Jump to content
Annons

Citat från forumet


Lundin

Recommended Posts

Tjenna.. vet inte om den här tråden ska bli långlivad, men jag tänkte ändå sätta en spade o se vad som händer...

Alltså, har ni läst citat på forumet som fått er att skratta en stund.. klistra in dem här..

Den här fick mig att dra på smilbanden:

Basgången låter Nic and the family medan sången låter Skinny Puppy. Det blir som en storstrut från Hemglass med T-röd till. Om du förstår.

Gott nytt år på er alla

Redigerat av Lundin
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Paz:

midi är inte så bra. det är bättre att bara ha vanliga syntar med vanliga syntkablar. eller ännu bättre med riktiga instrument som låter bättre´, typ piano.
Redigerat av dedacia
Link to comment
Dela på andra sajter

Paz:
midi är inte så bra. det är bättre att bara ha vanliga syntar med vanliga syntkablar. eller ännu bättre med riktiga instrument som låter bättre´, typ piano.

Haha, det första jag tänkte på när jag såg trådens titel. Det här är så klockrent. Var är du Paz? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Linus:

Vet inte vad man svarar på en sån här tråd, men jag antar att det gamla vanliga går bra. 🙂

Läs manualen. M-Audio Audiophile-kortet är billigt och bra. Trummorna låter programmerade. Snygg studiobild, vad är det där till höger? Logic finns bara för Mac sedan några år tillbaka. Ta hem, lägg på och ladda upp. Du måste välja syntpluggen på midikanalens utgång också. E-mu har släppt nya drivrutiner, testat dem? Välkommen till forumet! NI Kontakt är ett exempel. Nej, det blir inget Hultsfred i år. Stämningen på forumet har blivit bättre på sistone! Kolla vem som är återförsäljare då. Jag hinner inte så jag kastar in handduken. Det är svårt att skriva en arg låt om man inte är arg. Japp, Vendolin är skitfult nu. Sidechain. Har ni fått nya numret? Hej då, nu lämnar jag forumet!

🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

wicked_s kommentar angående vår gamla gitarrduell som vi spelade in för ett antal år sedan.

"Vår "battle" är ju i klass med Steve Vai VS Yngwie Malmsteen. Låter som om fingrarna är ett stycke slappa ballar som slår och daskar mot strängarna. Shred åt folket! "

Link to comment
Dela på andra sajter

Studio-Haklapp.gif
Shitt vad mycket mys och dubbelmys det blev här då!

Hehe..tror bestämt att några behöver nåt och kramas med!!

Men inte med mig iallafall! 😄

Hacke är upphovet till de få kvinnorna på forumet. Hur lyckas du???
http://www.recording.org/ftopic-30855-days0-orderasc-0.html

varför har vi inga såna här roliga diskussioner här på forumet!?

Spela upp en låt genom lurarna, böj öronen framåt och liksom pressa lurarna emot baksidan av öret, så det liksom är stängt. Hur ni vad kul det låter? En del frekvenser försvinner helt och andra är riktigt närvarande.
...Forumet blir vad Du gör det till! Heja Grahn!

Ja exakt. Forumet blir vad JAG gör det till. Heja Grahn!!

Vem är gud?

Jag är Gud.

Danny Cort,

De Lick har skickat detta e-brev från https://www.studio.se/index.php.

´KAnske kan man få höra någon av dina skitlåtar!

Du gör väl förhoppningsvis inte musik alls!

MVH

Örjan

Länge vandrade jag i dödsskuggans dal, vilsen, och oförmögen att ta till mig vad livet egentligen ville med mig. Jag tittade på Club Goa för att få andlig vägledning, men slog alltid mig själv medvetslös innan slutet. En kort tid var jag kristen, men blev stenad av mina forumkamrater. Jag sökte kärlek hos kvinnor men de tömde mig på liv. Häromdagen tog jag ner min poster på Michael Jackson.

Kort sagt, jag var förbryllad över att livet valt att bygga sin boning inom mig, en usel okammad statarunge som till intet sätt bidragit till att göra världen bättre.

Sålunda, beslutsam att taga mig av daga, sätter jag mig ned, för att formulera mina sista tankar till mina efterkommande. För att inte vålla eftervärlden onödiga tvistemål och tolkningsbekymmer med min miserabla handstil nedtecknar jag min vilja i WORD 6.0, för senare utskrift på min hp Laserjet 1200.

