Jump to content
Annons

Forum.studio's skiva för välgörenhet [SISTA ANMÄLNINGSDATUM: 31 Mars 2013]


Terror

Recommended Posts

Annons

Grupp D

Jag kan ta det på mig att fixa Facebook sida dropbox mapp.

Skall kolla över vilka som är med och skicka PM till samtliga. Är det okej?

//Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla krativa människor :-)

Jag är en tredjedel av låtskrivarteamet BIRCHGROVE. Oftast jobbar vi så att jag (Johan) tar fram musik och text, dvs grundackorden, sångmelodi, text och låtens grundstruktur. Använder oftast en vanlig sliten akustisk gitarr i den här delen av processen. Jag är mer en kreatör och inte så mycket musiker. Efter det börjar jobbet med att skapa låtens sound. Jag är gärna med och bidrar med en låt om det är någon grupp som behöver en grund att utgå ifrån. Det jag erbjuder är sång (ser mig inte som sångare i det här projektet) text och ackord inspelat i logic (apple), alternativt Cakewalk (win).

Om ni vill höra några låtar jag har varit med och skrivit går det bra att gå in på

http://soundcloud.com/birchgrove

finns också en enklare promotionvideo

Om någon grupp är intresserad skickar jag en länk med demolåtar.

Ha en trevlig helg.

Johan / Birchgrove

birchgrove@live.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla krativa människor :-)

Jag är en tredjedel av låtskrivarteamet BIRCHGROVE. Oftast jobbar vi så att jag (Johan) tar fram musik och text, dvs grundackorden, sångmelodi, text och låtens grundstruktur. Använder oftast en vanlig sliten akustisk gitarr i den här delen av processen. Jag är mer en kreatör och inte så mycket musiker. Efter det börjar jobbet med att skapa låtens sound. Jag är gärna med och bidrar med en låt om det är någon grupp som behöver en grund att utgå ifrån. Det jag erbjuder är sång (ser mig inte som sångare i det här projektet) text och ackord inspelat i logic (apple), alternativt Cakewalk (win).

Om ni vill höra några låtar jag har varit med och skrivit går det bra att gå in på

http://soundcloud.com/birchgrove

finns också en enklare promotionvideo

Om någon grupp är intresserad skickar jag en länk med demolåtar.

Ha en trevlig helg.

Johan / Birchgrove

birchgrove@live.se

Hej.

Jag tar stafettpinnen för Terror som är farsa till det här projektidén och måste tyvärr säga att deadline var 31 mars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag frågade aldrig om deltagande i projektet - med visst tvivel kan jag avslöja. Men jag måste hålla med vissa ovanstående: Varje projekt som innefattar många deltagare måste dessvärre sätta en begränsning och en organisatorisk struktur; även om musikanter uppriktigt och intresserat erbjuder sitt deltagande i efterhand.

Kanske några av dessa musikanter kan bli initiativtagare till framtida stora projekt. På ett forum som detta, tror jag det kan vara välkommet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ett berg av låtar klara

Ackord, text, melodi packat och klart. Låtarna är oftast inspelade med endast sång och gitarr. Kan fixa bättre inspelning i Logic eller garageband om så önskas.

Här finns nägra låtar som har en osäker framtid och gärna behöver tas om hand :-). Har dussintal fler som inte ligger ute också.

http://soundcloud.com/diamond-circle

Själv är jag ingen musiker utan endast låtskrivare. Kan tänka mig att sjunga mina egna alster om så önskas.

Bara hör av er ifall någon behöver en grund att jobba utifrån. Ni kan ju inte ge upp nu!!!!!

Har en kollega som är fruktansvärt duktig på synth som kanske också kan hjälpa till.

Här är lite som vi gjort http://soundcloud.com/birchgrove

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen !

Missade att ni hade svarat på mitt förra inlägg.

Hade kontakt med Terror på Twitter och han bad mig att göra ett inlägg här. Trodde att jag hade misslyckats med det men ser nu i efterhand att ni hade svarat. Ber om uräskt. Lycka till :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Skall bli roligt att få se (=höra 🙂 ) resultatet. Finns det någon deadline eller flyter det på tills det är klart? Någon som har lite info om vad för låtar som skall dyka upp och vilket stuk det är på dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Ok, har en slinga fixad nu för intro till låten för grupp H. Timestamped broadcastwaves i en rar-fil. Tog ett tag att få lite tid till detta. Får la se vad ni tycker lagt upp på christian-landstrom.se/forum som en bilaga till ett inlägg till dess vi har en dropbox eller nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...