Jump to content
Annons

Justin Timberlake


Mr Keys

Recommended Posts

ja ställer mig lite frågande inför denna låt....!?

ska erkänna att jag nästan satt med öppen mun när jag lyssnade på den första gången....nu har jag i och för sig inte lyssnat på den i någon bra lyssning....men, jag tycker den är dålig....

....men jag VILL gilla den, för jag brukar alltid ta till mig udda popproduktioner, och jag vågar säga att jag gillar i princip allt han gjort tidigare....men denna "sexy back" klarar jag inte av.... *besviken*

jag inbillar mig ofta att jag kan se svårigheten med att göra simpla/tattiga produktioner(så få ljud som skall fylla ut så mkt), och eftersträvar det ibland själv också, men det här känns ju......jag vet inte......känner ingenting när jag hör den........mest en störande alldeles för enkel beat....jobbig ettrig refräng....osv osv....inte ens lite cool nånstans....!?!?

well....nån som gillar den? nån som ser något i den som inte jag ser/hör?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är ledsen om jag inte tillför något men jag spontanfekalvomerar bara vid tanken på Mr T. Så svaret på din fråga fråga blir helt naturligt; nej. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Toppklass! Tycker den är i högsta grad "cool".

Jätte simpel...men jätte finurlig. Mixen är nog lite torr och det kanske är där du tappar intresse..eller? Hur som helst...I like.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå. Om en JT fan blir besviken över en av hans nya låtar, då kanske jag ska undvika att ta ställning till hur jag kommer tycka om den. 😆😳 Med andra ord, jag har personligen verkligen avskytt allt han gjort. Det har känts som att han blev känd genom sin musik enbart för att han var ihop med Britney... Men jag undviker ännu en jobbig diskussion faktiskt, så om någon känner för att peka mig på näsan att jag har fel ännu en gång; bespara er.

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Jag tycker den är grym! Den visar perfekt hur man gör något bra o nyskapande och samtidigt håller det simpelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knappast några större produktionskostnader för den här låten iaf

Sist jag hörde tar Timbaland ca 250 000 USD för att göra EN låt...

Kan vara att han tar något mer eller midre idag men runtomkring den siffran ligger han på.

Vilket är jävligt sjukt med tanke på att den här produktionen kan man lätt göra i en hemstudio. Ingen avancerad mickning, ingen avancerad synthprogrammering, ingen avancerad effekthantering, ingen avancerad mixning..

/Daniel

Edit: Idén är inte så speciellt nyskapande heller...

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket är jävligt sjukt med tanke på att den här produktionen kan man lätt göra i en hemstudio. Ingen avancerad mickning, ingen avancerad synthprogrammering, ingen avancerad effekthantering, ingen avancerad mixning..

/Daniel

Edit: Idén är inte så speciellt nyskapande heller...

Less talk, more action förväntar jag mig från dig då. När timbaland gör låtar har jag svårt att tänka mig att han känner behov av att bevisa för lyssnarna att han kan kvadrupelmicka en mungiga.. det handlar om att ha en idé om ett sound och att sen leverera. Och, om att få det att svänga som fan och tjäna miljontals dollar.

Det behöver inte låta så fruktansvärt avancerat bara för att det är det heller. Han har antagligen inte knåpat i en kvart och sen kört en mastringspreset från t-racks, det lär ligga en hel del jobb bakom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det är fel på streamingen men det hackar till lite på vissa ställen, och det låter ju skitcoolt! Hoppas det ska vara så. 🙁

Tycker den sätter sig direkt, jävligt bra låt. Justin levererar alltid och Timbaland har jag inte hört nåt dåligt med än så länge. Senaste Nelly Furtado-plattan är ju också grym.

Så ni som dissar kan ju sluta dissa, det här är objektivt bra.

Edit: ÅH VAD BRA

Redigerat av surikatmamma
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket är jävligt sjukt med tanke på att den här produktionen kan man lätt göra i en hemstudio. Ingen avancerad mickning, ingen avancerad synthprogrammering, ingen avancerad effekthantering, ingen avancerad mixning..

/Daniel

Edit: Idén är inte så speciellt nyskapande heller...

