Jump to content
Annons

Studiofestival-Akustiskt


Signert

Recommended Posts

Annons
  • Svar 117
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Då har man gitarr inspelat och även provat att lägga lite sång på ref.... Får se om det blir klart....

måste då ta och citera något som ett befäl skrek till mig i lumpen... "...Jaha, Holmström... Då tar vi längre steg.. och oftare!!!" 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej-får man bidra med en låt om det ligger bandlös elbas bitvis,allt övrigt totalt aukustiskt och mkt suggestivt och bra... 😛

går fint.. bara du inte har den inkopplad till förstärkare eller ljudkort..eller på något annat sätt med el, förbundit instrumentet med datorn 😛 En extern mick riktad mot instrumentet funkar dock fint...

EDIT: (förtydligande)

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

sladdlös eller inte,allt annat är ju kopplat med sladdar ------- mikrofon/kompressor/mixerbord/ljudkort etc etc---

är det stenhårt med 3 min-regeln? hinner troligtvis inte sitta och editera min version

(för avkortning/omvandling till mp3) som är något längre för jag skall sitta på tåget i morgon och kommer hem sent-deadline 24.00?

Link to comment
Dela på andra sajter

sladdlös eller inte,allt annat är ju kopplat med sladdar ------- mikrofon/kompressor/mixerbord/ljudkort etc etc---

är det stenhårt med 3 min-regeln? hinner troligtvis inte sitta och editera min version

(för avkortning/omvandling till mp3) som är något längre för jag skall sitta på tåget i morgon och kommer hem sent-deadline 24.00?

Ja, vad jag försökte säga på ett skämtsamt sätt var att det är inte godkänt med elförstärkta instrument, t.ex. en elbas (om man inte, som Umemagnus säger, mickar den "akustiskt", men det låter nog inte så bra). Vad gäller 3-minutersregeln, så är det ganska strikt, eftersom alla hittills har ansträngt sig för att hålla den. Rör det sig om sådär 5-10 sekunder så må det väl vara hänt, men inte mer. Hur lång är din låt?

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Jaja, en timme kvar. Tidsskillnaden spelade mig ett spratt. Nåväl, bättre åt det här hållet i varje fall 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Pusst!! 🙂

15.00: Kom på att det kanske skulle vara kul att vara med 😉 hade en idé på G

15.30: Startade med inspelning av bidraget

16.30: Ringde en polare 11 mil härifrån och frågade om han ville vara med. Skickar en slask.

20.30: Polare Yessongs filer kommer

23.40: Bidraget färdigt och "mixat", bara konvertering och FTP-upplägg kvar...

23:45:Strul!

23.59: Fick in ett bidrag efter att datorn hängt sig två ggr p.g.a. mp3-konverteringen, puh.......

....men kul var det! 🙂🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är att på gång? Man är ju nyfiken på vad folk knåpat ihop. music049.gif

He he. Kommer under kvällen. Den som väntar på något gott faller ofta själv däri.

den som söker..han letar..

Ja, ja... Man skall inte kasta spjut i radhus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är att på gång? Man är ju nyfiken på vad folk knåpat ihop. music049.gif

He he. Kommer under kvällen. Den som väntar på något gott faller ofta själv däri.

den som söker..han letar..

Ja, ja... Man skall inte kasta spjut i radhus.

Man skall inte spotta i glashus, för den som gräver en grop i bäcken, är bättre än tio i skogen! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...