Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden (a k a Längstah) 2023


CHAE

Recommended Posts

Annons
On 2023-06-07 at 20:55 sa Fidden:

Ja... Hon var ganska ny på jobbet och jag hade väl inte riktigt fått grepp om vad hon var för en prick än, men kan inte släppa det ändå. Försöker göra klart lite musik för att tänka på annat. Hjälper en del. 

Musikmakeri hjälper, som sagt var, till och fortsätt med det.

Vi har alla vårt eget sätt att handskas med sådant här och jag misstänker att vår brokiga lilla grupp här i Längstah har både det, och flera andra saker, gemensamt.
Vi är sådana och vi hanterar både glädje, kriser och trauman på likartat sätt.

Dock, hur okänsligt det än må låta går livet vidare och vi måste gå vidare med det.

Med det sagt; 27 år är fan i mig ingen ålder och det gör det än mer hemskt och kanske framförallt orättvist (?)

Men vad vet jag egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Naymari:

Ja! I tokholm igen. Med lagom 17 grader

Rena rama frysboxen🥶

6 minuter sedan sa Dark Of Light:

That's what she said...

😲

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan sa Fidden:

Jag ska vara full i 6 veckor.

Sedan går det åt ett par veckors konvalescens för återhämtning av vätskebalansen, förståndet (i förekommande fall), samt allmän tillnyktring.

And now to something completely different. En ögonöppnare på många sätt...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan sa Fidden:

Flöt det på som det skulle?

Drunknar ni i arbetsuppgifter?

Lurar det några intriger under ytan?

Ja alla vill dricka det men få vill betala. Det har varit gratis i så många år! Ledningar och kopplingar börjar dock bli slitna efter snart 60 år... kostar nu 2000:-/år vilket är billigt.

Vi får vattnet från en kallkälla. Riktigt gott å kaffet blir å gott!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

😄 Min far kom nyligen på att vid brödrostning så räcker det inte ed att aktivera brödrosten. Brödskivorna måste i strax innan också! Jag köpte honom en kapselkaffebryggare för ett tag sedan. Fungerade ju bra, bara att han glömde att placera en kaffekopp i maskinen innan bryggningen. Spännande liv det där med ålderdomen. 

Aahh, them ol´folk´s..... Bäst att skratta sådär lagom bara. Vi är själva snart där... blink.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan sa Neosus:

Smäller bara till så kommer det där vita ner på backen igen.

[…]

No worries; det är bara DoL som ”hälsar på” hos grannen igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...