Jump to content
Annons

Studiofestival - Gratisfestival


Signert

Recommended Posts

Slutresultatet:

4 - Special Offer : 94p - Signert

6 - Åt helvete med... : 43p - Jazzman

2 - Everything is free : 37p - Martinm

7 - Nightmare Beach : 35p - Sixties

1 - I Love U : 32p - PepeLogu

5 - D.N.A. : 25p - Egghuvud

3 - This Is It : 7p - Stajo

----------------------------------------------------

Då var det dags att skilja agnarna från vetet... 🙂

Följande sju bidrag har kommit in, numrerade efter inlämningsordning:

1 - I Love U

2 - Everything Is Free

3 - This Is It

4 - Special Offer-For A Limited Time Only

5 - D.N.A.

6 - Åt helvete med Mr Ray

7 - Nightmare Beach

Liksom i förra festivalen blir det final direkt. Ni röstar i denna tråd genom att fördela era poäng över fyra bidrag på nedanstående vis:

6 p - till bästa bidraget

4 p - till näst bästa

2 p till er trea

1 p till er fyra

Motivera gärna ert beslut! Bidragslämnare får rösta, men inte på sig själv.

Omröstningen pågår till söndag 22 januari, kl.20.00, dvs. ca. två veckor, liksom förra festivalen.

Ladda ner låtarna här (zip).

Redigerat av Signert
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ah...förste man att rösta. Tyckte kanske att det var lite mycket att rösta på över hälften av bidragen, men jag gjorde mitt bästa 🙁

6 p : 4 - Special Offer-For A Limited Time Only

Bra låt och snygg sång...och distade guror är aldrig fel.

4 p : 5 - D.N.A.

Jag är såld redan i den stökiga inledningen. Velvet glittrar i bakgrunden.

2 p : 2 - Everything Is Free

Trevlig melodi med lite doft av sent 60-tal.

1 p : 6 - Åt helvete med Mr Ray

Snygg och finessrik komposition. Borde kanske kommit högre upp, men jag var

inte riktigt där i dag.

Redigerat av Rapid Wanker
Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att bidragen är så få. Jag tycker ändå att det har kommit in flera bidrag som håller en god kvalite´, bättre än julfestivalen enligt mitt tycke. Flera av bidragen har också en skön retrokänsla.

6 p - 6 - Åt helvete med Mr Ray

Bra instrumentalt sväng. Ska bli kul att höra vilka pluggar som använts.

4 p - 4 - Special Offer-For A Limited Time Only

Skön melodi o bra sångstämmor. Bra med varierande kontraster i låten. En text som passar till temat.

2 p - 7 - Nightmare Beach

Instrumental musik med Quentin Tarantinokänsla.

1 p - 5 - D.N.A.

Ett arrangemang som spretar. Början är gräslig, men det ordnar till sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

6p - special offer...

Bra melodi, nice sound, sjysst sång... jag gillar dock inte disten när den kommer igång med nån visslande synth i bakgrunden...

4p - everything is free

Påminner om den ovan... känns som man vill hänga på nån sjysst strand med surfbrädan lite chickas o en nice barbecue då solen är på väg ner....

2p - Nightmare Beach

Lite surf här med ja... lite väl klassisk för mig dock, o produktionen känns instängd i en burk på botten av havet... nej inte så hårt men lite åt det hållet 😉

jag gillar dock känslan o barbecuen har fått lite öl nu...

1p - D.N.A

Även fast produktionen låter så demo tycker jag denna har någon potential... lite mer styrka i rösten så finns där karaktär... fin radiorefräng

bra jobbat alla!

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 - Special Offer 6p

Bäst komposition, överlägset bäst sång, bra arrat och helt ok proddat. Snygg stämsång. Jag saknar elbasen - den verkar ligga gömd långt där nere.

1 - I Love U 4p

"Mysig låt" och bra proddad med mycket olika gratiselement verkar det som. Sången är hemsk dock. Sen gillar jag inte akustisk-gitarr-samplingar heller 😱 Jag hade gärna hört denna låt med en annan sångare eller sångerska - då tror jag mycket på den!

