Jump to content
Annons

ett amerikanskt forum motsvarande studio forum?


Badertheinvader

Recommended Posts

hej!

Jag undrar om någon vet om något amerikanskt eller brittiskt forum liknande detta.

Personligen spenderar jag ett flertal timmar i veckan till att läsa mig till saker och tycker att jag läst det mesta på detta forumet och att det sällan kommer så mycket nya frågor eller trådar som rör saker jag vill lära mig osv

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Två rejält stora forum:

www.gearslutz.com

http://www.soundonsound.com/forum

Lite varning för Gearslutz, eftersom det är många överdrivet patriotiska amerikaner som är tongivande där - och därför är i vanlig ordning alltid amerikanska prylar bättre än allt annat - så en del av det man läser där kan tas med en rejäl nypa salt... 😉 Det finns däremot massor av kunskap och erfarenhet att dra nytta av där, så det är ett kanonbra forum trots bristerna.

Sound On Sound är engelskt och lite mer balanserat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Två rejält stora forum:

www.gearslutz.com

http://www.soundonsound.com/forum

Lite varning för Gearslutz, eftersom det är många överdrivet patriotiska amerikaner som är tongivande där - och därför är i vanlig ordning alltid amerikanska prylar bättre än allt annat - så en del av det man läser där kan tas med en rejäl nypa salt... 😉 Det finns däremot massor av kunskap och erfarenhet att dra nytta av där, så det är ett kanonbra forum trots bristerna.

Sound On Sound är engelskt och lite mer balanserat.

Håller med. GS är... Speciellt..? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid bra att kolla lite olika åsikter runt om. Brukar finnas en del duktiga personer där man minst anar det. Glöm inte att ställa frågorna här också bara!! Och återkomma med lite inhämtad kunskap. Vi är också intresserade. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

och du kan inte fråga själv menar du?

Självklart frågar jag själv om jag har en fråga men det jag inte vet, vet jag ju inte.

Med det menar jag att jag kanske inte tänkt på många saker som andra tänkt på så man lär sig nya saker på det sättet.

Tack för alla förslag, ska absolut kolla in dem allihopa!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Låt er inte luras av amatörer som tror de vet saker, typ gearsluts, där måsteman alltid ta det mesta som icke korrekt., även om en del är korrekt men svårt att sålla.

För seriöst och proffessionell läsning finns den här:

http://www.johnlsayers.com/phpBB2/index.php

Men räkna med veckor av läsning och inte dagar. Detta är en hel vetenskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

GS var även lite annorlunda förr än nu. Blivit invaderat av nybörjare och heminspelningspersoner nu.

Så då ser det ut som det här forumet då. :rolleyes:

Jag håller på att starta ett. Skulle behöva mods om de kom igång 🙂

Starta ett eget forum?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...