Jump to content
Annons

Reklam i inläggen? Vad är dessa gröna länkar?


Den Gode

Recommended Posts

Låter som riktad reklam tycker jag och det blir motsägelsefullt att reglerna säger att reklaminlägg ej är tillåtna i diskussionerna, men när själva forumet går plus på det så är det cool! Hmm...

Men de verkar vara borta nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...

...men visst känns det relevant att få upp reklam för Epson i löpande text där det står "bästa vän"...? ...eller...?

post-393-0-26303200-1451991820_thumb.jpg

...och i mitt inlägg var det "vän" som blev länkat till reklamen...

Om man nu tvunget ska ha sådan reklam i texten, så borde det definitivt aldrig komma upp för andra ord än sådana som verkligen ÄR relevanta, som "Epson" eller "projektor". Annars blir det bara irriterande och till slut kör alla med adblockers, så att alla reklamintäkter försvinner...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Nu kan man fan inte ens ha ljudet på när man läser en tråd för rätt vad det är så börjar nån reklam spela högt så pass inget diskret här inte påt bara. Detta utan att man ens gör nåt mer än att scrolla i tråden. På en padda skulle jag tro att det handlar om en 50% av ytan reklam 20% text och resten fria ytor. Kort sagt detta börjar bli löjligt så jag tackar nog för mig, ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det har ju gått så otroligt fel någonstans om lösningen är att alla ska använda adblocker. Jag har inget emot reklamen då jag vet att det behövs för att driva forumet. Men gränsen har passerats när det dyker upp mitt i meningar så då blir ju lösningen något sådant program. Studioforum gör ett sådant oerhört självmål i detta fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Tycker också att det är störande att folk gör reklam i min text utan att jag går med på det. Fult nog att bli orsaken till att jag lämnar forumet (igen) om det inte funkar med adblock. Så tyvärr så blir det ingen reklamvisande från denna sida alls hos mig längre. Antingen så blir det till att blockera all reklam eller så slutar jag använda forumet, tyvärr.

Fast det känns tråkigt om forat nu dör då det är ett så matnyttigt innehåll här. Men att inte ha koll på vad man gör reklam för i sina egna inlägg är ett steg för långt för mig.

Hoppas ni hittar en annan lösning, annars är det tack och hej från mig. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Problemet är att om folk känner att reklamen gör inskränkningar i de texter som de skriver så slutar ju folk skriva istället. Just nu så är det kanske inte så jobbig reklam, men tänk om man sitter och skriver om något och så dyker det upp reklam till ett företag/organisation som man personligen djupt tar avstånd ifrån inbäddat i det man faktiskt skriver, är det då svårt att förstå att man i stället slutar skriva?

"Det hände något tråkigt med en bandmedlem "Coca Cola" och nu måste vi hitta en basist tillfälligt "extra pris på bildelar, begränsat erbjudande" då vi vi hoppas på att vår basist kan vara tillbaks i bandet efter sin cancer sjukdom "trött och hängig? Flyg med oss till solen" I slutet på sommaren."

Riktigt så illa är det inte på riktigt, men det är illa nog. Vist är det säkert många som inte bryr sig alls om den reklamen som förekommer. Men sedan så är det många som slutar läsa och skriva här helt och hållet. Det drabbar ju de som redan har annonser här men framförallt så blir ju forumet urholkat och dör när för få är aktiva här.

Ett problem är ju att många är så trötta på att bombas med reklam, vart man än vänder näsan, att detta bara är det som for dem att tröttna och sluta logga in här regelbundet. Så försök att hitta en bättre lösning som inte dessutom missgynnar dem som redan har köpt reklamplats här. Tror att många slutat hänga här för att de varken vill bombas av reklam eller installera en app som man inte liter på till 100% vilket ju som sagt drabbar även dem som inte har något emot reklamen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Upptäckte nu att det kommer upp reklam i bilder som folk har lagt upp. Det är verkligen INTE ok att det kommer in reklam på det sättet i privata bilder!!!

post-393-0-04557700-1452041044_thumb.jpg

Fortsätter det så här så kommer nog forumet att avfolkas i rask takt - och då försvinner alla annonsintäkter till slut! Det måste finnas en balans. Är forumet för dyrt nu när tidningen inte längre finns, så kanske det skulle må bättre av att flyttas till en billigare Host - eller tas över av privatpersoner som är villiga att driva det ideellt alternativt med mycket sparsammare med annonser - för det börjar faktiskt bli löjligt nu! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Upptäckte nu att det kommer upp reklam i bilder som folk har lagt upp. Det är verkligen INTE ok att det kommer in reklam på det sättet i privata bilder!!!

post-393-0-04557700-1452041044_thumb.jpg

Fortsätter det så här så kommer nog forumet att avfolkas i rask takt - och då försvinner alla annonsintäkter till slut! Det måste finnas en balans. Är forumet för dyrt nu när tidningen inte längre finns, så kanske det skulle må bättre av att flyttas till en billigare Host - eller tas över av privatpersoner som är villiga att driva det ideellt alternativt med mycket sparsammare med annonser - för det börjar faktiskt bli löjligt nu! 🙁

Det är nog det vi får se. Att ledningen bara letar efter en ursäkt för att lägga ner sidan och på så sätt oxå banar väg för att vi ska droppa av en efter en och till slut låta forumet dö så att dom kan dra huvudströmmen.

