Jump to content
Annons

"Boten Anna" - Vilken synth?


peppemannen

Recommended Posts

Annons

Han har ju använt flera lager, förmodligen ett eller två lager av nå lead han gjort själv i 3xosc:en och sen en starkare vst på det, vilken det är är svårt att säga...Kan vara allt ifrån z3a+, vanguard, v-station, albino till pro53...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Desann (oregistrerad)

Korg Legacy med Vengeance soundset är jag bara tvungen att smyga in med för att Eken ska sluta med sina "du har fel" inlägg 😉

Jag känner inte Basshunter och jag vill inte göra det heller, men eftersom han inte har en hårdvarusynth så är det helt klart från Legacy.

http://www.soundwizard.de/Sounds/www.venge...l%20Schleis.mp3

Ledsen att vara partypoopern men den där hemligheten förtjänas inte att hemlighållas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Korg Legacy med Vengeance soundset är jag bara tvungen att smyga in med för att Eken ska sluta med sina "du har fel" inlägg 😏

Jag känner inte Basshunter och jag vill inte göra det heller, men eftersom han inte har en hårdvarusynth så är det helt klart från Legacy.

http://www.soundwizard.de/Sounds/www.venge...l%20Schleis.mp3

Ledsen att vara partypoopern men den där hemligheten förtjänas inte att hemlighållas.

Mja, och säga vad man vill, men ska man göra trance, och är ute efter factory presets så är verkligen en Legacy med Vengeace Soundset det mest kompletta man kan hitta.

I övrigt är jag lite trött på alla som "Vaaa? I FL Studio? Kan man det?!?!?!?!?!111ettettelva"

Mike Oldfield jobbar numera i FL Studio, och hans musikalitet och sound är väl ändå allt annat än lågbudget? Mjukvaran än en stig genom inspirationens snårskog. Vilken stig man väljer är individuell, men fram kommer man alltid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Korg Legacy med Vengeance soundset är jag bara tvungen att smyga in med för att Eken ska sluta med sina "du har fel" inlägg 😏

Jag känner inte Basshunter och jag vill inte göra det heller, men eftersom han inte har en hårdvarusynth så är det helt klart från Legacy.

http://www.soundwizard.de/Sounds/www.venge...l%20Schleis.mp3

Ledsen att vara partypoopern men den där hemligheten förtjänas inte att hemlighållas.

Måste införskaffa mig en Legacy! Inte för att man kan göra ljud till tjatiga melodiska trancelåtar, utan för att den (pluggpaketet + controller) verkar väldigt flexibel och inspirerande.

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du ratta synthar och inte bara välja fåniga presets så kommer du att ha en enormt kraftfull och väljudande ljudkälla om du skaffar Korg Legacy mjukvarusynth.. Jag har haft äran att få ratta den riktiga hårdvaran och är förvåndad över hur mycket smidigare och mer väljudande mjukvaran är 😉

Korg Legacy information. video MP3 exempel etc..

Eller lyssna på denna MP3 demo som bara använder Legacy Collection Här Eller kanske den HÄR för de som gillar genuint 80-tals sound.. 😉 den är bra!

😄

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

men snälla, det är z3ta+  mer säger jag inte! 😠

Vad finns det mer att säga då? 🙂

inte så mycket 😱 Eftersom det inte är ett preset så finns det väl inte så mycket att säga...Om nu inte Mr Eken råkar ha ett screenshot över inställningarna...Men vad vill vi med dom till? Det ska vara tjockare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...