Jump to content
Annons

Alingsåsare


Kornsan

Recommended Posts

Hello!

Är friska 33 och kommer som sagt från den lilla trästaden.

Har gillat musik sedan födseln och hade tydligen ett rejält skrik från första början. (Synd att det inte höll i sig bara)

Har spelat piano sedan jag lärde mig att gå men lärde mig inga låtar förrän min farmor (välsigne henne) på allvar satte sig och tragglade med mig vid åldern tre.

Var efter det fast i musiken och började göra egna låtar vid 7 och har faktiskt en del av dem säkert gömda och sparade.

Spelade i flera år ihop med en kompis och samlade ihop väldigt mycket synthar och dyl, men när han bytte musik hade jag inte råd att köpa ut grejerna och hälften av allting såldes. Tappade liksom sugen för det ett tag men bestämde mig senare för att lära mig spela gitarr. Sålde resten och köpte tre gitarrer och stärkare. Sedan har det tillkommit porta, dator, trumset och elbas. Nästa projekt blir fiol, vilket jag tycker är helfräckt!

Har dock för dåligt tålamod och blir därför inte mer än halvbra på någonting, med det går ju göra musik ändå. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sonnert är ju Alingsåsare också. Ni blir fler och fler. 😛

*visar runt*

Ja, så här bor vi...

Kom in och slå dig ner! 😆

Känn dig som hemma. Men inga fötter på soffbordet. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick precis leverans på två flak här med så nu blir det en riktigt rolig fredag. 🙂 Jag har sån tur att jag slipper pendla, så jag kan ta en öl på söndagskvällen också..!

Vad blir det för musik... hmm

Väldigt blandat. När jag sätter på en skiva så är det nästan uteslutande hårdrock, men annars så lyssnar jag på nästan allt.

När jag gör egen musik så blir det lite vad som helst. Pop, hårdrock, jazzballader, tecno etc och för tillfället mycket barnvisor. Har två tjejer 6 & 4 och man är väldigt priviligerad som har den här möjligheten med musiken. Många imroviserade låtar som dyker upp vid olika tillfällen för att underlätta ngt som är tråkigt, eller så kommer de "pappa, kan du göra en låt om en mask" och vad gör man??

Och så blir det ju en hel del Andreas-låtar som min fru brukar kalla dem.

Vet inte vilken musikgenre jag skall placera dem. Oftast glada sjungvänliga eller deppinga lugna låtar. Genre?? Andreas-låt 🙂

Har en färdig inom kort som jag tänkte plåga er med.

SKÅL!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...