Jump to content
Annons

Hur mår du?


KillwithSkill

Recommended Posts

Musikaliskt? Peakar du med musiken just nu och tycker att allt bara faller på plats?

Eller gräver du mest diken? Känns det som om att det är dax att sälja grejerna?

Vill du lägga ner dom där massa tusen på grejerna du vill ha eller har du tröttnat på att kolla på grejer?

Kvittar det än hur du gör? Eller limmar det direkt i din mix?

Mao, hur mår du?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Musikaliskt? Peakar du med musiken just nu och tycker att allt bara faller på plats?

Eller gräver du mest diken? Känns det som om att det är dax att sälja grejerna?

Vill du lägga ner dom där massa tusen på grejerna du vill ha eller har du tröttnat på att kolla på grejer?

Kvittar det än hur du gör? Eller limmar det direkt i din mix?

Mao, hur mår du?

Nja just nu står det lite stilla med idéer. Lägger inte ned en massa på nya grejer. Det har jag slutat med och tröttnat på kolla på nya grejer. I alla fall när det gäller mjukvarueffekter. Ska vara något mer än det vanliga för att jag ska vara intresserad. Det enda som intresserat mig på väldigt länge och införskaffade är Slates vcc och vtm. Men sälja nån gura och köpa någon ny? Tja det är ju alltid kul med en ny gura. ☺️ Bra för inspirationen också. Mixmässigt står jag stilla nu och känns som jag inte kommer bli bättre men så har det varit tidigare så vi får se om jag kan komma längre igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kära dagbok!

Allt är åt helvete men annars är det bra! 😑

Letar efter en lokal att bygga "studio" i men hittar inget vettigt. Borde ju finnas här i norrland tycker man.... 😑

Sitta i lägenheten går int! 😑

Nån som har en ledig lokal till mig någonstans i västernorrland? 😕

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ämne!

Jag har produktivt sett lagt av med musiken, mer eller mindre, och fokuserar i huvudsak på att förverkliga en dröm som mina rockstardrömmar slog undan ganska tidigt: författardrömmarna. Jag debuterar snart som författare. Så vi får se hur det går ...

De senaste åren har jag varit sysselsatt med ett Studio Forum-projekt som heter Hellvalla Burn (se min signatur) och som jag haft äran att driva tillsammans med fyra av forumets vassaste musiker: Burnie, Hellpig, Onion och Vallhagen. Tre "utgåvor" har vi hunnit med – 2009, 2010 och 2011. Samtliga med fantastiskt mottagande, såväl här på forumet som i media.

2012 skulle Hellvalla IV ha blivit klar för release. Men det var här författardrömmarna började hinna ifatt ... Jag hann dock skriva färdigt två låtar (av fyra planerade). Och på något sätt känns det som ett svek – om inte gentemot annat, så gentemot min fåfänga – om jag inte gör något av dem. Å andra sidan har jag avlagt ett nyårslöfte om att runda av Hellvalla Burn-projektet med en fjärde och sista release. Så vi får se hur det går ...

Annars satsar jag 100% på min bok. Och jag mår faktiskt jävligt bra!

Fuckin' ey! 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är jätte roligt att hålla på, börjar verkligen gilla att mixa också nuförtiden, vilket jag inte gillade förut. Sen älskar jag ljud Överhuvudtaget, ute och spela in egna ljud och hålla på.

Roligt att hålla på med olika musik stilar, spela olika instrument. Vara kreativ.

Tycker livet är ganska bra just nu.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

allt e skit käng o sprit!

det är ganska bra här, blir mer och mer inspelnings jobb och jag blir bättre på både spela in och mixa. Nya mickar och snart flyttar jag till en liten lägenhet vilket ger mer plats i studion, säng? va fan ska man med det, där ska ju trummorna stå! ut med skiten!

såäre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis flyttat. Orkar inte plocka upp alla grejer föränn jag hittat ett bra skrivbord och blivit av med en massa gammalt skräp. Så står ganska stilla. Spelar lite för mycket star craft med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo känns bra/ lite tröttsamt, har kommit igång med att spela in och mixa band i studio, nu ska man bara hitta flera bra band och artister som man spelar in för ingenting, lixom försöka få ut sitt namn, det är lite tröttsamt, men en del av det. Fan va skönt det ska bli när det är igång på riktigt och man får ersättning som man förtjänar och får bokningar utan att vara ute och leta själv.

