Jump to content
Annons

Förbättrat kopieringsskydd för musikprogram


Nyhetsroboten

Recommended Posts

Annons

Finns det någon här som har behov av lagring av fler än 500 licenser på iLok ? (som är max för iLok2) Jag tror jag avvaktar till iLok5, som kommer att rymma 13 500 licenser med samma utvecklingstakt. Det känns som det borde räcka en stund, men vem vet..

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jaha ja då är vi då snart där då något nytt dyker upp som man verkligen vill ha och då får man svaret att det funkar bara med ilok3 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att jag har en sanslös massa pluggar och program, men jag har ändå inte mer än 90 licenser på min iLok2 (+ ett tiotal på eLicenser och en rejäl bunt som challenge/response, som gärna hade fått vara på iLok istället...). Att tänka sig mer än 500 licenser, får verkligen tanken att svindla...

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

1. Waves har väl inte använt ilok på flera år?

2. Inte knäckt? Waves slutade med ilok när hela tiden blev knäckt. Visst

det är inte ett generellt crack men de lyckas knäcka plugin tillverkarnas plugins vilket är det produkten ska skydda att den lyckas skydda sig själv är kanske bra men ger inte kunden något.

Att den är snabbare undrar man vad det har för betydelse för en DAW. Man lär knappas kunna ha fler plugins men kanske lite snabbare uppstarter.

Link to comment
Dela på andra sajter

2: Pace/iLok kan förhindra att deras egna system knäcks, men det är upp till tillverkarna att se till att deras pluggar blir svårcrackade. Lite som att ett cykellås ska kunna garantera att det inte ska gå att bryta upp, men låser man fast cykeln i en eker så kommer nån glad tjuv raskt komma fram till att just den ekern inte är särskilt viktig för att kunna cykla iväg med den.

Det är just uppstarten jag ser fram emot att korta ner. Sjukt irriterande när man har flow & måste vänta en evighet på att pluggen man desperat behöver ska boota (5 sekunder väntan i Flow-Time är ungefär 1.76 Eoner i upplevd tid). Återstår dock att se hur mycket av den tiden som är laddning och hur mycket som är licens-validering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...