Jump to content
Annons

Vilken mic skulle ni ha köpt om taket låg på 2800kr ?


Gäst

Recommended Posts

Annons

Vilken som är "bäst" är alltid svårt att svara på eftersom det är till mycket stor del en smaksak och ingen absolut sanning som stämmer för alla, men här är några modeller som jag hade valt mellan:

BLUE Bluebird

ADK Thor

Studio Projects CS1

Audio-Technica AT2050

Link to comment
Dela på andra sajter

Ponera att jag fortfarande skulle vara producent, och inte hade mer kosing. Två Line Audio CM3.

Är inte bäst till allt på långa vägar, INGEN mick är det, men de funkar till allt.

Trots att de flesta av mina dagliga mickar ligger på mellan 20- och 25 gånger priset så kommer min CM3 fortfarande med på fältet :-)

Hade det gått att öka på summan lite så hade jag köpt ett par Oktava 012. Mycket luddigare diskant, men med ett väldigt levande ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mj-mikrofonen såg intressant ut.

Annars ligger ju både Shure sm7 och Senheiser MD 421 runt 2800. Sm7 har funkat bra på sång för mig och md421 är grym till pukor, virvel och gitarrstärkare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mj-mikrofonen såg intressant ut.

Annars ligger ju både Shure sm7 och Senheiser MD 421 runt 2800. Sm7 har funkat bra på sång för mig och md421 är grym till pukor, virvel och gitarrstärkare.

Är faktiskt i studion nu och spelar in med just en MD 421 på leadsång, livetagningar med bandet Idle Hands, låter sjukt bra.

idle_hands.JPG

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...