Det är rätt lustigt. Det här forumet var bra till en början när jag gick med för mer än 10 årsen. Sen kom allt fånigt in med community, bloggar, funktioner, mer o mer reklam och löjliga poäng för gillanden osv... Det gick så långt att det skapades andra forum och ledningen blev skraja och hade två studioforum parallellt rullande och stackars Olsberg hade fullt upp. Till slut så loggade han ur och andra trovärdiga fick ta över.

Ingen har lyssnat på vad vi medlemmar ha velat ha på forumet. Ett musikforum.... M U S I K forum...

Borta på gearslutz.com så är det väldigt sparsamt med reklam, där är det oxå full aktivitet med tiotusentals medlemmar och tusentals inloggade samtidigt. Har hängt där i säkert mer än 6 år och det ser precis lika tråkigt ut, men jösses, så funktionellt, så stabilt och trevligt och bra!

Med facit i hand? Vems fel är det? Jo självklart IDG till 100% och en döv ledning!

Ska jag vara ärlig så tror jag inte det här forumet överlever 2016... och jag tror faktiskt att det bekommer mig inte överhuvudtaget, den dagen det händer.

Redigerat av KillwithSkill
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Kan ju tillägga att reklamen nog inte alltid funkar som det är tänkt när den bäddas i i text sådär. Har läst att Epson är ett företag man tar starkt avstånd ifrån. Epson produkter vad det som man trodde skulle sluta funka under millenniebuggen samt att man är mera villig att gå ur i 20 graders kyla utan långärmat än att använder en Epson projektor. 😱😳😆

Bara för att reklamen triggas i ett taggat ord som företaget vill förknippas med så är det ju inte säkert att ordet i sig används i en positiv mening heller. Om någon t ex är ironisk eller sarkastisk i det man skriver så kan ju en reklamlänk slå käpprätt åt helvete med.

Behöver jag påpeka hur illa det skulle vara för t ex Focusrite, RME eller Presounous om deras produkter dyker upp huller om buller i vissa meningar så att den som bara läser lite slarvigt och inte är så insatt i djungeln av utrustning faktiskt tolkar det som att alla dessa företag är totalt opålitliga och bara skräp? 😏

Så detta är det överlägset sämsta av alla tänkbara sätt jag sått någon göra reklam på, grattis!

(Som tur är för Epson, i just mitt egna fall, så har jag redan köpt den skrivare som jag var ute efter så reklamen härifrån har inte avskräckt mig från dem innan jag köpte något.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tacka vet jag HP! Det är stabila skrivare jag har en som är typ 10 år gammal! Fungerar än!

Canon däremot är ju bara skit i jämförelse! Farsan köpte bara Canon men dom är alla trasiga nu.

Brother är stabila grejer oxå tror jag. Har inte testa själv dock men brorsan har en massa olika. Skitbra!

Jag funderar på att köpa en ny ändå mulitfuckingskrivare med kaffebryggare! HP såklart!

Joooorås såatte!

😑

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Tacka vet jag HP! Det är stabila skrivare jag har en som är typ 10 år gammal! Fungerar än!

Canon däremot är ju bara skit i jämförelse! Farsan köpte bara Canon men dom är alla trasiga nu.

Brother är stabila grejer oxå tror jag. Har inte testa själv dock men brorsan har en massa olika. Skitbra!

Jag funderar på att köpa en ny ändå mulitfuckingskrivare med kaffebryggare! HP såklart!

Joooorås såatte!

😑

Ska jag tolka det som att du gör reklam för HP alltså? 😛
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen begriper jag inte valet av reklam.. Vill man ha in mer reklamintäkter borde väl rätt annons på rätt plats vara en bra början? Låt musikaffärer eller liknande annonsera mer!

Jämföra bankers sparräntor, viktminskning och Disneys senaste Pixar-film är väl inte det som är mest relevant här? 4sound, thomann osv är väl mer på sin plats och de borde väl kunna tänka sig betala mer för en reklamplats där så gott som alla är någorlunda intresserade av deras produkter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen begriper jag inte valet av reklam.. Vill man ha in mer reklamintäkter borde väl rätt annons på rätt plats vara en bra början? Låt musikaffärer eller liknande annonsera mer!

Jämföra bankers sparräntor, viktminskning och Disneys senaste Pixar-film är väl inte det som är mest relevant här? 4sound, thomann osv är väl mer på sin plats och de borde väl kunna tänka sig betala mer för en reklamplats där så gott som alla är någorlunda intresserade av deras produkter?

"viktminskning" är väl en Limiter ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...