Jump to content
Annons

Resa till Thomann


Lilleman

Recommended Posts

Fattar inte att jag missat denna tråden.

Men om det fortfarande är aktuellt så är jag helt klart på om jag bara kan det datumet det blir 😄

Va F** gynnar Ni inte svenska handlare istället.Sätt press på dom. 😮

Du har en poäng fogden. Handlar man på Thomann ska man dessutom vara medveten om att dom svenska leverantörerna inte hjälper till vid problem. Och jag värderar möjligheten att snacka lite skit, få känna på grejerna och närheten till butiken här i Borås, så det är där jag normalt sett handlar. Så generellt håller jag med dig..

Men en resa med ett gäng forumare, dregla lite över prylarna hos Thomann, kanske köpa något, och om inte annat fylla på sitt ölförråd 😄 Det är ju i mina ögon en kul grej oavsett vad man anser gällande att stödja dom svenska handlarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 89
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)

Det var jag som startade den här tråden efter ett eget besök på Thomann i Troppendorf...

Responsen blev väl sådär, jag trodde det skulle kunna bli mer...

Men finns det intresse kan jag sy ihop en resa till självkostnadspris...

Skulle gissa på runt 1 000-1 300 inkl en natt i dubbelrum och lite workshops på Thomann...

Jag håller med många som tycker att man ska stödja sin lokala handlare, men jag tycker det suger att generalagenterna ofta ligger 20-30% högre än i tex Tyskland utan någon som helst anledning...

Någon som vill starta ett nytt uppror? :rolleyes:

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Jag tar upp den gamla tråden igen, på grund av att jag planerar att åka ner i början av November till Thomann.

Jag kan fixa en bra van för 6-8pers ifrån jobbet. Resan utgår ifrån Skara och kommer att ta ungefär 13 timmar ner till Thomann i Troppendorf.

En resa med lite tid över för fest bör ta ungefär 3 dagar, inklusive en heldag i butiken och 2 övernattningar i Troppendorf.

Priset för hela paketet bör hamna runt 1500-1700 med färjor, bil soppa…

Finns det några seriöst intresserade…? 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

såg tråden först nu... eventuellt är jag också intresserad beroende på ekonomin som råder i min plånbok vid resans tillfälle. Men det låter häftigt... har alltid velat se Thomann =D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
MrPhil (oregistrerad)

LÅter faktiskt intressant!

edit: såg nu att det redan var i november... kan tänka mig hänga på längre fram isf.

Redigerat av MrPhil
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
Postat (redigerat)
Rule Britannia!

Britannia gick väl till botten på samma sätt som sina systerfartyg Ocianic och Titanic 😳

Edit: Eller hette hon Britannic förresten... 😱😄

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte poängen med att handla hos detta hypade Thoman som alla snackar om här jämt och ständigt, när det finns ebay både i USA och i flera Europeiska länder, det finns generalagenter man tar kontakt med själv (om man har företag förstås) och handlar fan så mycket billigare ifrån än vad detta handlar om...går alldeles utmärkt!

Ålandsbåten/Tyskbåten med fylla och svineri kan jag vara utan...till för amatörer och pissorvar å hans polare---bunkrar gör jag i Danmark...om jag nu finner lyckan i det, troligtvis inte...bekvämare att handla på bolaget i närheten men om man semestrar kan man ju passa på.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
musik (oregistrerad)
Ålandsbåten/Tyskbåten med fylla och svineri kan jag vara utan...till för amatörer och pissorvar å hans polare--- ☺️

Du e inte så dum ändå.

Men att Thomann är Europas största musikaffär lät ju onekligen spännande. Att de kunde ordna med ett seminarium verkar schysst.

Men om jag skulle åka till en annan stad och i detta fallet ett annat land för att köpa ett instrument/flera, så var det bara om det var riktigt dyra grejer. Typ en Les Paul Supreme eller liknande. De köper man dock ännu billigare på andra ställen. Men fördelen är ju att man kan syna den hos Thomann och att de förhoppningsvis har FLERA exemplar och då plocka ut godbiten, vilket inte en enskild privat ebay:are har normalt.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Linus.....kan inte du berätta för mig hur det går med det hela? 😉

Det är precis det som jag själv undrar.