6 - Åt helvete med Mr Ray 2p

Bra instrumentallåt men inte så bra mixad. Slapbasen (eller bas överhuvudtaget) är på tok för långt borta i ljudbilden, leaden för hög tex.

Denna låt hade jag gärna hört ommixad!

2 - Everything is Free 1p

För långt intro - man tror att det är en instrumentallåt, och när man hör sången önskar man att det var en sån 😎 Men låten har potential tycker jag.

Ej poängsatta (utan rangordning):

3 - This it it

Jag mår dåligt av sången och uttalet. Låten är för seg och deppig för min smak.

5 - DNA

Ouch - vad har ni kört sången och gitarren igenom? Bit/samplereducerare eller Soundblaster 8? Tycker att låten är alltför enformig - och jag tröttnade snabbt på den där synthslingan.

7 - Nightmare Beach

Är det detta som kallas surfmusik eller (är inte så insatt själv)? Låten har många bra egenskaper men skulle må bra av bättre spelad gitarr (ibland kommer det t o m bendar åt fel håll), och bättre trummor (nu är det bara typ grundtakt och ett fill).

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då får ni mina röster här i alla fall:

6p till nr 6 - Åt helvete med MrRay

Egentligen inte min kopp te, men jag tycker att detta bidrag har lyckats bäst med att hitta snygga gratisljud. Låter snyggt.

4p till nr 2 - Everything Is Free

Sången skulle behöva några tagningar till och jag förstår inte poängen med det långa introt. Men låten sätter sig som Konrads Kalasklister.

2p till nr 1 - I Love U

Falsksång i kubik. Kan funka ibland, men inte här. Däremot är det en riktigt bra låt med skön produktion.

1p till nr 7 - Nightmare Beach

Härligt med lite surf! Det svaga gitarrspelet, den burkiga produktionen och en del harmonimissar drar dock ner betyget rejält.

Bra jobbat, gott folk! Överlag betydligt högre kvalitet än julfestivalen. Och så slapp man pseudofranska bröl och stönanden. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista chansen att rösta innan jag flyger till varmare ställen 🙂

6p -1 I love you

En låt som gör mig glad! Tycker refrängen är skön och sätter sig. Arret är lagom avskalat, behövs varken mer eller mindre, snyggt! Rösten passar in bra, ok lite falskt ibland men budskapet går fram och det blir charmigt 🙂 .

4p -4 Special offer

Det är melodin som gör det, den är helt enkelt kanon! Känns kanske lite stampig, vilket passar på vissa ställen men borde ha delar där kompet är lite annorlunda.

2p -2 Everything is free

Ännu en fin melodi, gillar introt starkt.

1p -7 Nightmare beach

Får känslan av att färdas genom tid och rum, hänger bra ihop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tävling med många bra bidrag. Så här tycker jag:

6p till nr4 - Special Offer

Sanslöst bra på alla sätt; Produktion, melodier, sång, kanon!

4p till nr2 - Everything Is Free

Skön melodi och bra sång, skön 70-talskänsla tycker jag.

2p till nr5 - D.N.A

Absolut inte min favvo-musik, men skickligt gjort.

1p till nr7 - Nightmare beach

Vädigt passande namn, Beach boys blandat med spökmusik. Gillar den mer och mer ju fler gånger jag hör den.

Utan röst men ändå trevliga låtar:

This is it - Stör mig på sången lite, vet inte varför men den funkar inte till låten tycker jag. Annars är den mysig, instrumenteringen är helbra. Kompetent gjort.

Åt helvete med MrRay - Namnet i sig är egentligen värt 1 poäng... 😎 Och den är härlig att ha igång medan man surfar eller nåt. Muzak - typ, man sitter och gungar lite med huvet till den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det var lite svårare att rösta denna gång, dels för att det inte vara något tema som jul, hårdrock eller sommar så man kunde ta bort några låtar direkt som kändes fel.

