Jump to content
Annons

Reklam i inläggen? Vad är dessa gröna länkar?


Den Gode

Recommended Posts

ser inga 😳

Men listen med reklam från m3 är ful. Borde vara mer transparent!

Jag har ofta browsern utdragen så att den täcker större delen av min 27"-skärm. Det gör att M3-listen blir enormt lång och forumets funktioner hamnar lååååååångt ut till höger. Väldigt irriterande. Det hade varit bättre att ha reklamlisten ovanför hela forumet, istället för att låta den skjuta iväg forumfunktionerna på det sättet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nä det syns inte när man är inloggad! Fast det kanske inte har någonbetydelse egentligen!

Reklam mellan inläggen, popup fönster med reklam. Reklam jävlar överallt! 😆 Låt detta få vara en reklampelare.

🙂

Men kör inte du adblock? Det gör inte jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo. Men det är väl därför du inte sett dom små gröna?

Vad jag ser eller inte ser är ointressant! Det är vad IDG gör med forumet som jag oroar mig för! Jag tror inte forumet finns så mycket längre till.

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man är inloggad så ska man inte behöva ha reklamen i bilder eller i inlägg som jag har förstått det. Så det va bara det jag ville kolla. Jag ser ingen reklam i inägg eller bilder längre. Tycker nog att det är ett bra steg och att man lyssnat på oss. Att det sedan behövs reklam på sajten är ju inte konstigt då den ändå måste bekostas på något sätt. Så hoppas ni som kör med adblocker som valde det på grund av inläggen och bilderna kan tänka er att köra utan adblock igen och logga in istället :-)

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Näe. The adblocker stays. Det har du inte med att göra om jag har den på eller ej.

Det har jag inte heller sagt. Ville bara upplysa de som använde den på grund av just reklamen i inläggen och i bilder att de inte behöver det längre så länge man är inloggad.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Så här är det! Det som händer just nu det är att man kramar ur sista skiten ur forumet samtidigt som man minskar kostnaden (därav flytten och segheten) för att och förmodligen snart stänga ner det. Det som är avgörande för när det inträffar är trafiken här.

Man får helt enkelt byta forum och bita i det sura äpplet att vi kanske bara har kontrollrummet i framtiden om man vill prata svenska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att man flyttar forumet handlar inget om att man har några planer på nedläggning utan att man ska flytta in i nya lokaler. Det finns några som verkar tro forumet ska försvinna, men om vi vill ha det kvar kommer det ju vara kvar. Det är ju ändå upp till oss. Att man sedan lyssnar på kritiken och gör förändringar till det bättre, exempelvis reklam i inlägg och bilder visar ju ändå på att man fortfarande bryr sig och vill att forumet ska vata bra

Nä, vad säger ni? Ska vi inte göra detta till den härliga mötesplats som den ändå är!

Mvh

Anders

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att man flyttar forumet handlar inget om att man har några planer på nedläggning utan att man ska flytta in i nya lokaler. Det finns några som verkar tro forumet ska försvinna, men om vi vill ha det kvar kommer det ju vara kvar. Det är ju ändå upp till oss. Att man sedan lyssnar på kritiken och gör förändringar till det bättre, exempelvis reklam i inlägg och bilder visar ju ändå på att man fortfarande bryr sig och vill att forumet ska vata bra

Nä, vad säger ni? Ska vi inte göra detta till den härliga mötesplats som den ändå är!

Mvh

Anders

Precis - och att folk klagar, säger också en del om hur omtyckt forumet är, så det är en viktig plats för många - så det kan också ses som beröm, även om det förstås är trist att bli kritiserad. Jobba på! 🙂 Att den mest irriterande reklamen inte längre ska finnas om man är inloggad, är en helt ok kompromiss, tycker jag. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Anders - Indeed! Nu verkar det vara borta igen, så då är jag nöjd & glad igen! Ticke-tack :-)

Önskade det gick att blocka alla *beep* hashtags på Facebook åsså... Dom är ännu värre för dampare....

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis - och att folk klagar, säger också en del om hur omtyckt forumet är, så det är en viktig plats för många - så det kan också ses som beröm, även om det förstås är trist att bli kritiserad. Jobba på! 🙂 Att den mest irriterande reklamen inte längre ska finnas om man är inloggad, är en helt ok kompromiss, tycker jag. 🙂

Absolut, jag blir glad över båda ris och ros. Båda visar att man bryr sig om forumet som du säger och det känns himla härligt.

Anders - Indeed! Nu verkar det vara borta igen, så då är jag nöjd & glad igen! Ticke-tack :-)

Önskade det gick att blocka alla *beep* hashtags på Facebook åsså... Dom är ännu värre för dampare....

haha,,facebook kan jag nog inte påverka så mycket :-) Men att forumet ska vara så bra som möjligt tänker jag alltid jobba hårt för!

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

haha,,facebook kan jag nog inte påverka så mycket :-) Men att forumet ska vara så bra som möjligt tänker jag alltid jobba hårt för!

MVH

Anders

Vafalls!? Alla vet ju att alla Interwebz-forum bara är samma sak (Lizard-men styr allt!), måste ju ha samma moderatorer åsså ju? ;-)

And (nu seriöst) much appreciated, ni gör ett bra jobb :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Har ni problem med forumet i mobilen? Jag har en iPhone 6. När man bläddrar dyker det plötsligt upp en reklamfilm som öppnas i helskärm. Har jag på spotify stängs det av. Man måste klicka på skärmen och sedan "Klar" uppe i vänsterhörnet för att bli av med den. Skulle man bläddra förbi samma ställe kommer filmen upp igen. Det är helt horribelt och så dåligt att jag inte använder forumet på mobilen. Som någon var inne på här ovan, det måste ju vara för mycket intrång för att det ska vara lönsamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Die Hard (oregistrerad)

Ska jag vara ärlig så tror jag inte det här forumet överlever 2016... och jag tror faktiskt att det bekommer mig inte överhuvudtaget, den dagen det händer.

2017 nu och forumet lever....nä snarare ligger i palliativt tillstånd nu för tiden.Inte många inlägg under en vecka och vissa dagar ingenting alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...