Jump to content
Annons

KISS


hackeman

Recommended Posts

Annons
  • Svar 131
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Eller hur! Ni pratar med en av världens största Kiss-fantaster! Peter Criss sjöng Hard Luck Woman, Beth och Black Diamond, inget snack om den saken! 🙂

😆

Det var ju precis det jag skrev!?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller hur! Ni pratar med en av världens största Kiss-fantaster! Peter Criss sjöng Hard Luck Woman, Beth och Black Diamond, inget snack om den saken! 😆

🙂

Det var ju precis det jag skrev!?!

Ja, jag höll ju med dig? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gick det med "Hard luck woman" och Kal P Dal-texten, Hacke? 🙂

Har inte blivit så mycket med det... 😆

Men jag måste bara göra nån tribute för både KISS och Kal P Dal, som tack för barndomen de gav mig. 😆

Kul att du återupplivade tråden, än om dess mysfaktor f.n är hotad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller hur! Ni pratar med en av världens största Kiss-fantaster! Peter Criss sjöng Hard Luck Woman, Beth och Black Diamond, inget snack om den saken! 😆

🙂

Det var ju precis det jag skrev!?!

Ja, jag höll ju med dig? 😆

Ok.. 😉

Jag uppfattade det där "Eller hur!" annorlunda än det var menat antar jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller hur! Ni pratar med en av världens största Kiss-fantaster! Peter Criss sjöng Hard Luck Woman, Beth och Black Diamond, inget snack om den saken! 😆

🙂

Det var ju precis det jag skrev!?!

Ja, jag höll ju med dig? 😆

Ok.. 😉

Jag uppfattade det där "Eller hur!" annorlunda än det var menat antar jag...

Inga problem. Jag menade det som att jag höll med bara. 😎

Vad som ofta glömd bort, är att även Eric Carr kunde sjunga rätt bra. Jag köpte hans soloplatta som Bruce Kulick och han hade jobbat på innan han dog. Låter faktiskt stundtals riktigt bra. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gick det med "Hard luck woman" och Kal P Dal-texten, Hacke? 😆

Har inte blivit så mycket med det... 😆

Men jag måste bara göra nån tribute för både KISS och Kal P Dal, som tack för barndomen de gav mig. 😉

Kul att du återupplivade tråden, än om dess mysfaktor f.n är hotad.

Låt som ett kul projekt hur som helst. Och gällande mysfaktor... say what. Det är ju precis som när man var liten knodd igen, det fanns alltid någon (speciellt vuxna) som skulle klanka ner på ens musiksmak. 🙂

Jag har alltid tyckt att KISS låtar kommer lite i skymundan för det visuella - de har gjort en hel radda låtar som skulle kunna klassa in som riktiga rockklassiker. Det handlar inte om hur avancerad en låt är och inte hur en artist ser ut.

För övrigt så skrevs egentligen inte Hard Luck Woman som en uppföljare till Beth, utan som en låt som erbjöds Rod Steward. Han tackade uppenbart nej till den och så gick den Peter istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid tyckt att KISS låtar kommer lite i skymundan för det visuella - de har gjort en hel radda låtar som skulle kunna klassa in som riktiga rockklassiker. Det handlar inte om hur avancerad en låt är och inte hur en artist ser ut.

Håller med dig till fullo där..

Kiss avfärdas av många som ren show/cirkus, och ger därför inte deras musik en chans pga. förutfattade meningar...(ofta baserade på vad andra sagt till dem, eller efter att ha hört några enstaka "hits".)

Link to comment
Dela på andra sajter

OK då är det väl som så att Gene har skrivit Hard luck women?

Jag gick just och kollade i CD-fodralet, och där står det att det är Paul Stanley som har skrivit låten. 😆

Det var som bövelen 🙂🙂

O Stanley skrev God of thunder.

O Frehley skrev Cold gin.

Ytterligare ett bevis på att det fanns 4 stora i det bandet!

Redigerat av Fredrik Karlsson
Link to comment
Dela på andra sajter

OK då är det väl som så att Gene har skrivit Hard luck women?

Jag gick just och kollade i CD-fodralet, och där står det att det är Paul Stanley som har skrivit låten. 😆

Det var som bövelen 🙂🙂

O Stanley skrev God of thunder.

O Frehley skrev Cold gin.

Ytterligare ett bevis på att det fanns 4 stora i det bandet!

Jo, dom kunde alla fyra både skriva låtar och sjunga. (Även om Aces sång kanske inte höll lika hög klass som de andras.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid tyckt att KISS låtar kommer lite i skymundan för det visuella - de har gjort en hel radda låtar som skulle kunna klassa in som riktiga rockklassiker. Det handlar inte om hur avancerad en låt är och inte hur en artist ser ut.

Håller med dig till fullo där..

Kiss avfärdas av många som ren show/cirkus, och ger därför inte deras musik en chans pga. förutfattade meningar...(ofta baserade på vad andra sagt till dem, eller efter att ha hört några enstaka "hits".)

KISS var ju egentligen inte speciellt hård rock, och avfärdades kanske därför också av många. Personligen tror jag det var delvis det melodiösa tuggummi-stuket i deras låtar jag föll för. De flesta låtarna sitter fortfarande som en smäck i skallen, och att de låter minst lika bra om man spelar dom aukustiskt bevisar ju att det är mer än bara show.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag satt faktiskt och kollade igenom en VHS från Animalize-turnén häromdagen. (Animalize - Live tror jag den heter)...

Klart bästa framförandet av låten "Cold Gin" någonsin...

Satan i gatan vilket driv Eric Carr har i trummspelet!

(Nu får jag säkert stryk för att jag tycker sättningarna med Carr/Singer på trummor var bäst) 🙂

Edit - Hjärnsläpp!

