Jump to content
Annons

Hejsan


eggplant

Recommended Posts

Hej,

Är en 30++ (41) kille som lirat musik hela livet. Bor i Värmland och jobbar i Stockholm. Spelar mest på kammaren nu för tiden då familj och jobb är prio 1. Så det blir väl 1-3h efter att barnen är lagda. Är inte så bra på att slutföra mina produktioner. Förhoppningsvis kanske mixologin löser det 😕. Musikaliska preferenser är allt som är njutbart (ett bra tecken är stående armhår). Allt från Guiseppe Tartinis sonat i g-moll till My Chemical Romance. Allt detta över en raksträcka fylld med bluesinfluenser å annat bjärt och vackert.

Lite tekniska prefs.

Lade av med Windows 96-97 då jag inte fick min Windows-PC med tillhörande "Digital Orchestra" och Turtle Beach-kort att lira som jag ville. Sen dess har det varit annat OS.

Jag har pysslat med Linux och ljud sen slutet på 90-talet (gick ju inte så bra då 🙂 ) samtidigt som jag jobbar i en miljö där jag kan använda vilket operativ jag finner lämpligast. Fixade min Gentoo-DAW 2002. Nu, nyss faktiskt, har jag gått över till Jacklab (SuSE). Har inte spelat in något sen ett år tillbaks (sjukdom) men är på väg att starta upp igen. Som startupprojekt så går jag genom hela Mixologin. Jag deltar inte i nått programmeringsprojekt själv men hoppar in lite då och då med glada tillrop och som betatestare.

Har pysslat rätt mycket UNIX/Linux genom åren. Läste exempelvis NEWS-inlägget från Linus Torvalds när det begav sig samtidigt som jag själv satt och bråkade med förlagan MINIX :-). En hel del musik också men jag har familj med småttingar så jag sitter inte med näsan i operativsystem eller musik för jämnan 😕. Jag är inte en talibansk öppen-källkodsfajtare men jag ser det som min väg att gå. Licensmässigt, rent musikaliskt är jag nog på CC (Erkännande-IckeKommersiell-DelaLika 2.5)

HW och SW (de jag främst använder)

===========================

P4 2.8GHz 1G RAM

M Audio 24/96

Ardour

Muse

seq24

LMMS

Freewhelling

Hydrogen

Hexter

Jamin

Jaaa

Jack-Rack

Myriader av LADSPA-pluggar

Maillistor jag frekventerar

===================

ardour-users

ardour-dev

linux-audio-user

linux-audio-dev

linux-audio-announce

Lmuse-developer

LAM

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hejs och välkommen hit. Pilsner finns i kylen!

Jag gick direkt till kylen och se på f*n. Där stod det två stycken. Man bugar 🙂. Skall avnjutas i kväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...