Jump to content
Annons

Studiofestival-Akustiskt


Signert

Recommended Posts

var med ungarna på Zetterlunds (leksaksaffär) och vart bra sugen på att köpa ett trummset till festivalen. 129:- för bastrumma, 2 pukor och en cymbal.

förnuftet segrade så det blev inga trummor. tyckte kvaliteten var något tveksam. :rolleyes:

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 117
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hej.

Som sagt tidigare.. Det ska ska vara så akustiskt det går... Hoppas att jag inte emosäger mig själv eller dom regler jag och Signert har satt upp, men jag tror inte att vi kommer att diska nån, för att man har lajnat sin akustiska gura...

Så då får man lajna sin gura? Eller vad...?

Det är stor skillnad ljudmässigt.

Ja, till det sämre...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Som sagt tidigare.. Det ska ska vara så akustiskt det går... Hoppas att jag inte emosäger mig själv eller dom regler jag och Signert har satt upp, men jag tror inte att vi kommer att diska nån, för att man har lajnat sin akustiska gura...

Så då får man lajna sin gura? Eller vad...?

Det är stor skillnad ljudmässigt.

Ja, till det sämre...?

ok du har en helakustisk gura med inbyggd mick så går det fint att lajna.... så länge du har "orginal-ljud"

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)

Efter vilka kriterier kommer bidragen att bedömmas?

Då nu bidragen skall bestå av uppmickade akustiska instrument kommer ju kvaliten på inspelningarna vara direkt avhängda den utrustning som deltagarna har att tillgå, i kombination med tekniskt kunnande givetvis. Det kommer att bli ganska stora skillnader i ljudbildens kvalitet beroende på den kringutrustning som finns tillgänglig. Jag menar att det är lättare att bedömma musik som skapas utifrån samplingar och annat redan färdiginspelat material, alla har ju under sådana förhållande samma grundförutsättningar vilket inte är fallet i det här aktuella fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter vilka kriterier kommer bidragen att bedömmas?

Då nu bidragen skall bestå av uppmickade akustiska instrument kommer ju kvaliten på inspelningarna vara direkt avhängda den utrustning som deltagarna har att tillgå, i kombination med tekniskt kunnande givetvis. Det kommer att bli ganska stora skillnader i ljudbildens kvalitet beroende på den kringutrustning som finns tillgänglig. Jag menar att det är lättare att bedömma musik som skapas utifrån samplingar och annat redan färdiginspelat material, alla har ju under sådana förhållande samma grundförutsättningar vilket inte är fallet i det här aktuella fallet.

Men jisses.

Har folk ingen annan ribba än P3-ljud på det här stället? :rolleyes:

Spela in. Om det är en bra låt så märks det. Om du är bra så märks det.

Se bara på Elliott Smith t ex. 😏

EDIT: Därmed inte sagt att din fråga om kriterier inte är berättigad. Men varför oroa sig över sånt? Man är ju inte opportunist. 😆

Redigerat av Snow Brigade
Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt, man kanske ska kunna läsa sig svaret under Regler, men jag kan inte hitta nåt klart svar:

Dubbningar av gitarrer?

Som i mitt fall där jag ska låta en polare sjunga in nåt efter att jag lagt gitarrerna färdigt. Jag och han skulle kunna spela alstret live eftersom han också spelar gitarr, men vi kan ju ändå inte spela in gitarrerna samtidigt eftersom jag inte har grejer för det.

Dessutom har han aldrig tid med nåt rep eller att lära in ackord just nu. Därför tänkte jag lira in båda gurorna med lite panorering innan han svänger förbi för en snabb sånginspelning...

EDIT: Sorry, jag har nog klurat ut att det är OK att dubba. Hur ska det annars gå till om jag t.ex. vill lägga på bas-toner... Som jag t.ex. som inte har någon bas utan bara tänkt pumpa lite på bas-strängarna på ackeguran för att fylla ut..?

Redigerat av ztevie
Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm. är det verkligen okej att sampla handklapp och fejkade basljud och använda dom som trumsamplingar? Eller måste hela audiospåret vara inspelat i en följd?

Antar att det är det sista som gäller.

rätt antagande... men sen får man å andra sidan köra ett helt spår med handklapp, men inga samplingar... så lajvigt som möjligt alltså..

ztevie: Hoppas detta också var ett svar på din fråga...

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm. är det verkligen okej att sampla handklapp och fejkade basljud och använda dom som trumsamplingar? Eller måste hela audiospåret vara inspelat i en följd?

Antar att det är det sista som gäller.

rätt antagande... men sen får man å andra sidan köra ett helt spår med handklapp, men inga samplingar... så lajvigt som möjligt alltså..

ztevie: Hoppas detta också var ett svar på din fråga...

Okej...Där rök mitt bidrag åt helvete. Dum som jag var trodde jag att jag som inte ens äger ett instrument kunde fixa detta, Dvs min enda chans egentligen var att sampla mig själv men det fick man ju tydligen inte...Förutsättningarna var alltså fördjävliga redan från början. Men vi ses la i nästa festival!

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man göra kroppsljud? Har säkert frågats och besva´rats , men jag är fredagsfull. Det får du ta.

Har sett en film på en kille som fiser hela God save the queen..Det måste ju vara tillåtet om det finns nån här som har denna förmåga.. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...