Jump to content
Annons

Hur får jag till denna "kick?


al123

Recommended Posts

Annons

Ursäkta min enkla och ironiska liknelse men.. Det tar en stund innan man lär sig.. Sen kan man göra det mesta i ljudväg.. Finns det något enklare verktyg än en smörkniv egentligen.. Här en enkel guide hur man gör en! 😉http://www.anderslin...id=79&Itemid=67

EDIT: Ps. Smörkniven är enklare att tillverka! 😉

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som kan förklara lite närmare hur jag får ill denna typ av kick, lyssna från start till 0.30?

Behöver jag någon speciell drum plug in eller? Har kämpta otroligt mycket men får endast till en "platt" trumma som låter, boom, boom, boom, boom.. inte sådär svängig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som kan förklara lite närmare hur jag får ill denna typ av kick, lyssna från start till 0.30?

Behöver jag någon speciell drum plug in eller? Har kämpta otroligt mycket men får endast till en "platt" trumma som låter, boom, boom, boom, boom.. inte sådär svängig? http://www.youtube.com/watch?v=44R81_JLC0E

Testa med en kompressor på kicken, testa dig också fram med pluggen soundgoodizer.

Kör bara kick samples annars, ALLA gör i princip det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen! Hmm, får inte till det riktigt.. vilken plug ska jag köra med har testat med soundgoodizer men tyckte bara den lät mer tryck i, inte sådär svängig? vet inte om jag har förklarat mig så bra men ska jag lägga upp kicken på något speciellt sätt i pianorollen eller ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lättaste för att göra kicken i de andra videoklippet är att typ ta den kick som du har i FL, sen lägger du på Fruity Parametric EQ 2, filtrerar bort nästan alla låga och lite av dom höga frekvenserna, sen lägger du på compressorn, och vet du inte hur du använder kompressorn finns det olika presets om du klickar på pilen högst upp till vänster i kompressor rutan o väljer typ "drums"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen! Hmm, får inte till det riktigt.. vilken plug ska jag köra med har testat med soundgoodizer men tyckte bara den lät mer tryck i, inte sådär svängig? vet inte om jag har förklarat mig så bra men ska jag lägga upp kicken på något speciellt sätt i pianorollen eller ?

det jag hör är att det är fler än en kick som spelar.. gissar på att det är en tre olika som slår samtidigt.. Hur jäkla o-orginellt det är rekommenderar jag dig att fixa nått samplepack av nått slag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...