Jump to content
Annons

Rea hos Waves 27-30 juni


joachime

Recommended Posts

Jag har för mig att waves har skrivit någon stans att de håller på att sammarbeta med Avid för att kunna göra AAX. Sedan om det kommer gälla alla pluggar vet jag inte. Men det skulle förvåna mig som sagt om de inte gjorde det. Men garantier finns ju aldrig, så man ska nog tänka sig för lite.

Ja, man köper det som en download. Lite klurigt att förstå waves, men du laddar ner ett program som laddar ner pluggen åt dig. Sedan överför du licensen till din dator via ett annat program från waves.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Från waves hemsida

June 2013

As you may know, Avid has just released Pro Tools 11.

Waves is still working closely with Avid to prepare AAX Native support, and expect to achieve full compatibility very soon.

You will be notified via email as soon as Waves AAX Native support is released.

We thank you for your patience and continued support.

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man köper nån plugg nu, tror ni att den kommer funka i Pro Tools 11? alltså att dom uppdaterar pluggarna till AAX?

Det har varit utlovat i månader men är fortfarande inte klart ännu... så ja, det kommer garanterat senare.
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite klurigt att förstå waves, men du laddar ner ett program som laddar ner pluggen åt dig. Sedan överför du licensen till din dator via ett annat program från waves.
Jag föredrar att ägna ett litet USB-minne som dongel för Waves-licenserna. Skulle någon hårdvara i datorn strula eller hårddisk krascha finns licensen på "dongeln".
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte svara på hur Waves beräknar kontrollkoderna, men ändrar jag min hårddisksetup tror Waves License Center att jag använder en annan dator.

Likaså beräknas en kontrollkod för mitt USB-minne. Eftersom USB-minnen av "samma" storlek kan variera flera kB hit och dit, kan det alltså se skillnad på USB-minnen. M.a.o. det går inte att klona sin licensnyckel till ett annat USB-minne av samma sort och ha två nycklar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...