Less talk, more action förväntar jag mig från dig då. När timbaland gör låtar har jag svårt att tänka mig att han känner behov av att bevisa för lyssnarna att han kan kvadrupelmicka en mungiga.. det handlar om att ha en idé om ett sound och att sen leverera. Och, om att få det att svänga som fan och tjäna miljontals dollar.

Ofcourse, när jag får 250.000 USD för en rutten produktion så kommer folk respektera mig som producent mer för sakens skull än för vad jag gör. 🙁

Det behöver inte låta så fruktansvärt avancerat bara för att det är det heller. Han har antagligen inte knåpat i en kvart och sen kört en mastringspreset från t-racks, det lär ligga en hel del jobb bakom.

Eller så har han gjort det på en kvart.. Man behöver inte lägga ner oerhört mkt tid för att göra en enkel produktion heller.

Tycker du själv att produktionen är värd 250.000 USD? Ja/nej..?

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du själv att produktionen är värd 250.000 USD? Ja/nej..?

Det spelar väl ingen roll vad vi tycker? Justins skivbolag tycker uppenbarligen det, och det är det som räknas.

Tar inte Neptunes också nån sån där galen summa för sina produktioner? Typ 100k för varje minut musik tror jag att jag har läst? De är ju iofs inte så vassa alla gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på låten igen. Själva synthprogrammeringen är jag övertygad om att han gjorde på en feskvart. Inspelningen av sången tog säkerligen längre tid. Ligger en hel del layers i stereo som fläskar upp det.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du själv att produktionen är värd 250.000 USD? Ja/nej..?

Det spelar väl ingen roll vad vi tycker? Justins skivbolag tycker uppenbarligen det, och det är det som räknas.

Tar inte Neptunes också nån sån där galen summa för sina produktioner? Typ 100k för varje minut musik tror jag att jag har läst? De är ju iofs inte så vassa alla gånger.

Hehe, tjae, han har väl hittat en bra affärsidé kanske 🙁

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

För att förtydliga det hela lite så har jag inte nämnt något om Justins eller Timbalands tidigare produktioner. Tycker att en hel del av det som Justin har släppt (vet inte vem som producerat) har varit riktigt uppfriskande och svängit; även fast jag aldrig riktigt gillat hans sångröst..

Att ha gjort bra produktioner säkrar inte framtidens produktionskvalitet för det.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat på hela nu och jag tycker det låter väldigt "media anpassat", komprimerat med überstereobild och super lyxdiskant.

Funkar väl hyffsat i sånna där små radios man har i köket. Förstår inte logiken i hans konsept. Något säger mig att den här ska vara lite gjord för dansgolvet men med dom där töntiga basljuden och den überkomprimerade och lyxdiskanten + stereobild låter bara ihoptryckt och plastigt.

Nja låten är kass och produktionen är för jobbig att lyssna på. Om det här inte skulle vara Justin så skulle detta antagligen inte bli något alls.

haha fan vad jag älskar att kritisera. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat på hela nu och jag tycker det låter väldigt "media anpassat", komprimerat med überstereobild och super lyxdiskant.

Funkar väl hyffsat i sånna där små radios man har i köket. Förstår inte logiken i hans konsept. Något säger mig att den här ska vara lite gjord för dansgolvet men med dom där töntiga basljuden och den überkomprimerade och lyxdiskanten + stereobild låter bara ihoptryckt och plastigt.

Nja låten är kass och produktionen är för jobbig att lyssna på. Om det här inte skulle vara Justin så skulle detta antagligen inte bli något alls.

haha fan vad jag älskar att kritisera. 😛

Jag skulle inte alls vilja dansa till den här låten, jag vill lyssna på den när jag har sex eller nåt för den är så jävla bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)
Om det här inte skulle vara Justin så skulle detta antagligen inte bli något alls.

Sä är det väl med 99% av alla låtar som skrivs hur som helst! Eller....

Hörde nånting om att Max Martin, när han jobbade med Brittan, hade runt 100 små alster som sen utvecklades till de låtar som faktiskt hamnade på plattan.

Massor av bra musik skrivs, men för den här typen av musik krävs det lite "stardom" för att få ut den. Behöver inte vara så heller, men det är den vanliga normen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...