Jump to content
Annons

Lägga musik på spotify


stol

Recommended Posts

Tänkte använda ditto music för att få ut musiken till sporify. Någon som har erfarenhet av ditto? Eller vill rekommendera någon annan aggregator? Eller nämna något jag bör tänka på när det gäller att lägga musik på spotify?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Läs igenom så du har väldigt klart för dej vad som gäller ang. vad/när/hur/hur mycket du ska betala, om de är nån bindningstid osv. Om det är en sån som även lägger ut musiken på itunes och liknande för försäljning så kolla upp pris på liknande låtar så du inte tar 100kr för nått som andra tar 10kr för. Och räkna inte med att du kommer käna nått på låtarna iaf till att börja med. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Läs igenom så du har väldigt klart för dej vad som gäller ang. vad/när/hur/hur mycket du ska betala, om de är nån bindningstid osv. Om det är en sån som även lägger ut musiken på itunes och liknande för försäljning så kolla upp pris på liknande låtar så du inte tar 100kr för nått som andra tar 10kr för. Och räkna inte med att du kommer käna nått på låtarna iaf till att börja med. 🙂

Tack för tips. Jag har inga förväntningar att pengar ska rulla in faktiskt 🙂 om någon gillar musiken är det roligt.

Redigerat av stol
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla in spotmeup.com

Det kostar inget och tar från några dagar till 2 veckor för att få upp sina grejer.

Det går även att använda dropbox för att ladda upp sin musik, vilket jag tycker är grymt smidigt!

Du äger rättigheterna och kan ta bort din musik när du vill. Du får inga pengar för spelningar med om någon skulle köpa låten får du pengarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Kolla in Spinnup, Universal Musics distributionstjänst. Du betalar endast för distributionen och behåller alla rättigheter och royalties. Dessutom har du chans att bli upptäckt av världens största musikbolag. https://spinnup.com/

jobbar du för spinnup?

totalt två inlägg - samma innehåll

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, ja jag jobbar som projektledare för Spinnup. All feedback om tjänsten mottages tacksamt!

En annonsplats här på forumet kanske vore i sin ordning? 🙂

Om du jobbar på företaget i sig så är det ju inget fel i att berätta om det, förslagsvis i din signatur och i medlemspresentationen 😑

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla in spotmeup.com

Det kostar inget och tar från några dagar till 2 veckor för att få upp sina grejer.

Det går även att använda dropbox för att ladda upp sin musik, vilket jag tycker är grymt smidigt!

Du äger rättigheterna och kan ta bort din musik när du vill. Du får inga pengar för spelningar med om någon skulle köpa låten får du pengarna.

Kostar inget i det hela nåt? Inga avgifter alls? Det låter ju bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

En annonsplats här på forumet kanske vore i sin ordning? 🙂

Om du jobbar på företaget i sig så är det ju inget fel i att berätta om det, förslagsvis i din signatur och i medlemspresentationen 😑

Vänligen,

CHAE

Vi har en annons som rullar på sidan!

Men du har rätt, jag berättar mer om vår verksamhet i min signatur och medlemspresentation!

Mvh,

Erik

Men man måste betala en gång om året för att förlänga dealen?

Precis, Spinnup är en prenumerationstjänst så kostnaden per release är en årskostnad.

Mvh,

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Kostar inget i det hela nåt? Inga avgifter alls? Det låter ju bäst.

Kostar inget.

Och... Jag jobbar inte där och känner ingen som jobbar där 🙂

Kan även lägga till på plussidan att dom är rätt så snabba på att svara på frågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...