Men jag är väldigt tacksam för min nuvarande position i musiklivet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns väl hyfsat ok, men det blir väl inte så mycket eget skapande precis. I form av låtar alltså. Å andra sidan känns det som att jag gärna ersätter låtskrivandet med att bli bättre på att mixa/producera.

Tyvärr känns det väl lite som att man stannat upp, att jag inte kan lära mig mer utan att någon lär mig. 😛

Vet inte om jag vill ha några nya grejer precis, men det som ligger närmast tillhands är väl att fixa till lite i lokalen, rent akustiskt.......

Link to comment
Dela på andra sajter

Mår bra...ljudkortet kraschade nyss, har inte varit så aktiv, påbörjade låtarna i The Mercy killings-projektet för nästan ett år sedan.

gjorde klart det nyss.

Mycket idrott med barnen...tränare etc.

Var däremot på liten "affärslunch"...där det spanns ideér om ett projekt...där jag ska trumma och lite andra sköna musiker ska kopplas upp, Conny i EB var ett namn.

Vi får se.

Nya ljudkortet och ett avvecklande av mitt engagemang i barnen (numera ungdomarna, pojken var nyss i Toronto med team sweden i hockey) gör att jag kan leka rockfarbror stenhårt framöver.

Min underbara cyberkompis therocker som är en tvillingsjäl i allt vad rotrock och 70-tal är har skaffat en underbar Orangestärk så vi kommer nog att ha mycket kul ihop.

Bluesboy dansar nog också med.

Vill verkligen säga tack till detta forum för alla intresserade och hjälpsamma medlemmar, ni må vara hårda på ytan precis som en annan men jag har fått skön feedback och ren och skär hjälp av många.

Passar faktiskt på att nämna några, hoppas jag inte missar någon...mår så GRYMT bra som FOPPA skulle sagt.

therocker: grym musiker

Bluesboy: vilket tålamod, fast vi satte SWEET-moogen

Slejnard: Min första kontakt...så jävla kul vi haft...minns du när jag ringde upp dig i fyllan och sa att jag var polis från Västernorrland Göran Westerlund och sökte dig...du bara stammade...va!? Du hade precis haft en liten högljudd fest!

Sixties: Vilken lirare, levande rockbibel...skulle älska att ta en öl med dig och sitta och surra...kul med alla projekt vi haft.

Totmusic: Ännu en skön medmusiker som jobbat lös och haft intresse och tålamod, tack så jävulskt.

OnSatan: vilken rocker...blivit bjuden till personliga fester men inte kommit lös, har en grym rocknerv, gillade våra punkprojekt...rakt in i kaklet.

Matilda: En kvinna som försvann pga tråkiga omständigheter, var riktigt cool men så var hon trummis också.

JohnRick: Härliga stråkar och en engagerad kunnig trummis...kör hårt på alla dina projekt.

Gizmozis: för tips och för roliga musikaliska samarbeten. ("No pants boogie" en vinnare och "Vulture Heart")

Hellpig: Vilket projekt du drog igång, tid och ambition fanns inte hos mig hela vägen...ville utveckla och jobba med eget ljud och låtskriveri...men nåt måste väl gå att visa upp här i forumet...Vi lirade in hela "Dressed to kill" med KISS och fler forummedlemmar har varit engagerade, hoppas du kan spela upp nåt!?

Claes: Tack för alla affärer och dina inlägg i många trådar...mindre tack din tråkiga dromedar som inte kommenterar låtar, haha!

Killwithskill: tekniknörd som levererar 2000 ord om man frågar om en viss mjukvara går ihop med den och den uppsättningen, fantastiskt snäll och engagerad vid sådana exempel som jag har varit med om, TACK!

Burnie: skön lirare...vilken jävla röst, påminner om..vem var det nu igen...hm, få se...Ah, nu vet jag Phil Lynott...nej, för fan det är ju guden GENE SIMMONS, hahaha. Tack för skönt basspel, vad sa vi, more to come!?

Demonproducenten: Ärliga svar, bra vid kontakt ang. producentips...inte för allmänheten väl!? ;-)

Guitar Nilsson: Du är kung...har en liknande gitarrist här hemma som låter på rösten som dig och lirar i samma genre...han ingår i numera avlidne Tottas Bluesband-hyllningskonstellationen.