Gör dock ett sista vemodigt besök på denna sajt, och kommer rakt in i denna tråd. Plötsligt får jag alla svar, på de frågor jag aldrig vågat ställa. För första gången ser jag vad livet handlar om. Buddy Holly dog inte förgäves...

Äntligen någon som tar tag i de stora frågorna! Tack.

Fler moderatorer i samhället säger jag bara!

Tänk själva:

Den där jälva idioten som tränger sig livsfarligt när du är ute med familjen, då dyker Neko upp, leende och säger till dåren:

- Hallå dåren, sorry men den här bilen låser jag, du får ta bussen! MWUaaa ha ha

Ungdomsgänget som misshandlar den medelålders gentlemannen på stan för att ta hans mobil, Demoniqus dyker upp:

- Hallå grabbar, den här misshandeln låser jag, den är emot reglerna! Dels är ni yngre och dels är ni flera mot en. Jag såg också att ni sparkade den här gentlemannen, fy vad fegt! Sorry, men ni är portade, era alias tas ifrån er! Ajö!

Eller Gudrun Schyman som kostat oss 335.000:- sedan årskiftet, Olsberg raderar hennes konto. Vips kan vi anställa 10 stycken deltidsanställda vårdbiträden istället. Hurra!

Ja, man hänger väl med ett tag till då 😱

(bara jag inte får en Ernst 😱 )

Tjosan!

😆
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Haha, detta är den bästa tråden på väldigt länge.

...snart blir väl denna tråden längre än den andra tråden som snart är längst men som skulle bli den kortaste tråden om alla andra trådarna på detta forum blir längre än den där tråden som ska bli lång.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror ni behöver en smileyfri dag allesammans!

Skall testa... får se hur länge det håller. 😱

Edit: Crap!

Pass på, här kommer högern!

HA! Leta nya brillor!

post-1-1191430650.jpg

Fan, Hacke! Är det du som är Jonas Gardell?

135391_1.jpg

Inte direkt aktuell eftersom håret har sådär "mystiskt" fallit bort 😱

Kommer nyare sen

Nyare hår, eller nyare bild??? 😆

The Mr... 🙂

Jag skaffat mus nu föresten... Var hos en kompis somjag festade med ikväll å hämtade en optisk usb mus som han hade "över"

Jag tänkte lite annorlunda här, då jag mindes att du nämnt att du ville ha flickvän..

Det var först vid "optisk" som jag insåg vad det verkligen handlade om.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte låta bli att dra mig till minnes denna:

kväll var jag tvångskommenderad till hustruns mormor för lite smygjulande.

Inte överdrivet entusiastisk inför sittningen så förberedde jag mig genom att ta med en hembränd skiva med Saurons Sissel-duett.

Just efter kaffet, när den snart 90-åriga (lätt kissdoftande) tanten plockade fram fotoalbumen så smög jag igång skivan.

Först märkte ingen nåt, men efter en stund kommenterade svägerskan den trevliga musiken, och när Saurons stämma hördes lite starkare började folk skruva på sig något.

När så "kristus till jorden"-strofen kom fattade ju folk, mormor också, att något inte stod rätt till med musiken - man kan lugnt säga att skämtet föll platt som en pannkaka till marken. Gamla kissmormor var inte road.

"Jaså, det var nån sorts humor?" frågade hon surt.

Tanten fick också sin hämnd vid julklappsutdelningen (ja, vi fuskade lite...):

Jag förärades en begagnad bok om Öland, från 1983.

Min sämsta julklapp någonsin, i hård konkurrens med Ica-Förlagets "Iller Hemma" som jag fick av en kompis förra julen.

EDIT: Låten i fråga går inte att komma åt längre tyvärr.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Topp 3 Olsberg-citat

3:

Jag begriper ingenting. Jag gillar inte folk som redigerar sina inlägg.

Inlägget har troligen inte redigerats av Olsberg kl. 10 September 2005, 22:59

FORUM ALERT (20050912, 22:59): Fake user account Olsberg. Suspending user for 90 days.

2:

Pust, kom igen, skaffa ett liv.

1:

VARNING:

Förbjudet att citera detta inlägg.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
dbd: Jag spöar skiten ur dig om du inte är tillbaka innan sommaren är slut. Studio's forum utan dig och Nattvaktaren är lite som A-Team utan Mr. T

Majkens svar när dbd hoppade av forumet.

