Jump to content
Annons

Roliga/imponerande videor - posta dina tips här


henning

Recommended Posts

Annons
John Mayer om hur han skriver låter...

http://www.funnyordie.com/videos/611387370c?=sortall

Haha, fy va bra.. 😉

Här är en skicklig sångare som sjunger 4-stämmigt med sig själv, ruskigt bra faktiskt:

(Cover av Sinead o'connor)

Mvh

Memphis

Kul att han uppmärksammas här 😮 Han är verkligen jätteduktig.

Jag skriver musik med hans flickvän som också är grym, ett riktigt sångfågelpar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

John Mayer om hur han skriver låter...

http://www.funnyordie.com/videos/611387370c?=sortall

Haha, fy va bra.. 😆

Här är en skicklig sångare som sjunger 4-stämmigt med sig själv, ruskigt bra faktiskt:

(Cover av Sinead o'connor)

Mvh

Memphis

Kul att han uppmärksammas här 🙂 Han är verkligen jätteduktig.

Jag skriver musik med hans flickvän som också är grym, ett riktigt sångfågelpar 🙂

Nemän! 🙂 Vilken slump, lägg gärna upp något om du/ni spelat in något. Edit: Skulle förresten också vara kul o höra en duett me dom två isåfall. 😄

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

John Mayer om hur han skriver låter...

http://www.funnyordie.com/videos/611387370c?=sortall

Haha, fy va bra.. 😆

Här är en skicklig sångare som sjunger 4-stämmigt med sig själv, ruskigt bra faktiskt:

(Cover av Sinead o'connor)

Mvh

Memphis

Kul att han uppmärksammas här 🙂 Han är verkligen jätteduktig.

Jag skriver musik med hans flickvän som också är grym, ett riktigt sångfågelpar 🙂

Nemän! 🙂 Vilken slump, lägg gärna upp något om du/ni spelat in något. Edit: Skulle förresten också vara kul o höra en duett me dom två isåfall. 😄

Mvh

Memphis

Vet inte om dom gjort nån duett faktiskt men jag ger dig/er en länk till hennes sida med låtar vi jobbat fram tillsammans 🙂

Rikkes myspace

Link to comment
Dela på andra sajter

Koreansk trummis som vet hur man rockar

Sjukt kul. ☺️😉😉

Han borde sluta ta Prozac innan spelning.... 🙂

Dom som inte sett Achmed the Dead Terrorist ,

Achmed The Dead Terrorist.

Dom somi nte gillar det citerar jag Mannen i fråga

" I Kill U "

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta handlar inte om musikalitet utan bara om ett världsrekord i teknik. Så slipper vi alla inlägg med klagomål på spelkänsla och brist på musikalitet. 🙂 Det är helt jäkla otroligt hur fort han spelar i slutet, kolla hela videon! För några år sedan i en gitarrtidning stod att läsa att den nu avlidne Shawn Lane spelade 18 noter i sekunden. Men då vet jag inte om det var plektrumanslag på varje ton eller om tapping, hammerons mm ingick. (eller om han ens levde vid tillfället då de mätte upp hastigheten)

http://www.metacafe.com/watch/1495641/worl...tar_speed_2008/

Killen som spelar heter Tiago Della Vega.

Hans hemsida: http://www.myspace.com/tdellavega

Har spelat i bandet "Burning in hell".

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju imponerande på ett sätt men helt sjukt tråkigt ändå. Den stora behållningen av videon (bortsett från att jag fick en skrattattack när det gick i 320 BPM) är ju killen i början som först entusiastiskt, sedan nästan lite aggressivt och till slut uppgivet försöker få tag på ett plektrum. Och han återkommer runt 1:30-1:35... det var de 15 sekunderna i rampljuset, japp! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska lång film men i slutet fick 'låten' en lagom längd 😉

Skulle inte ens kunna spela så snabbt på 180 bpm om jag så nös och fick spasmer samtidigt 🙂

Det lät ju inget vidare men kul att se

Link to comment
Dela på andra sajter

Grym gubbe! Och humlan skulle ju aldrig kunna flyga heller, för små vingar för stor kropp.

Måste säga att det låter mer surrigt likt som en humla i de högre hastigheterna 😉

Enligt fysikens lagar kan humlan flyga utmärkt, undrar bara vart gränsen för fingerhastighet går?

Link to comment
Dela på andra sajter

Grym gubbe! Och humlan skulle ju aldrig kunna flyga heller, för små vingar för stor kropp.

Måste säga att det låter mer surrigt likt som en humla i de högre hastigheterna 😉

Enligt fysikens lagar kan humlan flyga utmärkt, undrar bara vart gränsen för fingerhastighet går?

Enligt fysikens lagar skulle den väl inte kunna flyga, eller?

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är en gammal myt som tydligen fortfarande lever kvar!

Sedan LÄNGE sen vet man att de snabba vingslagen skapar kraftiga uppåtvirvlar (syns i lufttunnel mm) som ger extra lyftkraft. Samma princip som allt flaxande och flygande.

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

friend (oregistrerad)
Enligt fysikens lagar skulle den väl inte kunna flyga, eller?

Enligt fysikens lagar ska inte en humla kunna spela guitarr. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

friend (oregistrerad)

Ruggit fort. 😉😉

Nu vet jag varför jag själv spelar så sakta.

Han håller ju fingrarna nästan helt plant och minimalt över brädan.

Jag har ingen vänster hand, utan en Tarantella med danssjuka. 🙂

Fanns dock en som jag tror skulle ha kunnat spela lika fort:

Paganini, världens genom tidernas snabbaste violinist.

Det sägs att folk svimmade och att andra trodde att han hade en pakt med djävulen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jiiizuz.. Det var snabbt det.. 😉 Nån som har nåt brq exempel på en låt där man får höra hans musikalitet också? 😉

Mitt första inlägg är uppdaterat med lite info och länk. Han heter Tiago Della Vega.

Hans "vanliga" musik som man kan höra på hemsidan var inget utöver det vanliga tycker jag.

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...