Gillar erat "ruffiga sätt"...man kommer in i lumparstämning när man får kontakt med sådana personer, ALLT GOTT.

Valle: Grymma verk härute...önskar att du hade öst på med lite mera verk och mindre "politik" haha. Kul med hela Desdemona (var det så!?) känner igen atmosfären från 80-talet och du påminner så mycket om en basist i mitt gamla band med hela upplägget av musiken.

Frozmoh: Vi gjorde en supergrej tillsammans

Fender: Roligt värre, när kommer det mera!?

Toniced: Tack för tips, Feedback

Vallhagen: Du har noll koll på KISS...men hur står det till med SWEET!? Tack för bra låtar härute! :-)

Ha det gott gubbs! (hm, har jag glömt nån 😕 )

Redigerat av aROCKER
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för det aROCKER!

Har funderat lite på att skriva nåt själv i denna tråd, men vet inte riktigt hur jag ska formulera mig. Tycker jag har bra flyt med både musik o livet i övrigt. Lite för korkad för att byta avatar, o lite andra grejer, men det får jag ta. Haha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit aROCKER ol buddy ol pal.... Vilket inlägg!

Själv mår jag bra musikaliskt även om jag är mycket mindre produktiv sedan jag började jobba heltid, när jag jobbade 80% fanns det gott om tid men fick ju bara 80% av lönen också.

Annars är det väl aROCKER som får fart på mig med underbara distansprojekt. Brukar dimpa ner en mp3'a då och då med ett trumkomp samt en sjungen melodislinga samt en kort beskrivning av hur det låter i hans huvud, sen är det bara att jobba på! Hand me that beer ( resultatet finns under låtar här på forumet) var det senaste idén som mynnade ut i en färdig låt. Ser fram emot hösten och att få grotta in sig i nya projekt, än mer nu då jag äntligen skaffat mig en rörstärk samt byggt en ISO-box.

Spelar även lite live, nyss hemkommen från gig med helakustiskt projekt med sång, gitarr, kontrabas och fiol. Skitskojj!!

Kram å gonatt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite berusad. Fick en låt färdig idag. På 7 timmar. Borde antagligen mixat den en annan dag men inget hindrar mig från att göra det på nytt.

Sista låten med min kära Moog MG-1 innan den säljs.

Ny utrustning väntar. Dags för nya äventyr.

Ett technoprojekt att ta tag i.

Nytt jobb. Nya utmaningar.

Ingen semester i år heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Min hjärna känns som en ambulerande cirkus, där endast centralstimulantia ger ett stop i verkligheten. Jag har varit igenom en hård skilsmässa där vi lämnat varandra efter 10 år tillsammans. Det enda positiva är att skillsmässan get mig en kreativitetsboost av sällan skådat slag.

Jag tittar inte så mycket efter musik saker längre, för man köper på sig en massa onödigt skit. Det är beroende framkallande, finns det något 12 stegs program som botar det 😉

Rent musikaliskt så är jag där jag vill vara. Jag har lärt mig att njuta av nuet och inte bara att titta framåt hela tiden. Jag upplevde att den innre stressen som fanns för att prestera förstörde skaparglädjen, det tog bort det roliga i skaparprocessen helt enkelt.

Glad sommar

Link to comment
Dela på andra sajter

Valle: Grymma verk härute...önskar att du hade öst på med lite mera verk och mindre "politik" haha. Kul med hela Desdemona (var det så!?) känner igen atmosfären från 80-talet och du påminner så mycket om en basist i mitt gamla band med hela upplägget av musiken.

Oj, tack för den! 🙂

Jo, jag vet ... inte nog med att politik och musik går ihop, jag suger järnet i politiska debatter.

DesDemona, ja. Det var frugans och mitt projekt! En nostalgitripp tillbaka till hårdrocksfjollornas tid.

Fast du är ju inte illa själv! Du är en av få här som vet hur man gör för att få till ett "äkta" 70-talssound. När jag själv försöker resulterar det oftast i en störig hybrid mellan 70- och 90-tal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag mår rätt bra om man ska prata rent allmänt. Rent musikaliskt som mixare och ljudtekniker tycker jag det är dags för ett genombrott haha. Har utvecklats riktigt mycket sen jag startade studion och nu ska jag mixa mitt första major-bolag band som jag ser fram emot riktigt mycket 🙂 Det är mitt helt klart bästa år hitintills och även om jag inte får mer bokningar i år så har jag 8månaders full täckning i studion vilket är fantastiskt.

