Jump to content
Annons

Resa till Thomann


Lilleman

Recommended Posts

Hej!

För några veckor sedan var jag nere och jobbade i Augsbürg och hade på hemvägen möjlighet att besöka Thomann utanför Nürmberg som är den största musikaffären i Europa. Det var verkligen kul att se alla grejor på plats och jag skulle gärna göra ytterligare ett besök.

Vad jag undrar lite här är om det finns någon mer som har intresse att följa med på en 2 dagars resa ner till Thomann…

Jag kan också berätta att jag varit i kontakt med Thomann där nere och dom kan sätta ihop ett paket med seminarium (valfritt ämne på engelska) och fixa lite ”jam fest” på kvällen.

Det här ska givetvis vara till självkostnads pris, och om andra har bussar eller andra förslag som kan göra det billigare så är allt öppet.

När jag räknat lite på det så misstänker jag att det skulle kosta ungefär 1000-lappen per gubbe inklusive boende för hela resan om vi kan hitta chufförer själva.

Vad tycker ni…? – Skulle det vara värt ett besök i vår? 😛

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 89
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Nej, jag tycker inte att man måste lämna ett klart besked... Då måste vi ju sätta ett exakt datum... Min förhoppning var att vi kanske kunde hitta möjliga datum tillsammans på forumet...

Jag ville mest kolla om det finns intresse hos medlemmarna på forumet... Och jag har möjlighet att vara en av förarna och kan kanske fixa fram en buss... Sen kan vi kanske få ihop frivilliga bland forum medlemmarna att ta ansvar för olika områden för att plocka ihop resan...

Priserna på Thomann är mycket bra, på många grejer upp till 50% jämfört med Sverige... För dom som inte besökt Thomanns hemsida föreslår jag ett besök på

Thomann

Så tänkte jag, andra förslag är givetvis välkommna... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

Men alltså ... åka ner till tyskland för att kolla på grejor som man redan sett på nätet?

Om det ska vara nån poäng me de hela så ska man ju ha me sig diverse pengar för att kunna köpa några grejor i huvudtaget tycker jag. Och dessutom kostar ju frakten därifrån bara 200 spänn vad du än ska ha. Så jag tycker det verkar lite väl överamitiöst...

Men det betyder inte att det inte kan bli kul osv, men count me out på denna, jag tror inte man får nån woweffekt av att se samma grejor som JAM och Estrad och Börsen har, samlat på ett ställe ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men alltså ... åka ner till tyskland för att kolla på grejor som man redan sett på nätet?

Om det ska vara nån poäng me de hela så ska man ju ha me sig diverse pengar för att kunna köpa några grejor i huvudtaget tycker jag. Och dessutom kostar ju frakten därifrån bara 200 spänn vad du än ska ha. Så jag tycker det verkar lite väl överamitiöst...

Men det betyder inte att det inte kan bli kul osv, men count me out på denna, jag tror inte man får nån woweffekt av att se samma grejor som JAM och Estrad och Börsen har, samlat på ett ställe ...

Så du menar att åka ner till Tyskland till Thomann är som att gå på Estrad?

hahah... 😠

Jag är intresserad oxå men kan inte lova något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går väl säkert att söka något sorts bidrag också som gör att resan kanske blir lite billigare 😄

Jag var själv nära (förra sommaren) att anordna det fast med en personbil. Vi hade folket och vi var inte långt ifrån att börja bila ner. Då så hoppade två av och då blev det genast dyrare för de andra.

Hade ifs varit kul. Har dock ingen tid. Men jag bumpar tråden iallafall så att den syns! Tycker det är en kul idee!

Hur gör ni ifall alla ska köpa ett 24kanals soundcraftbord då?

😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går väl säkert att söka något sorts bidrag också som gör att resan kanske blir lite billigare 🙂

Ja, är inte forumet en studiecirkel där vi lär oss saker? Och tidningen Studio är vårt studiematerial 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går väl säkert att söka något sorts bidrag också som gör att resan kanske blir lite billigare 🙂

Ja, är inte forumet en studiecirkel där vi lär oss saker? Och tidningen Studio är vårt studiematerial 😱

Hehe, en studiecrikel med flera tusen medlemmar som har möte varje dag! Det blir stålar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gör ni ifall alla ska köpa ett 24kanals soundcraftbord då?

Det går plats mycket grejor i bagageutrymmet i bussen... Jag har väldigt svårt att se att det skulle gå att fylla den... Då skulle jag nog vara mer orolig för ölflak som många kan tänkas vilja ha med... Vi får väl komma överens om prioriteringarna... 😛

Om man handlar för 3000kr har man tjänat ihop resan... Momsen är ungefär 13% lägre i Tyskland än i Sverige. Så priserna som står på svenska kommer alltså bli billigare när man åker dit och handlar... 😎

Jag trodde faktiskt att det skulle vara mer intresse för en resa i vår, men om inte fler är intresserade skickar vi tråden till dom sälla jaktmarkerna och glömmer bort den... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

För några veckor sedan var jag nere och jobbade i Augsbürg och hade på hemvägen möjlighet att besöka Thomann utanför Nürmberg som är den största musikaffären i Europa. Det var verkligen kul att se alla grejor på plats och jag skulle gärna göra ytterligare ett besök.