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid tyckt att KISS låtar kommer lite i skymundan för det visuella - de har gjort en hel radda låtar som skulle kunna klassa in som riktiga rockklassiker. Det handlar inte om hur avancerad en låt är och inte hur en artist ser ut.

Håller med dig till fullo där..

Kiss avfärdas av många som ren show/cirkus, och ger därför inte deras musik en chans pga. förutfattade meningar...(ofta baserade på vad andra sagt till dem, eller efter att ha hört några enstaka "hits".)

KISS var ju egentligen inte speciellt hård rock, och avfärdades kanske därför också av många. Personligen tror jag det var delvis det melodiösa tuggummi-stuket i deras låtar jag föll för. De flesta låtarna sitter fortfarande som en smäck i skallen, och att de låter minst lika bra om man spelar dom aukustiskt bevisar ju att det är mer än bara show.

Har ni sett filmen som kiss gjorde, där lirar de Beth akustiskt vid nån pool (tror att det bara är stanley & criss) o det låter nästan bättre än med symfoniversionen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid tyckt att KISS låtar kommer lite i skymundan för det visuella - de har gjort en hel radda låtar som skulle kunna klassa in som riktiga rockklassiker. Det handlar inte om hur avancerad en låt är och inte hur en artist ser ut.

Håller med dig till fullo där..

Kiss avfärdas av många som ren show/cirkus, och ger därför inte deras musik en chans pga. förutfattade meningar...(ofta baserade på vad andra sagt till dem, eller efter att ha hört några enstaka "hits".)

KISS var ju egentligen inte speciellt hård rock, och avfärdades kanske därför också av många. Personligen tror jag det var delvis det melodiösa tuggummi-stuket i deras låtar jag föll för. De flesta låtarna sitter fortfarande som en smäck i skallen, och att de låter minst lika bra om man spelar dom aukustiskt bevisar ju att det är mer än bara show.

Har ni sett filmen som kiss gjorde, där lirar de Beth akustiskt vid nån pool (tror att det bara är stanley & criss) o det låter nästan bättre än med symfoniversionen?

Tror jag missat det. Vet du vad filmen heter? Dom har ju gjort ett par stycken... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, om du inte ens gillar Kiss, varför skriver du ens här? Varför går du ens in i tråden? 🙂

därför att jag vill se hur lång tid det tog för dig-tönt, att säga just detta 😆😆😆

du bidrar ju aldrig med något vettigt utan håller bara med och lägger in intetsägande kommentarer här och där och framförallt så gillar du att försöka pika mig men det klarar du inte av lillponken, seså-framåt marsch!

Kom igen med något tyngre inlägg nån gång som handlar om ljudteknik etc 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte i "...meets the Phantoms of the Park", där lirar de på akustisk gitarr sittandes vid en pool medan de uppvaktar en tjej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, om du inte ens gillar Kiss, varför skriver du ens här? Varför går du ens in i tråden? 🙂

därför att jag vill se hur lång tid det tog för dig-tönt, att säga just detta 😆😆😆

du bidrar ju aldrig med något vettigt utan håller bara med och lägger in intetsägande kommentarer här och där och framförallt så gillar du att försöka pika mig men det klarar du inte av lillponken, seså-framåt marsch!

Kom igen med något tyngre inlägg nån gång som handlar om ljudteknik etc 🙂

The Red Rack -

När jag hjälpte Europes roddare vid en spelning under 80-talet fick jag bära the red rack. Jag vete fan vad det var men det tungt så in i hin håles hålor. De tyckte det var så roligt så att jag bara var tvungen att klara av att bära det ensam trots att de försökte hjälpa mig. Det var tung ljudteknik de!

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Alltså, om du inte ens gillar Kiss, varför skriver du ens här? Varför går du ens in i tråden? 😮

därför att jag vill se hur lång tid det tog för dig-tönt, att säga just detta 😠😮😆

du bidrar ju aldrig med något vettigt utan håller bara med och lägger in intetsägande kommentarer här och där och framförallt så gillar du att försöka pika mig men det klarar du inte av lillponken, seså-framåt marsch!

Kom igen med något tyngre inlägg nån gång som handlar om ljudteknik etc 😲

Nu är du dum. Igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte i "...meets the Phantoms of the Park", där lirar de på akustisk gitarr sittandes vid en pool medan de uppvaktar en tjej.

Men oavsett hur mycket jag gillar Kiss, är inte den filmen patetisk, så säg? 😲

Förresten, glöm inte att ignorera trollen! (Gör inte mitt misstag... 😮 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte i "...meets the Phantoms of the Park", där lirar de på akustisk gitarr sittandes vid en pool medan de uppvaktar en tjej.

Men oavsett hur mycket jag gillar Kiss, är inte den filmen patetisk, så säg? 😆

Förresten, glöm inte att ignorera trollen! (Gör inte mitt misstag... 😄 )

Jo den är riktigt patetisk, hur kan man ändra hotter than hell till rip and destroy?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte i "...meets the Phantoms of the Park", där lirar de på akustisk gitarr sittandes vid en pool medan de uppvaktar en tjej.

Men oavsett hur mycket jag gillar Kiss, är inte den filmen patetisk, så säg? 😆

Förresten, glöm inte att ignorera trollen! (Gör inte mitt misstag... 😄 )

Jo den är riktigt patetisk, hur kan man ändra hotter than hell till rip and destroy?

Det var nästan lite humor i det... 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Men hur i glödheta helv*te kan du påstå att det är Gene som sjunger "Black Diamond"?!? 😄

Yep, efter lite research finner jag mig ödmjukt rättad! Efter nästan 25 år! 😆

Peter Criss är det! En av deras bästa tidiga låtar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...