Jump to content
Annons

Citat från forumet


Lundin

Recommended Posts

Två av mina kolleger diskuterade resvägar för ett kundbesök i Karlstad härom veckan. Man diskuterade även hur långt upp i landet Karlstad verkligen låg. Peter fäller då den skarpsinta kommentaren:
Ja, om man tittar på kartan så ligger ju i alla fall norr uppåt...

Och det här är alltså vår kundansvarige på företaget. 😕

Så. Nu har jag citerat vad jag själv skrev. (här på forumet)

Då räknas det. 😄

😄

Typiskt Linus att påpeka, den lille forumprefekten 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Linus, texterna jag skriver på är på svenska.

Tagna från egna dagboksanteckningar, dikter och annat jag skrivit.

Stil? Ja jag vet inte, lite sorgna, känslosamma som berör.

Jag har aldrig skrivit sånger innan men tyckte det verkade en intressant idé då jag iaf har sång som bakgrund, även fast jag inte sjungit på några år.

Texter som jag gillar själv är allt från olle ljungström, lisa nilsson, eva dalgren, cajsa-stina, cajsalisa (otippat kanske) mfl.

Viktigast för mig är att det ska kännas äkta, sen att det råkar gå mycket åt ballad hållet i texterna kanske beror på den fas man är i livet nu. Inte vet jag? Men så tror jag iaf.

Berätta om dig själv.

Jag är lång, mörk och tycker om långa skogspromenader.

😕

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Från tråden Luftfuktare är det bra

Jag kokar vatten i vattenberedare nu. Blev inspirerad. Har ställt elementen på 11 och ska smörja in mig i kokosolja och lyssna på David Hasselhoff resten av kvällen.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Från tråden "Lead Melodi", som innehåller många guldkorn, tex denna:

Melodier är något man lär sig genom att lyssna mycket..

Sitt å pilla i pianorollen så lär man sig ganska snabbt vilka toner som

låter bra tillsammans(under & övertoner)

Om du t.ex går ner med undertonen från A#3 till F#3,

gå då istället upp med övertonen från till exempel C#5 till F5..

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Spaceman ang. Autotune
Den som tror att det går att ratta till vadsomhelst till klockrena sångprestationer

är ute och cyklar. Det är som att tro att man blir en ny Basshunter om man köper

FL studio.

:rolleyes: Oh my big dick, vilket härligt citat!

Tack för informationen Viktor 😕😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Från tråden "Lead Melodi", som innehåller många guldkorn, tex denna:
Melodier är något man lär sig genom att lyssna mycket..

Sitt å pilla i pianorollen så lär man sig ganska snabbt vilka toner som

låter bra tillsammans(under & övertoner)

Om du t.ex går ner med undertonen från A#3 till F#3,

gå då istället upp med övertonen från till exempel C#5 till F5..

😄

Oj, så suverän!

Känns som Paz och hans "Midi är inte så bra" har fått en riktig konkurrent. Det är viktigt med underton 😉😕😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Om du vore min son skulle jag skänka dig till medicinska experiment för att skona råttorna

😄

Omni avfyrade denna och en rad andra salvor mot Ove Centli i en urspårad monitortråd. Jag vet inte om han kom på den själv eller om det kommer någon annanstans ifrån.. men den är verkligen inte nådig! 😠

Finns att läsa HÄR

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som om du behöver kontrollera var du och radiostationen som sänder ditt material comprimerar. dvs vilket frekvensområde. Om du har för mycket sub bas t.ex så kanske deras limiter/compressor jobbar ner volymen i ditt material. / Mikke

Tack för tippsen.

Undrar hur du menar med att man bör ta hänsyn till vilken frekvens som materialet ska sändas på?

Om vi leker med tanken att de ska sändas på 104.0, hur ska jag jobba i EQ:n då?

/Jacob

Ja du, frekvensområde kan betyda mer än en sak för ljudtekniker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som om du behöver kontrollera var du och radiostationen som sänder ditt material comprimerar. dvs vilket frekvensområde. Om du har för mycket sub bas t.ex så kanske deras limiter/compressor jobbar ner volymen i ditt material. / Mikke

Tack för tippsen.

Undrar hur du menar med att man bör ta hänsyn till vilken frekvens som materialet ska sändas på?

Om vi leker med tanken att de ska sändas på 104.0, hur ska jag jobba i EQ:n då?

/Jacob

Du vet, P3 sänder på 96 MHz här... Vilken onödigt hög samplingsfrekvens! En CD har ju 0,04 promille av det typ.

[/ironi]

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Tycker dessa är klockrena:

Någon som vet vad den bilden heter som fotograferna har eller något liknade? Vart får man tag i dom? Vart går jag in i kameran för att hitta dom? Är det för bökigt eller? Är tacksam för snabb info

Någon som vet vad den köket heter som kockarna har eller något liknade? Vart får man tag i dom? Vart går jag in i köket för att hitta dom? Är det för bökigt eller? Är tacksam för snabb info

Någon som vet vad den sångrösten heter som frank sinatra har eller något liknade? Vart får man tag i den? Vart går jag in i munnen för att hitta dom? Är det för bökigt eller? Är tacksam för snabb info

Precis som denna i samma ämne:

Lead melody är skit lätt när man har bra grejer i sin data.

