Jump to content
Annons

Reklam i inläggen? Vad är dessa gröna länkar?


Den Gode

Recommended Posts

Jag kör Mozilla Firefox utan Ad Block, och de senaste dagarna har det dykt upp märkliga länkar i många inlägg. Färgen på länken är grön med dubbelsträck och med en pil som pekar upp till höger. När man hoovrar över den öppnas ett litet fönster. Om man sedan klickar på den öppnas en hemsida för Epson.

Vad är detta? Är det bara jag som ser det här? Säljer Studio forum reklam i inläggen nu? Har jag drabbats av ett virus?

Jag vet hur det låter. Gröna länkar. Kan någon förklara detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag misstänker du kan ha fått samma som jag en gång. Det va ett tillägg som hade lagt sig i min webläsare så det dök upp reklam lite över allt. Detta löste jag enkelt genom att gå in i mina tillägg i Chrome och titta och hittade detta som inte borde vara där. Valde att avinstallera det så försvann all reklam.

Tror inte forumet har infört reklam i medlemmarnas inlägg.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

efter lite koll så verkar det som om dessa reklaminlägg är från vibrant media. Har ingen koll på vad det är, men vad jag förstod lite snabbt så skapas det automatiskt reklam när man skriver ord som kan vara intressanta för en produkt. Vet dock inte än om det är meningen att detta ska vara på forumet eller inte, men håller på att kolla upp detta.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Dåså. Då har jag fått svar. Ni behöver inte leta efter malware eller virus utan det är reklam som ska vara på forumet. Hoppas ni har överseende med detta.

MVH

Anders

Ni tyckte inte att det var tillräckligt med all reklam som fullkomligt lusar ner den här sidan utan tyckte att det skulle vara ok med att slänga in det även i inläggen?!!! Är det medvetet som ni försöker få oss att lämna sidan? Hur kunde någon tycka att detta var en ok idé?!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ni tyckte inte att det var tillräckligt med all reklam som fullkomligt lusar ner den här sidan utan tyckte att det skulle vara ok med att slänga in det även i inläggen?!!! Är det medvetet som ni försöker få oss att lämna sidan? Hur kunde någon tycka att detta var en ok idé?!

Problemet är att forumet kostar att driva och på något sätt måste forumet generera intäkter också så att det inte går minus. Reklam är enda sättet om man inte vill att användarna ska behöva betala förtjänsten. Vi kan väll se hur den nya reklamen upplevs och blir det alldeles för jobbigt så ska jag skicka det vidare så att de blir medvetna om detta.

Att använda adblock bidrar tror jag till att man behöver mer reklam och att det inte blir så mycket intäkter. Men det är bara min egen reflektion.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Att använda adblock bidrar tror jag till att man behöver mer reklam och att det inte blir så mycket intäkter. Men det är bara min egen reflektion.

MVH

Anders

Jag har inte använt adblock tidigare eftersom jag gillar Studio forum, och vill stödja det. Jag t om klickar på en del reklamlänkar ibland.

Nu vete fan dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det verkar som en dum idé att försöka sätta nåt slags världsrekord i att irritera folk.

Det finns väl en gräns där det inte är bra reklam längre eftersom folk bara blir irriterade och förbannade, eller?

Jag antar att det finns massor av studier på sådant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag stöder reklamen på forumet fullt ut generellt, jag förstår att det kostar att driva, och bryr mig inte om vad som finns i listerna. Ibland är det till och med saker som intresserar.

Men jag är även lättdistraherad. När reklamen smyger sig in i fettext i inläggen och bryter min koncentration är det illa. Om det dessutom skulle smyga sig in reklam för företag jag inte gillar eller direkt hatar så skulle det verkligen inte göra mig glad...

Det är stor skillnad på att göra reklam för nåt & att stå & skrika folk i nyllet...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag stöder reklamen på forumet fullt ut generellt, jag förstår att det kostar att driva, och bryr mig inte om vad som finns i listerna. Ibland är det till och med saker som intresserar.

Men jag är även lättdistraherad. När reklamen smyger sig in i fettext i inläggen och bryter min koncentration är det illa. Om det dessutom skulle smyga sig in reklam för företag jag inte gillar eller direkt hatar så skulle det verkligen inte göra mig glad...

Det är stor skillnad på att göra reklam för nåt & att stå & skrika folk i nyllet...

Håller med!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja - det är verkligen inte bra att det blir reklamlänkar på vad som verkar vara slumpmässigt valda ord - ord som inte ens har med reklamen att göra...

I denna tråden kommer Epson-reklam upp på orden Epson (som kan accepteras, eftersom ordet ju är relaterat till reklamen), titta, Tools och Dator - men inte varje gång, utan det verkar som sagt vara slumpmässigt...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

efter lite koll så verkar det som om dessa reklaminlägg är från vibrant media. Har ingen koll på vad det är, men vad jag förstod lite snabbt så skapas det automatiskt reklam när man skriver ord som kan vara intressanta för en produkt. Vet dock inte än om det är meningen att detta ska vara på forumet eller inte, men håller på att kolla upp detta.

MVH

Anders

Låter som riktad reklam tycker jag och det blir motsägelsefullt att reglerna säger att reklaminlägg ej är tillåtna i diskussionerna, men när själva forumet går plus på det så är det cool! Hmm...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...