Jump to content
Annons

Basshunters FL Studio tutorial video


isotone

Recommended Posts

Det heter bott! Men det är bara CS nördar som vet vad det betyder så jag fick reda på det nyss av alla CS nördar i min klass. Tur att man varken spelar eller är inne på datorn mycket. 😎

Snarare IRC-nerdar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 165
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

MarcusRombo (oregistrerad)

Men guuuuud... Lägg ner. Sån här musik känns lika motiverad som blåbärsfläckar.. Och uppmuntrandet av den har dåligt inflytande på allt musikliv och inte minst har den en förödande effekt på folks redan Rix FM-skräddade musiksmak.

Killen har ett gig här i stan ikväll.. Jag stannar hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Sån här musik känns lika motiverad som blåbärsfläckar..

Jag kan LÄTT motivera en blåbärsfläck.

Men jag hade nog också stannat hemma, eller så hade jag gått dit och hoppats på att killen hade råkat skrika oanständiga ord i micen. Han har ju Tourettes syndrom, det sa dom på TV.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Sån här musik känns lika motiverad som blåbärsfläckar..

Jag kan LÄTT motivera en blåbärsfläck.

Men jag hade nog också stannat hemma, eller så hade jag gått dit och hoppats på att killen hade råkat skrika oanständiga ord i micen. Han har ju Tourettes syndrom, det sa dom på TV.

Haha! Ja just det! Jag läste det i dagens lokaltidning... Satan vad kul! Han hade tydligen varit hos Nyhetsmorgon och berättat om detta..

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Sån här musik känns lika motiverad som blåbärsfläckar..

Jag kan LÄTT motivera en blåbärsfläck.

Men jag hade nog också stannat hemma, eller så hade jag gått dit och hoppats på att killen hade råkat skrika oanständiga ord i micen. Han har ju Tourettes syndrom, det sa dom på TV.

Haha! Ja just det! Jag läste det i dagens lokaltidning... Satan vad kul! Han hade tydligen varit hos Nyhetsmorgon och berättat om detta..

Javisst!

Borde han inte blivit rappare?

Kunde ha platsat på ett gäng av Ken's låtar kanske.

"ey, knulla din mamma din kuksugare"

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

🙂😆

Javisst! Men ser man ut som en svärmorsdröm i kläder från Cubus så funkar det nog inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Oj, det där får du nog ta tillbaks Marcus. Det finns inte ett gnutta kul med en annan människas handikapp...

/Daniel

Oj, ber om ursäkt för att jag uttryckte mig på ett sådant sätt som fick dig/er att tolka det som att jag skrattade direkt åt hans handikapp. Det var konstigt skrivet av mig. Jag tvivlar inte på att det måste vara jättejobbigt, men vet sedan mycket lite om Tourettes..

Men att på en spelning få höra "oanständiga ord" skrikas i micen är nog, i sig, kul. Har dock aldrig varit med om det, så jag kan inte säga huruvida det faktiskt är kul eller ej.

Det var det jag syftade på 😄

EDIT: Fast det kanske bara är jag som skulle tycka något sådant var kul? :rolleyes:

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Usch vilken otrevlig ton det är här. Jag gillar inte heller den här typen av musik men måste man driva med honom såhär?

Basshunter aka "Zyan" gör det han tror på och dessutom bra.

Tycker att det är starkt av honom att gå ut i media med sitt handikapp. Men förbannat lågt av er att driva om det.

Stå på dig Zyan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch vilken otrevlig ton det är här. Jag gillar inte heller den här typen av musik men måste man driva med honom såhär?

Basshunter aka "Zyan" gör det han tror på och dessutom bra.

Tycker att det är starkt av honom att gå ut i media med sitt handikapp. Men förbannat lågt av er att driva om det.

Stå på dig Zyan!

Förklaring?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Usch vilken otrevlig ton det är här. Jag gillar inte heller den här typen av musik men måste man driva med honom såhär?

Basshunter aka "Zyan" gör det han tror på och dessutom bra.

Tycker att det är starkt av honom att gå ut i media med sitt handikapp. Men förbannat lågt av er att driva om det.

Stå på dig Zyan!

Du har tyvärr rätt, det är en mycket otrevlig ton här... Nu måste jag erkänna att jag faktiskt skäms lite... Om jag orsakat Basshunter någon otrivsel så tar jag tillbaka det på direkten.

Föll väl för grupptrycket igen!

EDIT: :rolleyes: efter utropstecknet.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Usch vilken otrevlig ton det är här. Jag gillar inte heller den här typen av musik men måste man driva med honom såhär?