Här kommer mina röster:

6 poäng till: nr 4 - Special Offer-For A Limited Time Only

4 poäng till: nr 5 - D.N.A.

2 poäng till nr 6 - Åt helvete med Mr Ray

1 poäng till nr 1 - I Love U

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker mig nog att temat är att försöka lyssna ut vem som gjort det bästa resultatet med gratis grejor. Inte vilken låt man egentligen tycker bäst om.

Således tycker jag nog att bidrag

Bidrag 4 får 6 poäng, snyggt arrangemang. Det låter lite bob hund när synten kommer in. Mastringen kanske inte är 100%, men arrangemanget låter bra.

Bidrag 1 får fyra poäng. Sången är inte helt okej, men jag tycker att syntarna är väl andvända och det finns mycket effekter och små detaljer som är roliga. B´ra använda gratisgrejor.

Bidrag nr 6 får min 2 poängare. Snyggt men lite mesiga ljud. Skulle väl kunna gå att få syntarna att låta lite mer och lite bättre. Basen är lite kul. Men gitarren låter inte jättekul.

1 poäng till Nightmare beach. På tal om Bob hund.

Hmmm om man använder gratis grejor så låter det som Bob hund med andra ord.

🙂

Kul tema och kul genomfört. Lite trist att det är så få bidrag och jag undrar om alla som röstar gör det i enlighet med temat vilket väl är: vem får det att låta så bra som möjligt när allt är gratis och "i burken". 😆

edit: hur är ställningen förresten Signert?

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

6 poäng

2. Skönt gammalt sound. Mellotron(?)-samplingarna är stämningsfulla. På det hela taget en fin låt med trevlig produktion. Bästa i den här omgången!

4 poäng

1. Det här låter som före detta Hefner-sångarens synthiga projekt The French. Jättebra låt, schysst sound.

2 poäng

4. Låter bra! Lyxigt bred ljudbild, fin låt. Gillar den skrikigt sjungande synthslingan.

1 poäng

7. Det här påminner mig om indiska Aasha Bhosles höjdarlåt Duniya Men av någon anledning.

Bra jobbat hörni! Ingenting var dålig, men de här fyra stack ut extra. Svårt att rangordna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Halvtid! 🙂

Tycker att ni röstar förskräckligt uselt dåligt. Över 5000 medlemmar och bara 9 som röstat hittills, inklusive mig. 😆 Nä, nu får ni slita er från Off-Topic ett tag! 😉😎

Hur som haver, här är ställningen med en vecka kvar att rösta:

  • 46p: 4-Special Offer...
  • 23p: 2-Everything is free
  • 21p: 1-I love U
  • 19p: 6-Åt helvete med...
  • 12p: 5-D.N.A.
  • 9p:7-Nightmare Beach
  • 0p: 3-This Is It

Edit: Efter Mornels röster.

Edit2: Försökte snygga till det, med begränsat resultat. Hur "tabbar" man när man gör ett inlägg?

bother-new.jpg

Redigerat av Signert
Link to comment
Dela på andra sajter

6p - Åt helvete med Mr Ray

Otroligt skön att lyssna på. Soft och snyggt!

4p - Nightmare Beach

Grym och intressant.

2p - Special Offer

Börjar skitbra. Är inte lika imponerad när det låter som mest. Ont i örat...

1p - This is it

Bra insats. Dålig sång, men det var inte de som skulle bedömas som jag ser det...

Fastnade mest för de instrumentala låtarna av någon anledning... Övriga låtar var också bra. Inga bottennapp i den här festivalen 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

6p - Åt helvete med Mr Ray(6)

Outstanding. Skitsnygg synthmelodi och läckert ljud på denna.

Rivigt sväng. Gitarrskalan fr 01:39 är kul. Men vilken titel…

Sedan tycker jag det var rätt jämnt:

4p - DNA(5)

Lite hitpotential i denna med rätt skön ansträngd röst.

2p – Everything is free(2)

Lite långt intro men vacker melodi

1p – Special Offer(4)

Rätt snygga stämmor.