Du behöver nåt som heter VIp zone. Det är skit bra för Scooter.

Sen behöver du nåt som heter talang och det hänger automatiskt med FL.

Musikalitet är inte så viktigt.Jobba på en bra låt istället.

Alla mina bra melodier börjar på C3. Det finns i piano roll.

Stora högtalare är jätteviktigt.Creative speakers funkar inte.

18 tums basar eller ännustörre helst.

Jag är nog bättre än Basshunter coh jag har skitfet bas.

Redigerat av MrPhil
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker dessa är klockrena:
Någon som vet vad den bilden heter som fotograferna har eller något liknade? Vart får man tag i dom? Vart går jag in i kameran för att hitta dom? Är det för bökigt eller? Är tacksam för snabb info

Någon som vet vad den köket heter som kockarna har eller något liknade? Vart får man tag i dom? Vart går jag in i köket för att hitta dom? Är det för bökigt eller? Är tacksam för snabb info

Någon som vet vad den sångrösten heter som frank sinatra har eller något liknade? Vart får man tag i den? Vart går jag in i munnen för att hitta dom? Är det för bökigt eller? Är tacksam för snabb info

Precis som denna i samma ämne:

Lead melody är skit lätt när man har bra grejer i sin data.

Du behöver nåt som heter VIp zone. Det är skit bra för Scooter.

Sen behöver du nåt som heter talang och det hänger automatiskt med FL.

Musikalitet är inte så viktigt.Jobba på en bra låt istället.

Alla mina bra melodier börjar på C3. Det finns i piano roll.

Stora högtalare är jätteviktigt.Creative speakers funkar inte.

18 tums basar eller ännustörre helst.

Jag är nog bättre än Basshunter coh jag har skitfet bas.

Men du måste ju säga vem du citerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Men du måste ju säga vem du citerar.

Ja.

Och lägga till denna 😏

(PHATMAX @ 17 October 2006, 20:35)

Hehe bättre en bass hunter ( host ) det spelar ingen roll hur bra man kan hantera programet du kan säkert skruva till finnare bas o ljud en bass hunter men det är inte meningen att man ska va så bra som möjligt när det gäller musik man ska ha mycket fantasi och komma på nått som ingen anna har kommit på än ni har säkert hört drunkey monkey eller va han kallas hans grejer suger fett hans bas trummorna allt inte direct skickligt gjort men deen iden han har att använda Saxofon till den melodin han har vallt gjorde så att han nu är känd det var hans musik öra och hans fantasi som gjorde han känd han behövde inte kunna mycket alls om programmet jag kan skruva till det bättre en han men hans ideè gör att han lätt blir bättre en många andra.... 

Redigerat av MrPhil
Link to comment
Dela på andra sajter

(PHATMAX @ 17 October 2006, 20:35)

Hehe bättre en bass hunter ( host ) det spelar ingen roll hur bra man kan hantera programet du kan säkert skruva till finnare bas o ljud en bass hunter men det är inte meningen att man ska va så bra som möjligt när det gäller musik man ska ha mycket fantasi och komma på nått som ingen anna har kommit på än ni har säkert hört drunkey monkey eller va han kallas hans grejer suger fett hans bas trummorna allt inte direct skickligt gjort men deen iden han har att använda Saxofon till den melodin han har vallt gjorde så att han nu är känd det var hans musik öra och hans fantasi som gjorde han känd han behövde inte kunna mycket alls om programmet jag kan skruva till det bättre en han men hans ideè gör att han lätt blir bättre en många andra.... 

🙂😳😱

Den förstod jag inte mycket av / Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nu får man torka tårana ur ögonen. (Den fantomerade gitarren var go). 😄😎

Det ÄR INTE LÄTT om man inte är i svängen och kanske 13 år. 😎 Men tänk er, alla tonnåringar som ska försöka "greppa" det som för oss är "basic" och har pappor som fullständigt "skiter" i vad dom gör. Och till på köpet kanske har IG i svenska. 😎Dom gör det det bra som ialla fall försöker.

Artikerserien "Från början" är guld värd. Lätt att förstå. Och har man frågor kopplat till artiken som kan man fördjupa sina kunskaper på Forumet.

Men visst var det grymt kul läsning. Jag har svårt att släppa tanken på den "fantomerade gitarren". 😄

Med vänlig hälsning

Kalle i Kalmar och hans pappa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ur den här tråden om samplade "Ready-set-go-samplingar".

Om du inte vill vara en massproducent som alla andra, bryt dig ur trenden & gör egna vocals. Efter ett tag kan det faktiskt låta ganska bra!

Det är iallafall det jag ahr gjort, hatar färdiga texter!  🙂

//Nexustwins

Word!

Spelaindom själv..

Blir både roligare och snyggare och mer passande.. En bunus är att du lär dig nått osså!

😲

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...