Undrar om han fick spö, vad jag kommer ihåg så var han inte tillbaks innan sommaren var slut...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jag välkomnar alltid kritik.
Hur gammal/ung är du? 13år idag

Är det du som sjunger? nepp syrran

Tänkte först skriva mindre positivt här, men om du inte var äldre än 10 år när du gjorde det då är det f-n vasst! 😄

Din syster har också talang, som dock behöver vidareutvecklas. Hur gammal är hon, om man får fråga?

elva idag 😆 och du hacke, ja bara väntade på att du skulle skriva här och kommentera 🙂 bara så du vet 😛

Uhh.... varför det då? 😆

Hälsa och gratta din syster från oss! 🙂

asså syrran fylde inte idag men hon är 11 år och din fråga Uhh.... varför det då? jo för att du och grahn är mina förebilder(eller hur det nu stavas)

Ehh... oj. 😆

Graaahn...! Ho ho? Hjälp!

IRC är som längsta tråden fast utan flood control 😛
Det slog mig just att min mor hade bestämt sig för att jag skulle heta Emma, men i besvikelsen över att det kom en son så fick straffet bli Björn.

PS. E:et i Björn E står inte för Emma, så roligt ska vi inte ha det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om han fick spö, vad jag kommer ihåg så var han inte tillbaks innan sommaren var slut...

Danny, ledsen att göra dig besviken men jag är en riktig mes. Jag gick verkligen och laddade inför att ge honom en avhyvling. Men så dyker han upp på forumet igen med låtar som Bloody Mary remixen. Då veknade jag givetvis direkt och kunde bara inte vara arg på karln, han är ju baske mig helt briljant.

/Majken

Redigerat av Majken
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vad sägs om detta?

... Har också tittat i ordlistan efter flama, hittade FLAMMA, BLEMMA och FLAMSA, men inget flama. Att använda situationstecken ursäktar inte att hitta på egna konstiga ord!

Det heter - för helvete - inte "situationstecken" utan "citationstecken".

Jag förstår mig inte på folk som hela tiden måste kommentera stavfel och liknande futtiliteter i tillvaron. Budskapet går ju fram ändå. Jag tror många besservissar missar massor i livet för att de går och hänger upp sig på småsaker och därigenom mister såväl helhet som budskap.

Såna typer brinner upp eftersom de fastnar med brandsläckaren i handen, skrikandes sina sista ord:

- DET STAVAS JU FÖR FAN BRANDSLÄCKARE, INTE BRANDSLÄKARE, aii..DET BLIR FEL, FEL, FEL aj EN LÄKARE....ouuuu.....ÄR ETT YRKE....iiiihhhh...det brinner i håret....BRANDSLÄKARE LÅTER SOM EN SOM LÄKER BRÄNDER....öörrrk...min tunga, den schväller av hettan....MÅSCHTE SHTAVA SHÄTT....*flämtaflämta*..hu gö man me den häj?.måschte läscha instjukschonen. *fräääääs* schatan mina ögon.....aarrrrhhhhhhhh...............................

Tage Danielsson salig i åminnelse sa:

- den som irriterar sig på saker som är små, ja, han är väl inte större än så!

Näe medborgare, höj er över tillvarons fjutt, vad vill ni de ska säga på er begravning?

* tystnad *

* tystnad *

* harkel....*

* tystnad*

- ehhrm, han va en jäkel på stavfel iallafall....!

* instämmande harkel *

* tystnad *

- Synd det där med branden....?

* mummel mummel...*

Dessutom kan ni ge er fan på att som ett ödets ironi kommer stenhuggaren att stava fel på gravstenen, så ni får ligga och vrida er i 116 år innan de bygger en motorväg där och maler ner den till makadamm.

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Starten på en lång och seglivad "diskussion":

Jodå, jag vet att ebonics betyder "svart" amerikanska, från engelskans "ebony"(ebenholtz). Vet du vad "ödmjuk" betyder? 

Fel igen, och jag är inte förvånad. Du beskrev just ordet 'ebony'.

Link to comment
Dela på andra sajter

Starten på en lång och seglivad "diskussion":
Jodå, jag vet att ebonics betyder "svart" amerikanska, från engelskans "ebony"(ebenholtz). Vet du vad "ödmjuk" betyder? 

Fel igen, och jag är inte förvånad. Du beskrev just ordet 'ebony'.

Fantastisk replik där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på att tänka på att vi "hårdrockare" ofta ses som korkade 😛 ...

Appråpå korkad. Snacka om dålig meningsuppbyggnad 😄

🙂😄🤪 Jaa, fast ásså dåå bá vi ee ju... Vahettedé... öhh... Ha, ha. Já bá å hårsprejen bá whooah... Liksom... Äh. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...