Link to comment
Dela på andra sajter

6p till låt nr 6 - Special Offer, för Teenage Fanclub wannabeing räcker långt

4p till låt nr 2 - Everything is Free, för jag gillar orgel bättre än blipblop 😆

2p till låt nr 1 - I Love You, för en hyfsad låt trots blipbloppet 🙂

1p till låt nr 7 - Nightmare Beach, för surfmusik är aldrig fel

Link to comment
Dela på andra sajter

6p Special Offer-For A Limited Time Only

Bästa komposition 🙂

4p I Love You

Falsksång, men det kan förlåtas 🙂

2p Åt helvete med Mr Ray

Tråkigt intro, men 40s senare blir den skön och svängig 🙂

1p Nightmare Beach

Fruktansvärt ostämt, men rivigt och charmigt 😛

PS. Hade jag skrivit ett bidrag skulle jag ha döpt det till 'Nothing Comes For Free' 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

6p - nightmare beach

Agentmusik! Skön 60-talskänsla på detta softa bidrag..

4p - i love u

Synd på falsksången.. för låten är riktigt bra. Produktionen skulle kunna vara snäppet bättre. Skulle vilja höra en uppdaterad version av denna..

2p - special offer

Mycket välproducerat, klockren mix, bäst sång av bidragen. Men låten går inte riktigt hem hos mig.

1p - this is it

Skulle vilja ha lite större kontraster i denna, sitter och vänter på powerballad-gitarrerna men dom kommer aldrig.

Överlag bra bidrag. Nästan ingen electronica, de flesta verkar sträva efter ett akustiskt sound, och lyckas med detta.

Redigerat av DjRymd
Link to comment
Dela på andra sajter

Emo-dängan Is this it är enligt mig den enda låten som man orkar lyssna igenom, resten av låtarna är ju totalt befriade från känsla överhuvudtaget. Förvånande att låtarna är så pass dåliga som dom är.

Is this it får alla mina poäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Emo-dängan Is this it är enligt mig den enda låten som man orkar lyssna igenom, resten av låtarna är ju totalt befriade från känsla överhuvudtaget. Förvånande att låtarna är så pass dåliga som dom är.

Is this it får alla mina poäng.

Det var ju roligt att det fanns åtminstone en låt som föll dig på läppen. Fast om du vill att jag skall räkna med din röst så måste jag be dig att fördela ut samtliga poäng.

Kan vi räkna med att du ställer upp med ett glimrande bidrag i nästa festival? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Emo-dängan Is this it är enligt mig den enda låten som man orkar lyssna igenom, resten av låtarna är ju totalt befriade från känsla överhuvudtaget. Förvånande att låtarna är så pass dåliga som dom är.

Is this it får alla mina poäng.

Det var ju roligt att det fanns åtminstone en låt som föll dig på läppen. Fast om du vill att jag skall räkna med din röst så måste jag be dig att fördela ut samtliga poäng.

Kan vi räkna med att du ställer upp med ett glimrande bidrag i nästa festival? 😄

Då passar jag isf. Tycker att övriga bidrag var under all kritik som sagt.

Huruvida jag är med i nästa studio-festival avgör jag då eftersom jag är mycket medveten om att fel festival definitivt skulle kunna göra att mitt bidrag blev helt värdelöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hej.

Detta var riktigt svårt. Men men

6p. Special Offer - Helt klart snyggast ljudbild. Snygga stämmor. Men när det drar igång så är det lite för mycket för mig.

4p. D.N.A - Bra melodi. Svängig. Cool röst. men dock inte den bästa ljudbilden.

2p. Everything is free - Gillar orgeln skarpt.

1p. This is it - Gillar låten. men för in i böveln.. SJUNG inte!! :rolleyes:..

___________________________________________________

För övrigt: Tycker det är på tok för dålig engelska. om man inte behärskar språket så bra så sjung på svenska.

Men det finns helt klart en del ljusglimtar i låtarna!!

Keep up the guud wörk!!

Redigerat av Jimboo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...