Jump to content
Annons

Zara Larsson - Uncover Remix tävling


carlbergs

Recommended Posts

Ville bara framför detta då folk kanske inte sett det, men det är alltså en tävling om att göra en remix på Zaras låt uncover. Såhär skriver Zara på hennes officiella facebooksida:

Hey everyone!

 

We are happy to announce that we will conduct a remix competition for Zara's track ''Uncover''. Here is your chance to get your production heard. To receive accapella and

instrumental please send a mail to: REMIX@TEN.SE

 

1st place winner will be included on a digital release and become the official remix for the track ''Uncover'' by Zara Larsson. / TEN Music Group

Detta kanske hamnade i fel avdelning nu, men då får gärna administratörerna flytta den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet du vad de menade med signad? Var det samma som att inte vara etablerad eller var det bara att man inte fick vara bunden till ett kontrakt? Jag har ju eget bolag som jag ger ut min musik på så man skulle kunna påstå både att jag är signad och att jag inte är det.. 😛

"Open to individuals who are 13 years of age or older at the time of entry and who are not presently signed to any record label or publisher under any exclusive agreements."

Tolka hur du vill 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

"Open to individuals who are 13 years of age or older at the time of entry and who are not presently signed to any record label or publisher under any exclusive agreements."

Tolka hur du vill 🙂

Crap då sket det sig, jag är bara 12,5. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tror inte skivbolaget har invändningar mot att du lägger ut remixen på det sättet? Om det var mitt skivbolag skulle jag ha det..

Vet inte om du fått mejlet och det än men det står i alla fall så här i det: "You may upload the remix to your own youtube or social media channel durring the competition. Winner will be announced 8th of March."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah ok, sorry! 🙂

Ingen fara på taket! Har dock inte skickat in den ännu, tänkte vänta och se om jag vill ändra några smådetaljer innan jag skickar in den. Men sådana detaljer tänkte jag att vanligt folk kanske inte märker av så mycket så lika bra att få ut den och försöka få lite hype så fort som möjligt, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du vad de menade med signad? Var det samma som att inte vara etablerad eller var det bara att man inte fick vara bunden till ett kontrakt? Jag har ju eget bolag som jag ger ut min musik på så man skulle kunna påstå både att jag är signad och att jag inte är det.. 😛

Har du gett ut musik via ett företag, även om det är ditt eget, så räknas du som signad.

Får en lite oseriös känsla av den här tävlingen.. men jag kanske försöker mig på något också om jag får en stund över till hemstudion 😉

Måste hålla med, var inte mycket till pris, och jag hittade inget om ersättning för jobbet eller rättigheter när jag skummade igenom det. Förhoppningsvis missade jag det bara, men det får mig att undra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oseriös eller inte, låten ligger tvåa på mest lyssnade på Spotify i Sverige just nu så vinnaren kan nog räkna med en hel del publicitet i alla fall!

Kanske. Om inte namnet kommer fram ordentligt så är det ingen som vet att man gjort jobbet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...