Jump to content
Annons

Imminence video. Min första prodd 2013.


crillemannen

Recommended Posts

Tjo,

Ville bara dela med mig min första produktion jag gjort detta året. Jag skulle väll påstå att jag är nöjd, dock kanske mixen är lite stökigare än vad jag tänkt mig från början men jag tycker det passar bandets sound 🙂 Har ni några frågor om produktion så fråga på så skall jag svara ASAP 🙂

Hoppas ni gillar det!!!

/ Mvh Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

OK, så långt ifrån min musiksmak som man kan komma och orkade inte lyssna längre än 20 sekunder, men det jag hörde lät bra och rätt i den genren. Förlåt för att jag inte lyssnade längre, men jag ville ändå ge dig en kommentar.

Inte ditt fel att det inte är min musiksmak. 😉

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra, trots att jag knappt hör vilket språk det är. Bra video. Lägg gärna upp lyriken. Dessutom, intressanta tapeter. 70-tals? (...Tips: för musikklipp finns avdelningen: Musik- och sajttips.)

Dvs: Snyggt jobbat!

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Men köp en då stjärtis! haha! Du kanske ska få ta och mastera våran skiva iaf budd!

Nee det kommer jag nog inte göra 😛 Tycker fortfarande ni gör ett stort misstag att inte låta någon mixa det för det är det viktigaste. Jag kan mastera typ gratis om jag mixar det 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nee det kommer jag nog inte göra 😛 Tycker fortfarande ni gör ett stort misstag att inte låta någon mixa det för det är det viktigaste. Jag kan mastera typ gratis om jag mixar det 😛

Det är frågan om cash bro. Vi har inte råd att lägga typ 10 lax på det 😛 And I've told you before.. hur ska jag lära mig mixa om jag låter andra mixa det hela tiden? 🙁

Redigerat av Terror
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tycker jag att ni är lite för hårda mot hantverket! Jag hittade videon faktiskt genom någon add på Facebook och tittade upp bandet lite, tycker det låter svin bra! Bra hantverk på låten och prodden låter som det skall göra. Visst hade man kunnat space till den med någon flanger effekt på den ensamma gitarren exempelvis precis inpå refrängen och sådär men annars tycker jag det låter bra! Trummorna låter stundtals lite för data men jag tycker helheten väger upp för det! Dessutom måste jag som sångare säga att sångaren är grym, härligt krispig mix av scream och cleana vocals på refrängen! Bra jobbat! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tycker jag att ni är lite för hårda mot hantverket! Jag hittade videon faktiskt genom någon add på Facebook och tittade upp bandet lite, tycker det låter svin bra! Bra hantverk på låten och prodden låter som det skall göra. Visst hade man kunnat space till den med någon flanger effekt på den ensamma gitarren exempelvis precis inpå refrängen och sådär men annars tycker jag det låter bra! Trummorna låter stundtals lite för data men jag tycker helheten väger upp för det! Dessutom måste jag som sångare säga att sångaren är grym, härligt krispig mix av scream och cleana vocals på refrängen! Bra jobbat! 🙂

Tackar 🙂

Kollade in ditt band. Tycker ni ska komma till mig å spela in jävligt grym musik 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker gitarrljudet i vänster/höger är för likt... blir dålig stereobredd på gitarren då, säger inte att det är dåligt men

två olika lådor kanske hade hjälpt.

Sen tycker jag fan du ska sluta med samplingar... fan trigga inte, kör riktiga grejer, det är inte omöjligt att få det

svinbra. Jag vet att du kan det. Tycker det börjar bli väldigt 2010 med dessa återkommande triggar.

Sen va fan har han i öronen? Hur ser han ut... ot

Redigerat av evilrocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tycker gitarrljudet i vänster/höger är för likt... blir dålig stereobredd på gitarren då, säger inte att det är dåligt men

två olika lådor kanske hade hjälpt.

Sen tycker jag fan du ska sluta med samplingar... fan trigga inte, kör riktiga grejer, det är inte omöjligt att få det

svinbra. Jag vet att du kan det. Tycker det börjar bli väldigt 2010 med dessa återkommande triggar.

Jao det där med olika gitarrljud är jag inget fan av personligen. Tror att man bara kommer tycka det ena lr det andra låter bättre.

Och det där angående samplingar.. Nej det går inte få till en modern punch utan samplingar (du får gärna motbevisa mig med något exempel 🙂 ) Sen har man inte alltid de bästa förutsättningarna heller. Alla musiker håller inte DT klass om man säger så...

Jag har ialla fall samplat av trummsiens egna virvel 😛

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar 🙂

Kollade in ditt band. Tycker ni ska komma till mig å spela in jävligt grym musik 🙂

Tackar tackar! Kul att du gillar det 🙂 Mitt förre detta band spelade in sina grejer hos dig (Worth A King's Ransom) så jag vet vem du är sedan tidigare, verkligen hört en del grymma grejer från din studio så stor eloge till ditt arbete! Kanske att vi kan styra upp något i framtiden, just nu känner jag att vi hittat en grym snubbe till just Outtriggers mixar men dörrarna är absolut inte stängda, alltid roligt att få jobba med nytt folk!

Link to comment
Dela på andra sajter

^^

Det tycker jag absolut 😄 Hör av dig!!! Bara så jag itne blivit senil, du har väll inte spelat in hos mig? Du sjöng efter Eric hoppa av lr?

Ja men det gör jag! Ja precis, jag kom in efter honom! Grym kille han också på tal om sångare! 🙂 Tyvärr har bandet lagt ner nu tyvärr men så blir det ibland!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...