Jump to content
Annons

Följ vår studiobyggnation..


Rix

Recommended Posts

Vet inte hur intressant det är med bloggar nuförtiden. Personligen ser jag ingen mening i dem om personen i fråga inte har nåt jävligt intressant att skriva om. Därför startade jag en blogg!

Vi bygger en studio i Växjö: Studiobyggnation.

Kika gärna in och kommentera momenten.

/ Rikard

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Otroligt skön sida! Verkligen en intressant blogg. Den kommer jag att kolla in på mest varje dag 😉

Ser ju ut att bli en alldeles prima studio det där. Är lite avis faktiskt 😉

Tack för en bra site och lycka till med bygget!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till med bygget grabbar,bra tänkt hela vägen---OBS---glöm för tusan inte ventilation/kylning av kontrollrummet (men det vet ni väl redan) lika bra att ha det fixat fr. början!

Lite diffusorer i taken varvat med akustikskivor av olika slag,med tanke på att det är rätt lågt...

Kör hårt* 😱

Ventilation är ett gissel, det är inte riktigt slutdiskuterat än hur det ska lösas.

Rätt lågt i tak ja, ca 2.20 slutade det på, innertak äter mycket. Om man håller taket heldämpat och kör med diffusorer och Helmholtzkillar på bakre väggar, borde inte det bli rätt schyst?

Tack för titten..

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

kul att ni lägger en länk här på studio forum så att många andra intresserade kan följa med. Skulle vara kul att vara med faktiskt.

måste säga att studiobloggen eller hemsidan är riktigt snygg utformad, grafiskt. Sedan så visar bilder vad ni håller på med och det är tacksamt, i vissa fall så kan det vara svårt att få en uppfattning.

ser grymt bra ut, fortsätt arbeta på ni bara

mvh anders 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet vart man kan köpa sånna där gummi klossar? och hur mkt d kostar...?

Efter en del letande köptes de från National i Halmstad.

Kloropren (samma som neopren), tjocklek 12mm.

Färdigskurna bitar 50x50mm betalade vi 3kr/st (exkl. moms). Minsta ordervärde är dock 1000kr (exkl. moms).

Redigerat av Rix
Link to comment
Dela på andra sajter

Roligt! Har bokmärkt rss-feeden i NewsFire, så nu väntar jag bara på att uppdateringarna ska plinga till 😉

Schyst! Vi hoppas kunna köra en uppdatering i veckan. Av nån anledning så händer det mesta under helgerna! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
DIST-GURU (oregistrerad)

Groovy

När planar ni att allt är ready ? Kanske kan man invajta sig själv för att komma o tänja sträng a bit ?

Kör mycket car genom the country , so tell me..

Jag o Lilleman ska starta ett coolt heavyband and then dra på tour. Kanske kan vi om han kommer loose.

Ska kolla in ofta här, be a part , som dom säger over in the states.

Good luck and keep on..

/Dist-guru 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

SvenGr (oregistrerad)

Snyggt! Angående flytande golv så säger det bara blubb-blubb i Vinslöv. Jag är ledsen... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga uppdateringar på ett tag? Kanske inte hänt så mkt. Vi får ta och besöka varandras studios så småningom. Verkar dessutom vara en del växjöbor här. Tycker snart det är dags för växjös nästa IRL. Den 4e i ordningen borde det väl bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga uppdateringar på ett tag? Kanske inte hänt så mkt. Vi får ta och besöka varandras studios så småningom.

Ja det är alltid spännande med studiobesök. Bygget fortskrider i det tysta, det är jag som är usel på att få ut infon bara.. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...