Glad Sommar förresten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag mår rätt bra. Musikaliskt så är det uruselt. Skriver inga låtar alls. För att det ska bli av så behöver jag en vapendragare. Klarar inget på egen hand. Är dessutom helt kass på engelska och kan inte skriva en textad utan att det blir jävla corny.

Däremot så känner jag mig mer o mer säker i mitt mixande. Så pass att jag tom att folk jag såg upp till, dvs sk proffs, börjar jag se ner till, om man får uttrycka det så illa?!

Så har det iaf blivit när det gäller mixande på daw's.

Vad det gäller mixande av liveband så är det fortfarande inte många som sprätter mig på fingrarna. Kan låta skrytigt och det skiter jag i.

998 av 1000 band/artister jag jobbat med har varit mer än nöjda. Och lika många gånger har det kommit fram folk som kommenterar att det är bra ljud. Visst nån trög kommunistisk proggråtta dyker det alltid upp och kan bättre, men det sker inte så ofta som tur är.

Dom sk proffsen i branschen verkar veta mer om slutsteg än musikalisk balans. Ni vet, dom som läser manualer på skithuset.

Jag har hållit på i snart 29 år med ljudteknik och jag har fortfarande inte ramlat av stolen av nån vassare och jag har inte ljudteknik som yrke heller. Och då kan man ju undra varför? Jo, kasst betalt och på tok för många timmar i bil. Tungt, roddigt och mongotider

Vad det gäller att köpa grejer så blir det mest pluggar, pluggar är roligt och nördigt. Och eftersom jag har en dragstermotor till dator så är det bara att mosa på tills det rinner ur öronen.

Nästa stora köp blir en MacBook Pro Retina. Väntar bara på att det kommer med Haswellproppar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag mår rätt bra. Musikaliskt så är det uruselt. Skriver inga låtar alls. För att det ska bli av så behöver jag en vapendragare. Klarar inget på egen hand. Är dessutom helt kass på engelska och kan inte skriva en textad utan att det blir jävla corny.

Däremot så känner jag mig mer o mer säker i mitt mixande. Så pass att jag tom att folk jag såg upp till, dvs sk proffs, börjar jag se ner till, om man får uttrycka det så illa?!

Så har det iaf blivit när det gäller mixande på daw's.

Vad det gäller mixande av liveband så är det fortfarande inte många som sprätter mig på fingrarna. Kan låta skrytigt och det skiter jag i.

998 av 1000 band/artister jag jobbat med har varit mer än nöjda. Och lika många gånger har det kommit fram folk som kommenterar att det är bra ljud. Visst nån trög kommunistisk proggråtta dyker det alltid upp och kan bättre, men det sker inte så ofta som tur är.

Dom sk proffsen i branschen verkar veta mer om slutsteg än musikalisk balans. Ni vet, dom som läser manualer på skithuset.

Jag har hållit på i snart 29 år med ljudteknik och jag har fortfarande inte ramlat av stolen av nån vassare och jag har inte ljudteknik som yrke heller. Och då kan man ju undra varför? Jo, kasst betalt och på tok för många timmar i bil. Tungt, roddigt och mongotider

Vad det gäller att köpa grejer så blir det mest pluggar, pluggar är roligt och nördigt. Och eftersom jag har en dragstermotor till dator så är det bara att mosa på tills det rinner ur öronen.

Nästa stora köp blir en MacBook Pro Retina. Väntar bara på att det kommer med Haswellproppar.

Du skriver bra som fan med.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag mår rätt bra om man ska prata rent allmänt. Rent musikaliskt som mixare och ljudtekniker tycker jag det är dags för ett genombrott haha. Har utvecklats riktigt mycket sen jag startade studion och nu ska jag mixa mitt första major-bolag band som jag ser fram emot riktigt mycket 🙂 Det är mitt helt klart bästa år hitintills och även om jag inte får mer bokningar i år så har jag 8månaders full täckning i studion vilket är fantastiskt.

Glad Sommar förresten!

Grattis C!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Musikaliskt? Peakar du med musiken just nu och tycker att allt bara faller på plats?

