Jump to content
Annons

Basshunters FL Studio tutorial video


isotone

Recommended Posts

Okej, jag är en ickenörd, va faan är en "bot" då?

Används när man chattar via IRC (textbaserat chatt-tjofräs).

Då använder man nått man kallar "bot" för att alltid vara påloggad och alltid var Administrator på kanalen, även när ingen annan är inloggad.

En automatiserad moderator på sätt och vis! 😄

Redigerat av Steinberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 165
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Okej, jag är en ickenörd, va faan är en "bot" då?

Används när man chattar via IRC (textbaserat chatt-tjofräs).

Då använder man nått man kallar "bot" för att alltid vara påloggad och alltid var Administrator på kanalen, även när ingen annan är inloggad.

En automatiserad moderator på sätt och vis! :rolleyes:

En robot-moderator. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är lika upplyftande som det gammla radioprogrammet "Rally". Killen verkar ha en hel del bakom pannbenet och verkar veta exakt vad han gör. Jag gissar på två hittar till innan "Basshunter" dör.

Tack för roliga länkar Hackeman. Du har räddat min kväll! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så intelligent, som sagt:

12:58:48 AM leo: hi

12:58:50 AM spleak@hotmail.com: Hi, I'm Spleak. What's your name?

12:58:52 AM leo: leo

12:58:53 AM spleak@hotmail.com: Nice to meet you, Leo. I'm really excited about getting to know you better.

How old are you?

12:59:01 AM leo: 1337 years old

12:59:01 AM spleak@hotmail.com:

Ok. It seems to me that you don't want to tell me your age. Please select your age group:

1 Over 17

2 13-17

3 Under 13

12:59:07 AM leo: under 13

12:59:07 AM spleak@hotmail.com: Sorry Leo, I can't talk to people younger than 13.

12:59:10 AM leo: oh

12:59:11 AM spleak@hotmail.com: Sorry Leo, I can't talk to people younger than 13.

12:59:15 AM leo: I'm 18

12:59:15 AM spleak@hotmail.com: Sorry Leo, I can't talk to people younger than 13.

12:59:20 AM leo: hi

12:59:22 AM spleak@hotmail.com: Sorry Leo, I can't talk to people younger than 13.

12:59:27 AM leo: I'm not 13

12:59:27 AM spleak@hotmail.com: Sorry Leo, I can't talk to people younger than 13.

12:59:53 AM leo BUT I'M NOT UNDER 13, I'm 21!!!!

12:59:54 AM spleak@hotmail.com: Sorry Leo, I can't talk to people younger than 13.

12:59:57 AM leo: :'(

12:59:57 AM spleak@hotmail.com: Sorry Leo, I can't talk to people younger than 13.

1:00:02 AM leo please tell me you're kidding

1:00:02 AM spleak@hotmail.com: Sorry Leo, I can't talk to people younger than 13.

1:00:06 AM leo: *buhu*

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle lätt kunna göra en såndär låt böra för "famen" och för att de är roligt 😉

har nog faktiskt gjort nån sån tom 😆

Det kan nog de flesta som är här göra, men det är lite som med Columbus och ägget.

/Daniel

Exakt...när en har gjort det kan alla göra det. Gäller bara att vara först.

Jag gjorde min för ett år sen 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

det går inte att resetta henne ju 😉, addat och blockat och allting

Precis som i verkliga livet mao. Där går dom inte heller att resetta, vilket man ibland önskar efter att man addat dom och sen blockat dom. 😆

sorry, tjejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för länken Hacke, äntligen fick jag höra låten som det skrivits spaltkilometer om i Forumet.

Det är inte min kopp thé, men jag tycker fenomenet som sådant är lite kul. Killen skrev låten som en kul grej, och la ut på Internet och han har fått massor av uppmärksamhet för den. Är det inte precis vad de flesta av oss andra här drömmer om? Att göra vår grej och få uppskattning för den?

Personligen gläds jag när andra gör sin grej och blir uppmärksammade och uppskattade, oaktat min personliga smak i frågan.

Det finns massor av saker i världen som är dåligt. Mycket dåligt. Rentav dåRligt!

Om jag skulle ta det som tillhör bland det mest oviktiga i världen, som till exempel dåliga låtar, och lägga negativ energi på att försöka förklara för massorna som köper dessa dåliga låtar att de är dåliga, så skulle det uppta massor av min tid. För om vi ska vara ärliga; herregud vad mycket dålig musik det finns! Basshunter är en fis i rymden.

Genom att försöka övertyga folk om att deras smak är dålig smak så drar jag förmodligen igång en massa andra dåliga saker, vilket vi ser i det lilla sammanhanget här på forumet, och i det stora sammanhanget utanför...

Hur reagerar du själv när någon säger att din favoritartist suger hårigt babianarsel? Säger du

- förlåt, jag är en idiot, jag ska aldrig lyssna på den här skitkorven igen, jag bränner alla skivor, och raderar alla mp3:or från hårddisken!?

Nä! Du tömmer tarm och blåsa och gör dig redo för strid.

Alla har ett val, var de ska lägga sin energi, på negativa eller positiva saker.