Basshunter aka "Zyan" gör det han tror på och dessutom bra.

Tycker att det är starkt av honom att gå ut i media med sitt handikapp. Men förbannat lågt av er att driva om det.

Stå på dig Zyan!

Förklaring?

:rolleyes:

EDIT: Jävlar vad den här tråden urartat!

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha. Förlåt Zyan. Har fått för mig att det var du som var basshunter. Haha så sjukt. Men lite kul!

Men jag vet en som dansar bal med "the bot anna"...som låten handlar om. Hon är en cs spelande tjej (tävlande)...men infon är genom min lillebror

Måste kolla upp det på studentmottagning, då jag träffar honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Hahaha. Förlåt Zyan. Har fått för mig att det var du som var basshunter. Haha så sjukt. Men lite kul!

:rolleyes:

Gosh!

Spännande, vad händer här näst?

EDIT: Zyan; det var iaf något! 😄

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha. Förlåt Zyan. Har fått för mig att det var du som var basshunter. Haha så sjukt. Men lite kul!

:rolleyes:

Gosh!

Spännande, vad händer här näst?

EDIT: Zyan; det var iaf något! 😎

Det är dags för mig att krypa till kojs nu. Blandar ihop folk.

Hur går det med "Asshunter" Rombo? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Hahaha. Förlåt Zyan. Har fått för mig att det var du som var basshunter. Haha så sjukt. Men lite kul!

:rolleyes:

Gosh!

Spännande, vad händer här näst?

EDIT: Zyan; det var iaf något! 😎

Det är dags för mig att krypa till kojs nu. Blandar ihop folk.

Hur går det med "Asshunter" Rombo? 😄

Det är du som är boten Anna va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore dubbelkul efterssom har borde få lite stimpengar nu...

Tror du verkligen att den typen av jocks som spinner den här låten skriver STIM-rapporter?

Vi på neradio skriver STIM listor på alla låtar som spelas, och det gör väll alla andra stationer ochså? 😳😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore dubbelkul efterssom har borde få lite stimpengar nu...

Tror du verkligen att den typen av jocks som spinner den här låten skriver STIM-rapporter?

Jag vet inte hur du tänker men detta ger stimpengar.aftonbladet

Edit: På grund av att sidan kommer uppdateras tillägger jag här att den ligger på tredje plats över mest nerladdade (betalda) och sålda singlar i Sverige vecka 23.

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bör tillägga att min bror såg videon (trummispå 18 år) och "skaffa" genast FL. Och hocka upp det till hans audigy 2 standardkort.

Jag har försökt få honom att hjälpa till i min hemstudio i ett år och nu så försöker han producera frivilligt. Men det får bli hans inkörsport.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Till er som gnäller. Jag förstår ärligt talat inte? Jag menar, jag ser inte era låtar på listorna? Eller har jag fel?

Haha, are you for real? Så du menar att bara för att dom flesta här inne inte har musik på topplistor så ska vi inte få kritisera andras musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Till er som gnäller. Jag förstår ärligt talat inte? Jag menar, jag ser inte era låtar på listorna? Eller har jag fel?

Äh, alla får gnälla oavsett om man har en låt på någon lista. Sen om det grundar sig i avundsjuka eller ogillande kan man ju diskutera.

Han kan åtminstonde slänga ihop en låt snabbt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till er som gnäller. Jag förstår ärligt talat inte? Jag menar, jag ser inte era låtar på listorna? Eller har jag fel?

Haha, are you for real? Så du menar att bara för att dom flesta här inne inte har musik på topplistor så ska vi inte få kritisera andras musik?

Jo, det skall man givetvis få. Men det är också lätt att bli en gnällspik och komma med låga kommentarer som "Ååååh, den låten är kass och vad han är dålig. jag skulle kunna göra det där på 5 minuter!" Men det är aldrig någon som gör det... men det tycks finnas den attityden i alla musikkretsar. När Metallicas "Enter Sandman" var en stor hit så vet jag inte hur många metalgitarrister som visade sitt förakt för det enkla i låten, medan de själva skrev musik med tempo- och takt- och tonartsbyten på löpande band. I slutet vann nog Metallica i alla fall, inte minst ekonomiskt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Till er som gnäller. Jag förstår ärligt talat inte? Jag menar, jag ser inte era låtar på listorna? Eller har jag fel?

Sen när måste man ha lyckats bättre själv innan man får klaga på låtar? Läckert uttalande.

Hur som helst. Jag "älskar" Boten Anna just för att den är så sjukt oseriös och ändå har blivit så känd. Den är underhållande, men låten i sej är inte speciellt bra. All cred till Basshunter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...