Jump to content
Annons

Hur ska ni fira Midsommar?


MikkeÖland

Recommended Posts

Jag och min kvinna ska ut på en Ö utanför Oskarshamn där vi ska träffa ett gäng gamla kompisar. Blir nog mycket mat o en o annan sup. Jag dricker alkohol väldigt sällan men just vid midsommar tycker jag att just det kryddade brännvinet är viktigt. Sill o potäter och Svenska jordgubbar blir det oxo 😳 . Sen blir det Blomplockning, kranstillverkning och lite dans runt stången för barnens skull. Sjungandet vid matbordet tar brorsan hand om, han är operasångare till yrket.

Tar oss hem till Öland framåt småtimmarna.

Hur tänker ni fira?

GLAD MIDSOMMAR ALLIHOP!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 72
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det blir mkt segling och Fotboll......

På midsommarafton har vi vår årliga fotbollsdrabbning i mellan två gäng. Sen blir det traditionellt med sill, nypotatis, nubbe och jordgubbar. Kvällen avslutas natrurligvis med nakenbad i sommarnatten.

På midsommardagen kastar vi loss med en segeltur ner mot Åhus där vi letar upp något ställe att se Sveriges match på. Efteråt firar vi segern med diverse rusaktiga drycker.

På söndagen seglar vi hem och hinner med att både se England åttondels samt Mjällby AIF live i superettan..... VILKEN KANONHELG DET BLIR !!!! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag drar ur telefonen och stänger av mobilen likaså. Sen ger jag fan i allt och ligger nästan enbart still. Har jobbat övertid och under hårt tryck hela veckan och denna helgen, midsommar eller ej måste jag fan få vila. Blir väll kanske en sväng hem till släkten men den blir inte långvarig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och flickan ska till min mosters landställe en bit utanför Södertälje och fira med släkten från min mammas sida. Dom är verkligen hur trevliga som helst och jag ser fram emot en gemytlig midsommar med god mat och en öl eller två (sådär som man alltid säger innan det spårar ur) 😕

Glad midsommar på er! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker det är asviktigt att fira o festa med vänner på midsommar, och vägrar spendera den med släkten? 😕

Nä, jag håller med. Släktingar är påtvingade bekantskaper som man över huvud taget inte vill träffa annat än några timmar vid jul och påsk.

Sen vad flickvänner beträffar, tenderar de att ha sista ordet i de flesta frågor. Snart blir det Shining...

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker det är asviktigt att fira o festa med vänner på midsommar, och vägrar spendera den med släkten? 😲

jag har inga släktingar typ.. 😮

närmst är en farmor som aldrig hälsar på, men jag o sambon dricker antagligen pilsner i omåttliga mängder, lite nubbe o kanske en sill eller två!

antar att tv:n kommer gå varm! ganska sugigt o bo i stan på sommarn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och mina kompisar skall sitta hemma och debattera fildelning.... nej skojar bara. Det blir väl hyfsat traditionellt. Mat sprit och en midsommarstång.

Förresten Hacke, det verkar lite pubertalat att förutsätta spyor. Har du inte växt ifrån det? 😲

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker det är asviktigt att fira o festa med vänner på midsommar, och vägrar spendera den med släkten? 😲

Det beror nog helt på vilken relation man har till sina släktingar?

Släktingarna på min mammas sida är som ett gäng kompisar med lite åldersdifferens så för mig är det bara kul 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och mina kompisar skall sitta hemma och debattera fildelning.... nej skojar bara.

Vi ska fildela vid lunch. Blir väl ett par liter gräddfil att dela på 😱 / Mikke

Åh, vilken vitsare! Härligt ! 😱

Edit: Era filurer!

Redigerat av johahl
Link to comment
Dela på andra sajter

I ett svagt ögonblick har jag inte bara lovat att vi skall åka tjejens morsa på Midsommarafton... därtill att vi skall åka hem till hennes syster på kvällen. Å andra sidan skall vi köra 40-50 mil på midsommardagen, till en stuga som vi hyrt vid havet, så för egen del misstänker jag att det trevliga börjar där. Inga kräftor, inget brännvin men väl en kall öl och kanske en whiskey också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...