Det verkar rinna ut i sanden varje gång jag bumpar tråden. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Linus.....kan inte du berätta för mig hur det går med det hela? 😎

Blir det någon resa och i så fall när? Har den kanske redan varit eller rinner det ut i kvicksanden?

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Oj, ser denna tråden ljus efter 2 1/2 år...

Jo, jag kollade intresset men tyckte det var ganska ljummet då...

Jag har dock själv varit nere och tyckte det var kalas... man kan verkligen testa allt på plats, även mjukvaror.

En resa till Thomann med musiker, pilsner, stor musikaffär, lite party har alla förutsättningar för att bli trevlig... 🙂

Jag kan tänka mej att åka en gång till... När åker vi...?

Men det får väl bli en planering för hösten eller... september, oktober, november? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det får väl bli en planering för hösten eller... september, oktober, november? 🙂

Blir det november så blir det årets julhandel 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag föreslår att vi satsar på en minivan, typ en bra ww caravell, jag kan få loss en hyrbil hos en gammal arbetsgivare till bra pris...

DVS, 9 platser till att börja med...

Kollade runt lite på hur man skulle kunna göra, man skulle kunna åka nattfärjan från Trelleborg (kl 23) till Rostock och sova på den, kl 7 på morgonen är man utvilad i Rostock... 6-timmars körning ner till "Treppendorf" ger en hel eftermiddag på thomann och ev nästa förmiddag (natten att tänka på ev inköp), sen kan vi ta samma natt färja hem och hemma söndag morgon... typ torsdag kväll - söndag fm, med fredag em och lördag fm på Thomann... 😄

Anmälda för tillfället: IDF, Linus, Apep, Ludgo-pelle, Lilleman

Har jag förstått det riktigt...? 😉

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag föreslår att vi satsar på en minivan, typ en bra ww caravell, jag kan få loss en hyrbil hos en gammal arbetsgivare till bra pris...

DVS, 9 platser till att börja med...

Kollade runt lite på hur man skulle kunna göra, man skulle kunna åka nattfärjan från Trelleborg (kl 23) till Rostock och sova på den, kl 7 på morgonen är man utvilad i Rostock... 6-timmars körning ner till "Troppendorf" ger en hel eftermiddag på thomann och ev nästa förmiddag (natten att tänka på ev inköp), sen kan vi ta samma natt färja hem och hemma söndag morgon... typ torsdag kväll - söndag fm, med fredag em och lördag fm på Thomann... 😄

Anmälda för tillfället: IDF, Linus, Apep, Ludgo-pelle, Lilleman

Har jag förstått det riktigt...? 😉

Yes man! Iaf för min del!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag har kollat vidare och båtturen med övernattning i 4-bäddsrum kostar TOR 6 525 kr, Caravell-bussen 2500, 240 mil med lite upplockningar här och var i mellan Sverige ger en bränsle förbrukning (0,7) på ca 168 liter x 14kr/l, alltså 2 352kr

DVS 11 377 delat på 9 = 1 265 spänn var

Till det kommer övernattningen i Troppendorf (23 Euro i singel rum), pilsner och något att äta.

Vi reser miljövänligt i en bil med partickelfilter...

Det låter väl rimligt...?

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

I mina beräkningar har jag räknat 9:e-11:e oktober...

Är du på Drloop? 😎 Oktoberfest, självklart...

Jag kan tillägga att rekomenderade resan är 1073km över Rostock - Berlin och ner...

Edit: The Mr och Henning verkar ju vara på också...

Dom "anmälda är alltså: IDF, Linus, Apep, Ludgo-pelle, Lilleman... och The Mr och Henning med viss reservation. 😄😉

Det betyder att det bara är 2 platser kvar... 😄

Är det 9:e - 11:e oktober som gäller...?

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...