare där är "Deuce" som en backbeat munspelsrökare med Lenny K. Innehåller oxå "Hard luck woman" med Garth Brooks!!!!

En andra är en helt obegriplig svensk hårdrockstribute, med mer eller mindre kända svenska hardrockers, bla Sator, som väl aldrig gör bort sig. Men..inget vidare förutom Robert Jelinek/Creeps som är med och kör en helenkel men grymt cool version av Beth.

Sen finns ju Moog Cookbook oxå som gör Rockn roll all nite med bara moogsyntar och telefonsignaler. Bäst! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, kom på en grej till, jag har två helcorny på samma gång fantastiskt bra och samtidigt förstås överjävligt dåliga tributeplattor hemma.

Den ena är "Kiss My Ass" där sådär mellanstora band härjar, bl a Lemonheads, Extreme, Anthrax, Toad the wet sprocket, Lenny Kravitz mfl. En höjdare där är "Deuce" som en backbeat munspelsrökare med Lenny K. Innehåller oxå "Hard luck woman" med Garth Brooks!!!!

En andra är en helt obegriplig svensk hårdrockstribute, med mer eller mindre kända svenska hardrockers, bla Sator, som väl aldrig gör bort sig. Men..inget vidare förutom Robert Jelinek/Creeps som är med och kör en helenkel men grymt cool version av Beth.

Sen finns ju Moog Cookbook oxå som gör Rockn roll all nite med bara moogsyntar och telefonsignaler. Bäst! 🙂

Ok, det blir till att ladda lite ikväll... 🙂

Jag hade som idé att göra en tribute-cover på KISS' Hard Luck Woman med Kal P Dal's Houndans Kvinna som text, sjungen på min skånska. Dvs två tribute-flugor i en smäll. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj vilken gubbig nostalgitråd detta utvecklats till.

😉

Saknar ni också lp-skivorna, Naturens Under och Zipps postorder?

Börjar man prata om raketost, Zingo med chokladsmak, och "Hemma hos..." så hoppar jag av...

Snobbar som jobbar...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj vilken gubbig nostalgitråd detta utvecklats till.

😉

Saknar ni också lp-skivorna, Naturens Under och Zipps postorder?

Börjar man prata om raketost, Zingo med chokladsmak, och "Hemma hos..." så hoppar jag av...

Snobbar som jobbar...?

Notknäckarna? Jädra schyst signaturmelodi iaf..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj vilken gubbig nostalgitråd detta utvecklats till.

😛

Saknar ni också lp-skivorna, Naturens Under och Zipps postorder?

Börjar man prata om raketost, Zingo med chokladsmak, och "Hemma hos..." så hoppar jag av...

Snobbar som jobbar...?

Notknäckarna? Jädra schyst signaturmelodi iaf..

Raketost, Zingo med chokladsmak, och "Hemma hos..." 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om programmet inte hette "Nattsudd" med Svante och Björn.

Andra heta program var "tropicopop" Eller varför inte Måndagsbörsen!?

Jacobs stege, Nöjesmassakern var andra MTV-substitut.

Eller..........eh eh eh 😄 Hylands Hörna, med Carl-Gustaf som Gubben i lådan.

Gordie rullade på spelaren hemma med "all because of you baby", samtidigt som jag käkade kanelbullar (en hel påse) å mjölk.

Aaaahhhhhh 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Andra heta program var "tropicopop" Eller varför inte Måndagsbörsen!?

Jacobs stege, Nöjesmassakern var andra MTV-substitut.

Eller..........eh eh eh 😲 Hylands Hörna, med Carl-Gustaf som Gubben i lådan.

Ojoj, nu börjar det likna nåt..., jag minns även "Casablanca" från det glada 80-talet där alla medverkande var tvugna att ha hockeyfrilla, eller varför inte i urminnes tider "Häftig fredag" med batik-t-shirts, mjuka kuddar och Pontus Platin. Det var grejer det, men det var nog på den tiden man gick i lekis och gillade Sweet.

Snälla nån! Stoppa oss nu! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bälinge Byfest. U cant stop us now 😉

Eller som det stod i bakrutedekaler på var och varannan bil:

Bälinge tjejjer - fin-fina grejjer

😆😆😆

Detta har nu urartat totalt. Moderatorn måste deleta denna tråd per omgående.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, nån som kan svara på vad det där godiset hette som smattrade och knastrade i munnen, och som senare förbjöds eftersom det satte sig i halsen på småbarn... jag saknade skiten när den försvann och jag saknar den som vuxen. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, nån som kan svara på vad det där godiset hette som smattrade och knastrade i munnen, och som senare förbjöds eftersom det satte sig i halsen på småbarn... jag saknade skiten när den försvann och jag saknar den som vuxen.  😆

Pop Rocks

Edit: Det nämns förresten i filmen Urban Legends, eftersom det gick ett rykte om att det kunde vara farligt att äta samtidigt som man drack läsk... magen kunde explodera!!!

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Slime brukar ju vara ett klassiskt exempel på marknadsekonomins storhet; 😆

ingen behöver det, det fyller ingen funktion, men ändå ska alla ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Ehh... hehe.. vem är du av dem? 🙂

Vita t-shirten. 🙂

Haha, riktigt kul.

Vågar inte lägga upp nåt liknande. Ni skulle inte kunna sova på veckor...

Link to comment
Dela på andra sajter

Microlab (oregistrerad)
Bälinge Byfest. U cant stop us now 🙂

Eller som det stod i bakrutedekaler på var och varannan bil:

Bälinge tjejjer - fin-fina grejjer

😉😄😄

Detta har nu urartat totalt. Moderatorn måste deleta denna tråd per omgående.

Ja.. Var ska man börja..

Själv kom jag ifrån Bälinge (1 mil norr om Uppsala - samma håla som Bälinges tjejer kommer ifrån). Bälinge Byfest hade dock inget med min födelseort att göra.

Själv hade jag hela rummet tapetserat (som alla andra också säger). Samtliga vinyler fram till Asylum. Jag tycker fortfarande att Creatures of the night är en bra platta! War Machine är en killer. Annars är favoriterna Destroyer, Love Gun och Hotter Than Hell.

Såg Kiss två gånger under 80-talet (ena gången Helix som förband, andra gången Bon Jovi), och en gång på 90-talet (1:a reunion spelningen)

nostalgi i detta ämne för mig är inget annat än POSTER.

Kolla in denna länk:

http://members.chello.se/posterstory/

Ge mig en tidsmaskin nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...