Så funkar det iallfall för mig. Självklart ska man vara kritisk, men varje gång man ska kritisera ska man fundera över sitt eget syfte och mål med kritiken. Är det för att förbättra eller åstakomma förändring till det positiva så är det ett vällovligt syfte, är det för att förnedra eller trycka ner någon annan så kommer intet gott ur det. Tvärtom.

Ja, det var kvällens epos från er egen Dr Phil som nu säger godnatt och på återseende, vi hörs imorgon, samma tid samma kanal!

Må solen lysa på såväl er som basshunter även imorgon!

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar, le mot världen och den ler mot dig? 😉

Nej han menar attt just du ska rösta på mitt baklängesbidrag i Studiofestivalen. Roffe startade..............Nu får vi ro skiten i hamn och lämna över till nästa generation? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag fattar inte varför....

Eiffel 65

Daddy DJ mfl.

--------------

Det är inte som om det aldrig har hänt förut?

När denna typ av musik spelas på radio, dom få gångerna jag lyssnar byter jag kanal eller stänger av den helt. Inte vrålar jag ut i min förtvivlan om hur värdelöst det är...

Har ni problem att få till era hits spelade kan ni ju alltid ta en till titt på hans Video.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han säger ju i videon att det går förvånatsvärt fort med just denna melodi, och att han aldrig har gjort den tidigare?

Det tycker jag verkar lite skumt. Varför skulle han ens säga det? Det skulle inte förvåna mig om han tidigae har suttit och spelat melodin på ett midi-keyboard och sen klickan in all midiinformation när han vet hur det ska låta. Och som grädde på moset så spelar han in en video bara för att verka cool?

Men om han nu verkligen klickar in den här melodin just när videon görs, så är han grym. Låten är helt okej enligt min mening, lite i stil med "I en rosa hellikopter".

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla fans av "Boten Anna" - Se hit! Nu kan även ni göra coola låtar precis som Basshunter. 😆

http://www.youtube.com/watch?v=JGttxDgo6jc&search=basshunter

EDIT: Så jävla skönt att han får en massa msn som ploppar upp hela tiden. Det kanske är Anna?! 😆

Han verkade vara bra jävla stressad då han gjorde den där filmen. 😆

Var syftet med filmen att visa hur man använder Fruityloops eller hur man gör en melodi på kortast möjliga tid?

Han drämmande på Space-tangenten och hans eviga stoppande/startande är klockrent. 🙁

Redigerat av Naith
Link to comment
Dela på andra sajter

Att killen verka stressad säger sig själv.

Han gör en improviserad melodi och lägger klossar i form av ljud, inget han spelar fram som går betydligt fortare.

Hur många hade orkat lyssna på om det hade varit en 15-20min

Tycker han visar på ett snabbt sätt hur han går till väga när han komponerar,

tycker vissa här klagar lite väl mycket, förmodligen på grund av hans genre som ni inte gillar + ålder om jag får spekulera. men tror inte det var igentligen det primära utan det var väl en "FL studio tutorial" 😆

Edit: Jag förstår dock att ni har en ironisk underton när ni driver med han. 😱

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur reagerar du själv när någon säger att din favoritartist suger hårigt babianarsel? Säger du

- förlåt, jag är en idiot, jag ska aldrig lyssna på den här skitkorven igen, jag bränner alla skivor, och raderar alla mp3:or från hårddisken!?

Nä! Du tömmer tarm och blåsa och gör dig redo för strid.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Och är har vi då ett par jäääättebraiga videos av basshunterfjortisfans:

http://www.youtube.com/watch?v=HU4APvZn8k4

http://www.youtube.com/watch?v=w8NloD-gt0M

😱

Klockrena...

Men han på den andra filmen...rycker misstänkt mycket ibörjan utan att man ser högerhanden....

Snacka om inlevelse i dansen i den första.. 😕

.. den andra är juh dock bara en kopia på Bewee88's videos..

http://www.youtube.com/profile?user=bewee88

/Youtubenerden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och är har vi då ett par jäääättebraiga videos av basshunterfjortisfans:

http://www.youtube.com/watch?v=HU4APvZn8k4

http://www.youtube.com/watch?v=w8NloD-gt0M

😄

Klockrena...

Men han på den andra filmen...rycker misstänkt mycket ibörjan utan att man ser högerhanden....

Snacka om inlevelse i dansen i den första.. 😕

.. den andra är juh dock bara en kopia på Bewee88's videos..

http://www.youtube.com/profile?user=bewee88

/Youtubenerden.

Klockren...

Detta är ju för faan piff o puff på speed.

http://www.youtube.com/watch?v=R-QlClzSXQA

Link to comment
Dela på andra sajter

Leo:

Skriv bara "I'm 21" för att ändra din ålder.

Då vill hon snacka med dig igen!

Vi hade ett långt samtal förut. Hon är välidgt enformig. Och efter att jag förolämpade henne tyckte hon att jag var "uncool". Fast hon är inte arg påstår hon. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte ragga lite 😲

Mikael "Tittar fotboll! Heja Tyskland" säger:

Can you call me over the phone?

Spleak säger:

You said your name was Yngwie but now I'll call you The Phone.

Haha kul att testa hennes iq! Eller Ai

Edit: Haha vilken Engelska 😉 "Over the phone"... Inte min grej egentligen.

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...