Jump to content
Annons

Studiofestival-Akustiskt


Signert

Recommended Posts

Annons
  • Svar 117
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Dum som jag var trodde jag att jag som inte ens äger ett instrument kunde fixa detta,

Det blir svårt i en akustisk festival. 😎

Jag tänkte att jag kunde sampla mig själv men nej, icke!

Du kan ju göra en a capella-låt. 🙂

Rätt smart iofs, men jag tvivlar dock på att någon i denna värld hade uppskattat sångrösten min 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Dum som jag var trodde jag att jag som inte ens äger ett instrument kunde fixa detta,

Det blir svårt i en akustisk festival. 😉

Jag tänkte att jag kunde sampla mig själv men nej, icke!

Det hade kanske kunnat blir bra. Det är ju mycket möjligt.

Men ändå, det är som om LRF skulle ha en festival utifrån sin verksamhet och så vill nödvändigtvis SACO vara med.

Link to comment
Dela på andra sajter

ÄNTLIGEN!!! Som Fylking skulle sagt....

Om jag tolkar reglerna rätt så är bas inte tillåtet om man inte råkar ha en Akustisk bas?

rätt!!

Så om jag mickar min viola så är det ok?

Håkan

Ja, om det inte är en elviola. :rolleyes:

Jo, det är det ju (Höfner a'la McCartny), men jag menar att man skulle spela akustiskt på den och spela in med mick. Går inte det? Sen om det låter bra eller inte, det är ju en annan femma. :-)

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

ÄNTLIGEN!!! Som Fylking skulle sagt....

Om jag tolkar reglerna rätt så är bas inte tillåtet om man inte råkar ha en Akustisk bas?

rätt!!

Så om jag mickar min viola så är det ok?

Håkan

Ja, om det inte är en elviola. :rolleyes:

Jo, det är det ju (Höfner a'la McCartny), men jag menar att man skulle spela akustiskt på den och spela in med mick. Går inte det? Sen om det låter bra eller inte, det är ju en annan femma. :-)

Håkan

Det var detta jag syftade på: viola.gif

Basen känner jag inte till särskilt väl. Vi frågar Umemagnus:

Magnus!?

Link to comment
Dela på andra sajter

ja alltså.... om man kan spela på violan och det låter om den, och man skulle få ungefär samma ljud som om man skulle ha en extern mick... samma som med lajnad akustisk gitarr... Om det låter lika.. så är det ju lugnt... Fast det funkar inte med en "hel-el-viola".... då blir det ju som med elgitarr... å de går bort... iaf i denna festival...

EDIT: vill man å andra sidan micka upp en elgitarr (utan förstärkare) med extern mick, eller en synt, för att få med det klappljud som blir av att man slår an på tangenterna, ser jag inget fel i det 😆

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Dum som jag var trodde jag att jag som inte ens äger ett instrument kunde fixa detta,

Det blir svårt i en akustisk festival. 🙂

Har man en mikrofon så kan man sjunga!

Handflatan mot en läderfåtölj blir en bra bastrumma o en knippe spaggeti (okokt) mot en bordsyta blir en trevlig virvel.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Dum som jag var trodde jag att jag som inte ens äger ett instrument kunde fixa detta,

Det blir svårt i en akustisk festival. 😄

Har man en mikrofon så kan man sjunga!

Handflatan mot en läderfåtölj blir en bra bastrumma o en knippe spaggeti (okokt) mot en bordsyta blir en trevlig virvel.

😉

jäklar...... visste de var nåt som var fel.... läste inte riktigt.. det står ju OKOKT!!!... jaja, fram me disktrasan och torka 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jaha, mina damer och herrar...

Hur går de för er i den akustiska djungeln?? Vi är för tillfället uppe i två inskickade bidrag... mitt är oxå på gång... hur ser det ut för er andra? Lägesrapport 🙂!!

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

text o melodi är i stort färdigt.. nu gäller det bara att hitta något piano någonstans(vete sjutton var bara!!), och denna gången skulle kanske man bjuda in en sångare osså  🙂

perfa... annars får du väl rota fram alla kristall-glas du har, fylla me vatten, och göra en "glas-orgel".... låter skitsnyggt, men är en aningens svårhanterligt...

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

text o melodi är i stort färdigt.. nu gäller det bara att hitta något piano någonstans(vete sjutton var bara!!), och denna gången skulle kanske man bjuda in en sångare osså  😄

perfa... annars får du väl rota fram alla kristall-glas du har, fylla me vatten, och göra en "glas-orgel".... låter skitsnyggt, men är en aningens svårhanterligt...

köpte precis en ny servis... så man kan ju testa;). Hade någon gång för länge sedan ett munspel, vete sjutton var det är bara. Vi får se vad det blir.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahaja.. fem dagar kvar.. Hur går det för er?

Va? Är datumet ändrat, har för mig att det var nu i söndags 25/2 som gällde?

Eller yrar jag i nattmössan??

Gjorde en panikinspelning i söndags kväll bara för att hinna, blev inte mycket till mixning eller ljudinställningar...

Nåja, det får vara så, ni ville ju ha "live-feeling" på det hela, haha...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahaja.. fem dagar kvar.. Hur går det för er?

Va? Är datumet ändrat, har för mig att det var nu i söndags 25/2 som gällde?

Eller yrar jag i nattmössan??

Gjorde en panikinspelning i söndags kväll bara för att hinna, blev inte mycket till mixning eller ljudinställningar...

Nåja, det får vara så, ni ville ju ha "live-feeling" på det hela, haha...

"....Deadline:

Söndag 5 mars, kl.23.59. ...."

Det har varit samma datum ända från början, men det är perfekt med god framförhållning

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...