Vad jag undrar lite här är om det finns någon mer som har intresse att följa med på en 2 dagars resa ner till Thomann…

Jag kan också berätta att jag varit i kontakt med Thomann där nere och dom kan sätta ihop ett paket med seminarium (valfritt ämne på engelska) och fixa lite ”jam fest” på kvällen.

Det här ska givetvis vara till självkostnads pris, och om andra har bussar eller andra förslag som kan göra det billigare så är allt öppet.

När jag räknat lite på det så misstänker jag att det skulle kosta ungefär 1000-lappen per gubbe inklusive boende för hela resan om vi kan hitta chufförer själva.

Vad tycker ni…? – Skulle det vara värt ett besök i vår? 🥰

Jag fixar buss.

Vi behöver ytterligare minst en chaufför... (Jag har Yrkeskompetentbevis,

krävs om det skall köras utanför chaufförens hemstad..)

Thoman e bra när allt funkar...

Eller så funkar inte-det-du handlat, då snackar vi inte bara "strul" utan Mega Strul...!

Men visst vore det trevligt med en resa ned till Burgebrach... 2300Km T/R Gbg.

Blir vi max 15st lastar vi 8,5t i våran buss.. Alltså.. Vi snackar inte bara elektronik här.!

Blir vi fler, så ordnar jag en buss till självkostnadspris.

Mvh.

Magnus

stollarna.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker fortfarande att detta är bästa chansen hittills för en "Sverigeträff" med Studioforum. Klart att det är en kostnadssak för oss alla. Men det är ju även alla tidigare idéer med mellansverige osv. Och här kan ju den som vill förena nytta med nöje 🙂

Kom igen nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

För några veckor sedan var jag nere och jobbade i Augsbürg och hade på hemvägen möjlighet att besöka Thomann utanför Nürmberg som är den största musikaffären i Europa. Det var verkligen kul att se alla grejor på plats och jag skulle gärna göra ytterligare ett besök. 

Vad jag undrar lite här är om det finns någon mer som har intresse att följa med på en 2 dagars resa ner till Thomann…

Jag kan också berätta att jag varit i kontakt med Thomann där nere och dom kan sätta ihop ett paket med seminarium (valfritt ämne på engelska) och fixa lite ”jam fest” på kvällen.

Det här ska givetvis vara till självkostnads pris, och om andra har bussar eller andra förslag som kan göra det billigare så är allt öppet.

När jag räknat lite på det så misstänker jag att det skulle kosta ungefär 1000-lappen per gubbe inklusive boende för hela resan om vi kan hitta chufförer själva.

Vad tycker ni…? – Skulle det vara värt ett besök i vår?  😲

Jag fixar buss.

Vi behöver ytterligare minst en chaufför... (Jag har Yrkeskompetentbevis,

krävs om det skall köras utanför chaufförens hemstad..)

Thoman e bra när allt funkar...

Eller så funkar inte-det-du handlat, då snackar vi inte bara "strul" utan Mega Strul...!

Men visst vore det trevligt med en resa ned till Burgebrach... 2300Km T/R Gbg.

Blir vi max 15st lastar vi 8,5t i våran buss.. Alltså.. Vi snackar inte bara elektronik här.!

Blir vi fler, så ordnar jag en buss till självkostnadspris.

Mvh.

Magnus

stollarna.nu

Nu pratar vi... 😄

Jag har BECEDE kort så jag kan köra halva resan...

Rummen är billiga runt 25-30 Euro per natt...

Men jag tror att vi bör bli runt 40-45 personer om det ska bli en "billig resa"...

Typ 1 000-1 200 spänn totalt... 🙂

Vh, Lilleman

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är gärna på, men inte förrän typ april i så fall, för då har lite kulor rullat in från firman.

Tänkte ju snarare då handla för 15 000 istället för 1500...

Men, hur blir det i tullen om 30 pers kommer med utrustning för 100 000-tals kronor?

Redigerat av teddawid
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är gärna på, men inte förrän typ april i så fall, för då har lite kulor rullat in från firman.

Tänkte ju snarare då handla för 15 000 istället för 1500...

Men, hur blir det i tullen om 30 pers kommer med utrustning för 100 000-tals kronor?

Det finns säkerligen någon som kan detta bättre än jag... Men jag tror att är så att man får frakta hur mycket man vill om man köpt grejorna privat och är själv med att ta dom över gränsen... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 4 månader senare...
Fattar inte att jag missat denna tråden.

Men om det fortfarande är aktuellt så är jag helt klart på om jag bara kan det datumet det blir 😄

Va F** gynnar Ni inte svenska handlare istället.Sätt press på dom. 😄

Redigerat av fogden2000
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...