Jump to content
Annons

Bassisten vi alla vill vara!


basshole

Recommended Posts

Annons
  • Svar 81
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

appropå basister, är det någon som har refillet "basslegends"

och kan säga om det är nå bra?

Jag har det och kan säga att det är grymt. Men "tråkigt" nog finns det så bra refills i combinatorn i Reason 3 nu så jag har slutat använda den.

Men bra är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skiter jag i alla eventuella påhopp jag får, i dont care! Aight? 😱

MEN!

Jag har alltid diggat Jason Newsted! Killens basljud är i mina öron något av de grymmaste jag hört!

Killen har känslan, uttrycket och utstrålning på scen!

live089_jpg.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jason Newsted är kunglig!

Hans bas-spel på "svarta skivan" är helt perfekt!

Men jag föredrag Robert Trujillo - han var helt underbar i Suicidal tendencies och framför allt i Infectious grooves - och passar som handen i handsken i Metallica.

Ser verkligen fram mot nya skivan!

Redigerat av Steinberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Jason Newsted är kunglig!

Hans bas-spel på "svarta skivan" är helt perfekt!

Men jag föredrag Robert Trujillo - han var helt underbar i Suicidal tendencies och framför allt i Infectious grooves - och passar som handen i handsken i Metallica.

Ser verkligen fram mot nya skivan!

Robert Trujillo kanske passar musiken Metallica spelar nu, men jag vet att Jason hade klarat det minst lika bra! Robert får bara bandet att se lite yngre ut igen tycker jag!

Jasons vilda headbangande, monströsa röst och riktigt jävla feta basljud...oj oj!

Synd att han hakade på den där jävla Rockstar supernova grejen...lite mesigt, men men!

Han får göra som han vill sålänge han förser världen med sitt FETA LJUD!

Lyssnat på EchoBrain? Han kan rocka, han har groovet, han har utstrålningen!

I Love Jason!

Load och ReLoad för alltid! Även om det finns mycket annat bra Metallicamaterial!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Illsley tycker jag spelar med en skön stil, kanske inget jätte fantastsikt men ändå coolt.

Nu ska vi se hur många som vet vem han är och vilket band han spelade i, om ingen kommit på det tills imorn så kan jag ge svaret 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade velat vara Phil Lynott i Thin Lizzy. Då hade jag gett fan i att ta överdosen och fortsatt ge ut plattor i stil med deras första alster...

Tokgammal post iofs...men: Menar du den självbetitlade från 1971? Intressant isåfall! Den har jag aldrig begripit mig på. Man ska nog åtminstone fram till Vagabonds Of The Western World innan jag är med i matchen.

On topic då: Björn Meyer är en sanslöst duktig svensk bassist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokgammal post iofs...men: Menar du den självbetitlade från 1971? Intressant isåfall! Den har jag aldrig begripit mig på. Man ska nog åtminstone fram till Vagabonds Of The Western World innan jag är med i matchen.

Jag vill nog hävda att all bas Lynott lagt på skiva är otroligt bra. Likaså live.

Visst, han började slarva lite live just innan han vek in skägget men när Lynott slarvar ligger vi alla ändå efter!

Psytrance och ambience-pulvrena, likaså örebrofunkarna, lär ha åsikter om det men det är skit samma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokgammal post iofs...men: Menar du den självbetitlade från 1971? Intressant isåfall! Den har jag aldrig begripit mig på. Man ska nog åtminstone fram till Vagabonds Of The Western World innan jag är med i matchen.

Jag vill nog hävda att all bas Lynott lagt på skiva är otroligt bra. Likaså live.

Visst, han började slarva lite live just innan han vek in skägget men när Lynott slarvar ligger vi alla ändå efter!

Psytrance och ambience-pulvrena, likaså örebrofunkarna, lär ha åsikter om det men det är skit samma.

Appropå Lynott så måste jag här passa på att hylla alla som kan spela bas och sjunga samtidigt.

Har själv försökt utan gott resultat. Sjungande trummisar har jag dock inget till övers för!

Vill också lyfta fram Ulf "Rockis" Ivarsson som kanoncool svensk basist!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokgammal post iofs...men: Menar du den självbetitlade från 1971? Intressant isåfall! Den har jag aldrig begripit mig på. Man ska nog åtminstone fram till Vagabonds Of The Western World innan jag är med i matchen.

Jag vill nog hävda att all bas Lynott lagt på skiva är otroligt bra. Likaså live.

Visst, han började slarva lite live just innan han vek in skägget men när Lynott slarvar ligger vi alla ändå efter!

[...]

Oh yes, jag älskar Lynnot, men jag syftade mest på att ztevie ville ge ut plattor i stil med deras första alster, vilket var intressant. Har inte hört så många som diggar den.

Själv skulle jag nog vilja ge ut plattor i stil med Night Life, Fighting, Johnny The Fox, Jailbreak, Bad Reputation, Black Rose och Chinatown... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lynott var verkligen en briljant bassist håller med. Han var även en fantastisk sångare i synerhet då han inte försökte sig på mer Heavy Metal orienterade saker där han nog var ganska medioker. Men anars lysande. Lysna bara på när han sjunger sticket "One day... etc." i Military Man tillsammans med Garry Moore.

Nåväl andra bassister som jag gillar är Ewen Vernal (Deacon Blue), Martin McAloon (Prefab Sprout), Peter Hook (New Order),David Paton (Kate Bush mm.), John Wetton ( UK, Roxy Music etc.) och Colin Bass (Camel)

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Lynott var verkligen en briljant bassist håller med. Han var även en fantastisk sångare i synerhet då han inte försökte sig på mer Heavy Metal orienterade saker där han nog var ganska medioker. Men anars lysande. Lysna bara på när han sjunger sticket "One day... etc." i Military Man tillsammans med Garry Moore.

[...]

Och "Sarah"... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 5 månader senare...

En Bassist som inte diggar är ingen riktig bassist enligt mig... eller jo det är dom ju men det är gymmt mycket coolar med bassister som diggar så här är min lista:

1. Verdin White - Inget snack om saken... killen är helt galen.. han hoppar om kring som en dåre...

2. Mike Porcaro - Kolla när han spelar.. han tycker som dom allra flesta att det han gör är bra:D

3. Leland Sklar - Jag visste inte att gandalf kunde spela bas men nu vet jag det:D[/size]

Redigerat av Julgran
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Nu råkar jag själv tycka att jag är en alldeles förträfflig basist själv ;P (alltid ödmjukast av alla)

Men dessa herrar har alla inspirerat mig.

Utan inbördes ordning:

Geezer Butler - Black Sabbath

Felix Pappalardi - Mountain

John Paul Jones - Led Zeppelin

Craig Gruber - Elf/Rainbow

Christer Strålbrant - November

John Entwhistle - The Who

Wille Dixon - V/A

James Jamerson - V/A

Chris Squire - Yes

Geddy Lee - Rush

Sen finns det ju såååå många fler...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...