Jump to content
Annons

Om det är lite kvar i paketet


Overkill

Undviker du att ta resten i ett paket?  

41 röster

  1. 1. Undviker du att ta resten i ett paket?

    • Ja
      5
    • Nej
      16
    • Ibland
      15
    • Vet inte
      1
    • Förstår inte vad du menar
      4


Recommended Posts

Jag har märkt det att allt oftare så undviker jag att ta mjölk om det är lite kvar för att slippa skölja ur paketet. Likadant om soppåsen nästan är full slänger jag skräpet någon annanstans för att slippa gå ut med påsen. 😕

Men värst är det nog med yoghurt paketen! Där blir det så mycket man inte får ut 🙂

Denna kanske skulle kunna flyttas till OT? 😕

Nå, hur gör du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gör tvärsom.. Eftersom jag tycker det är skönt med en ny och fräsch soppåse så byter jag den... trots att det säkert skulle rymas lite till. Ser alltid till att tömma det sista ur mjölkpaketet.. T.ex.. Jag har mjölk i kaffet.. Skulle det vara på slutampen då jag ska dricka kaffe så slår jag i allt.. Även om det skulle bli för mycket mjölk i kaffet för min smak.. Jag vill hela tiden ha nytt och fräscht 😄 Min kyl är alltid ny och fräsch.. jag mår bra då... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

En av fördelarna med att bli vuxen och köpa sin egen mat är att man bestämmer själv exakt hur djupt ner på osten man skär innan man köper en ny. Nu kan jag slippa äta den torra delen närmast paraffinet, utan öppnar en ny ost när , ja, andan faller på... ;-)

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

En av fördelarna med att bli vuxen och köpa sin egen mat är att man bestämmer själv exakt hur djupt ner på osten man skär innan man köper en ny. Nu kan jag slippa äta den torra delen närmast paraffinet, utan öppnar en ny ost när , ja, andan faller på... ;-)

//nemo

Och äta glass till frukost!!!! Jag kan inte slänga mat så jag har ett tvångsmässigt behov av att göra ordentligt slut på produkter innan jag kan slänga dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland. Handlar inte så mycket om matvaror, jag äter upp det mesta även om det bara är slatten kvar. Däremot undviker jag ibland att byta soppåse eftersom min #&!")&(% rumskompis fyller påsen till brädden så den inte går att knyta ihop och sen fortsätter med att fylla vasken med skräp... Sånt som gör det värt att kliva upp på morgonen, haha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta ligger utanför min tankesfär. Förstår faktiskt inte frågan...

Hjälp!!

Känner lite så jag också. 😄

😛

Det är ju skitlätt!

Exempel:

Olle går upp på morgonen och häller upp flingorna. Till sin fasa ser han att det inte finns tillräckligt med mjölk i ett paket utan han inser att han i så fall måste skölja ur mjölkpaketet. Då struntar han i mjölken och tar yoghurten istället (trots att han föredrar mjölk).

Ungefär så 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En av fördelarna med att bli vuxen och köpa sin egen mat är att man bestämmer själv exakt hur djupt ner på osten man skär innan man köper en ny. Nu kan jag slippa äta den torra delen närmast paraffinet, utan öppnar en ny ost när , ja, andan faller på... ;-)

//nemo

Yes, glöm allt vad rösträtt och annat trams innebär. Det är det här som är den största skillnaden på barndom och vuxendom; en paraffinfri vardag!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...