Eller gräver du mest diken? Känns det som om att det är dax att sälja grejerna?

Vill du lägga ner dom där massa tusen på grejerna du vill ha eller har du tröttnat på att kolla på grejer?

Kvittar det än hur du gör? Eller limmar det direkt i din mix?

Mao, hur mår du?

Det mesta faller på plats, bättre än nånsin. Tycker man har betat av typ alla avenyer nu snart, så man känner sig trygg i att .. det här är nog det bästa som går, för just mig. Kollar fortfarande på grejor, men börjar mer och mer inse att fler/större verktyg stjälper lika mycket som dom potentiellt kan hjälpa. Kommer nog satsa mer pengar på mer muskler under huven till vad man redan har, och kanske ett litet inspelningsrum för 1 instrument/sång åt gången. Mixmässigt fastnar man lite då och då fortfarande. Men mest för att man tycker det låter inte rätt, inte rätt nog, och måste frångå ens vanliga approach för att nå upp till det. I övrigt så limmar det nästan direkt. Känns bra 🙂

Mys-tråd f.ö.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo känns bra/ lite tröttsamt, har kommit igång med att spela in och mixa band i studio, nu ska man bara hitta flera bra band och artister som man spelar in för ingenting, lixom försöka få ut sitt namn, det är lite tröttsamt, men en del av det. Fan va skönt det ska bli när det är igång på riktigt och man får ersättning som man förtjänar och får bokningar utan att vara ute och leta själv.

Men jag är väldigt tacksam för min nuvarande position i musiklivet!

ja det är ingen höjdare. Men lätt värt i övningssyfte.
Link to comment
Dela på andra sajter

Inga nya låtar på g just nu, men just gjort klart en musikvideo. Är ju kul att göra 3-minutersfilm!!! Låtarna kommer så småningom, ingen mening att tvinga fram nåt ändå. Spelar och sjunger i 2 band ett reggae-band och ett storband och har kul med bägge. Flyter på ganska bra med att mixa musik med med, blir inte sämre i alla fall. Köper någon plugg här och där men börjar ha mer mjukvara än jag hinner använda så blir mindre och mindre. Har träffat gamla och nya musikervänner. Mår kort sagt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellpig: Vilket projekt du drog igång, tid och ambition fanns inte hos mig hela vägen...ville utveckla och jobba med eget ljud och låtskriveri...men nåt måste väl gå att visa upp här i forumet...Vi lirade in hela "Dressed to kill" med KISS och fler forummedlemmar har varit engagerade, hoppas du kan spela upp nåt!?

Tja, musikaliskt är det lite si och så! Har lirat med ett coverband som just nu vilar över sommaren - kanske för alltid. Skulle vilja sätta ihop ett eget band med både covers & egna låtar modell ösigt värre men har inte längre kontakter nog för att göra det. Av de jag brukade lira med är det bara ett fåtal som är aktiva och ingen mer än mig som är lika jävla kåt på att lira...

Vad det gäller Dressed to Kill-porjektet så lever det ännu, tro't eller ej! Jag började med slutmix, sedan skulle jag uppgradera Cubase - något fuckade ur så pass totalt att jag misstänker att endast en ominstallation av Windows löser problemet. Så jag bytte till Reaper! Sedan kom en dotter i maj förra året och inte långt efter det ett... nej, två hus ivägen. Flyttade ut på landet, där ett av husen delvis blir min nya studio inom något år, när allt är i ordning. Jag har datorn uppsatt temporärt men ingen riktig möjligt att spela in eller mixa för tillfället! 🙁 Så det dröjer innan det kommer slutmix av DTK men jag kan ju bjussa på den där råmixen med Burnie på sång i Rock and roll all nite:

https://soundcloud.com/magnuscassersj/rock-and-roll-all-nite-rawmix

Link to comment
Dela på andra sajter

Musikaliskt - bättre än nånsin. Skriver bok och platta i ett, en story om hur en man lämnas av sin flickvän och bestämmer sig för att bli en annan, en man som kallar sig Spiff Zoogan. Publicerar ett kapitel i taget (i den takt jag skriver dem) och skriver låtar som aldrig förr. Tre singlar är utgivna sen slutet av maj och fler är på gång. Det blir som en bok med ett soundtrack till. Första spiffvideon:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...