Jump to content
Annons

Piss, skit, fan...sabbad gura


NutCase

Recommended Posts

Missuppfattade dig då. Tycker dock inte att huvudet ser för jävligt ut. Det är exakt samma huvud som på Slash Gibsonvariant. Tycker hela guran är jäkligt läcker faktiskt.

Aha! Det är inte den vanliga Episkallen på dessa? I videon, tidigare i tråden, så är det ju den fula Episkallen...

Redigerat av Bullerbyn
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Aha! Det är inte den vanliga Episkallen på dessa? I videon, tidigare i tråden, så är det ju den fula Episkallen...

Det har inte gått upp för dig att han kanske inte håller med dig i din smak?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har inte gått upp för dig att han kanske inte håller med dig i din smak?

Möjligt.. Men visst fan är det stor skillnad! Dessutom skrev han att den var exakt likadan som Gibson?!? Det var det som gjorde mig förvirrad.

Redigerat av Bullerbyn
Link to comment
Dela på andra sajter

Vari ligger den stora skillnaden? Att det står Gibson på den ena och Epiphone på den andra?

EDIT: ja, ser skillnaden nu men att kalla det för en stor skillnad (och fulare) är överdrivet enligt min mening. Har inte ens lagt märke till det.

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/uploads/Image/guitars/SLASH/epi_large.jpg

http://images.gibson.com/Files/b60aa121-9f76-4103-80b1-31e6862d1b2c.jpg

Redigerat av NutCase
Link to comment
Dela på andra sajter

En trasig Epiphone mot en hel Fender. Hehe.

Så talar någon som inte har koll på fakta. Läs på vad det är för Epiphone och i vilken prisklass den ligger innan du drar samma slutsats som alla andra märkesb*gar att allt som det inte står Gibson på eller är tillverkat i amerika per automatik är skit. Suck. Trött man blir.

Den här är mer än dubbelt så dyr som en mexikansk Fender och håller minst lika hög kvalitet som en am. Fender. Har du provspelat på denna? Antagligen inte eftersom de inte går att få tag i längre.

  • Seymour Duncan Alnico Pro-II pickups
  • Mahogany body with flame maple top
  • Single-ply body & neck
  • Set Mahogany neck with long tenon
  • Slash "D" neck profile
  • Rosewood fingerboard with trapezoid inlays
  • 12" fingerboard radius
  • 22 medium-jumbo frets
  • 2-ply truss rod cover with gold "Slash" engraving
  • LockTone Tune-o-matic bridge with stopbar tailpiece
  • Vintage-style green key tuners
  • No pickguard
  • Nickel hardware
  • Amber bell knobs
  • 2.vol 2 Tone controls
  • 3-way selector switch
  • 24.75" scale
  • 1.68" nut width
  • Vintage Sunburst finish

Epiphone's Custom Slash Signature Les Paul Standard Plus Top lives up to the hype, delivering the Slash sound at a price that average players can afford. There are no frills here, just the Slash essentials: a big resonant mahogany neck, select tone woods, Duncan Alnico II Pro pickups and immaculate construction quality. If you want to experience the performance of a vintage Les Paul at about a tenth of vintage prices, Epiphone’s Slash should be at the top of your list.

http://www.guitarwor...andard-plus-top

Gibsonvarianten 30.000:-

Epiphonevarianten 10.000:-

Redigerat av NutCase
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Så talar någon som inte har koll på fakta. Läs på vad det är för Epiphone och i vilken prisklass den ligger innan du drar samma slutsats som alla andra märkesb*gar att allt som det inte står Gibson på eller är tillverkat i amerika per automatik är skit. Suck. Trött man blir.

Epiphone har inget vidare rykte. Det är möjligt att din är bra. Har testat Epiphone i alla prisklasser och ingen av dem har låtit något vidare och inte varit värda att köpa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Epiphone har inget vidare rykte. Det är möjligt att din är bra. Har testat Epiphone i alla prisklasser och ingen av dem har låtit något vidare och inte varit värda att köpa.

Jag har testat ett gäng och de flesta har inte varit så roliga men däremot så har jag sprungit på enstaka ex som varit riktigt ok. Tycker å andra sidan att Gibsons kvalité inte riktigt matchat deras prislapp heller. Numera kör jag ESP/Ltd, kraftigt mer bang for the buck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar också på en Epiphone emellanåt. Bra är den. Menade att det böir svårt att byta trasigt mot helt. Oavsett märken. Skulle gissa att din gitarr är värd 5-6 tusen om den är hel. Dra av 1500 för att få den lagad. Blir inte mycket Fender kvar då.

Hoppas det löser sig.

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar också på en Epiphone emellanåt. Bra är den. Menade att det böir svårt att byta trasigt mot helt. Oavsett märken. Skulle gissa att din gitarr är värd 5-6 tusen om den är hel. Dra av 1500 för att få den lagad. Blir inte mycket Fender kvar då.

Hoppas det löser sig.

...Om han nöjjer sig med en riktigt gammal Fender lyckas han säkert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag behåller dock hellre gitarren eftersom den är riktigt bra men är så klart öppen för förslag. Det är skillnad på en Epiphone som kostar 3.000:- och en som kostar 10.000:- precis som det är mellan olika Squier t ex. Personligen anser jag att det lika gärna skulle kunna stå Gibson på huvudet, så bra bygge är det. Den är definitivt "bättre" än en Les Paul Junior i 6000:- klassen. Men allt är så klart personligt tycke. Gillar man Slash sound och är ett Guns fan så är denna gura ett måste i samligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Tycker å andra sidan att Gibsons kvalité inte riktigt matchat deras prislapp heller. Numera kör jag ESP/Ltd, kraftigt mer bang for the buck.

Detsamma här med. En LTD spöar en Epiphone precis som en ESP gör med en Gibson både i pris och kvalitet. Nä Gibson lever kvar i det förgångna och vägrar inse att de har blivit omsprungna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Spelar också på en Epiphone emellanåt. Bra är den. Menade att det böir svårt att byta trasigt mot helt. Oavsett märken. Skulle gissa att din gitarr är värd 5-6 tusen om den är hel. Dra av 1500 för att få den lagad. Blir inte mycket Fender kvar då.

Precis. Man måste inse att priset på en begagnad gura inte har så högt andrahandsvärde, speciellt i dag då man får en bra gura för en spottstyver på andrahandsmarknaden. Har den spruckit så sjunker det som sagt var än mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hör vad ni säger. Jag får nog inse att värdet på denna kanske ligger på 4-5.000:- reparerad. Men då släpper jag den inte. Ofta har ju instrument ett mycket större värde för en själv, inte minst av emotionella skäl. Det här är en dundergitarr och rent kvalitetsmässigt den bästa jag har trots att jag äger 2 amerikanska fenders. Vore jäkligt dumt att släppa denna för under 7.000:-, skada eller inte, enligt mitt tycke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mahogany neck... Tippar en sån från tex en stol med huvet i golvet blir det en sån spricka. Med lönnhals händer ingenting.

Handlar mycket om hur Gibson konstruerat dessa också. De halsarna från 70 talet som har en volute har betydligt större chans att överleva. Ärligt talat så förstår jag inte riktigt tanken med deras huvud/halsinfästning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...