Jump to content
Annons

En video från oss i studion [Death metal]


MrBassman (oregistrerad)

Recommended Posts

MrBassman (oregistrerad)

Jag tänkte slänga upp en liten video som vi i To Dust spelade in i våras under inspelningen av vår debutskiva "State of Nothing". Vi är mycket stolta över den, kritisera oss inte för hårt, det kommer bara leda till tårar 😉

Detta är resultatet av en limiterad budget och en stark vilja. 😄 Ge oss lite kärlek 🙂

Alla frågor/kommentarer/kritik/hat-brev/frierier välkomnas!

http://http://youtu.be/5yvd_okz4f0

Redigerat av MrBassman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MrBassman (oregistrerad)

Du glömde länka filmen!

den var faktiskt där när jag förhandsgranskade 🙁, Men nu är den på plats igen!

Redigerat av MrBassman
Link to comment
Dela på andra sajter

MrBassman (oregistrerad)

va ju inte så pjåkigt!

inget fan av sångaren bara. Men that's just me 🙂

Tack som fan!! 😉

Men lite nyfiken på kritiken 😉 är det så att du ogillar growl? eller ogillar du sättet han gör det på? Jag frågar bara eftersom det finns väldigt många som inte gillar growl i någon form, och de kan ju vara en lite svår sångstil att ta till sig, speciellt om man inte har vant sina öron genom år av upptrappning. I vissa fall får man bara konstatera och acceptera att death metal inte är för alla 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack som fan!! 😉

Men lite nyfiken på kritiken 😉 är det så att du ogillar growl? eller ogillar du sättet han gör det på? Jag frågar bara eftersom det finns väldigt många som inte gillar growl i någon form, och de kan ju vara en lite svår sångstil att ta till sig, speciellt om man inte har vant sina öron genom år av upptrappning. I vissa fall får man bara konstatera och acceptera att death metal inte är för alla 😄

jag älskar growl, i det flesta sorter. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det.. men "jag känner det inte" helt enkelt. U know what I mean? och så är det ibland. Vissa låtar går rakt in i hjärtat när man hör den. Vissa går in i ena örat, och ut i det andra utan att lämna några spår kvar. But hey, that's life. You can't please all people 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy SATAN vad tungt!

Helt krossad! Kunde inte sluta lyssna/kolla. Galet krossande!

Köper sången 100%

OM det var något jag ska ha (en högst blygsam) åsikt om så är det synten i de första verserna som kändes väldigt "överflödig" (synt-ljudet, ej elpianoljudet).

Respekt!

Link to comment
Dela på andra sajter

MrBassman (oregistrerad)

Jag tyckte sångaren var grym.

Musiken däremot får jag inget grepp om, det melodiska introt låter väldigt mycket nightwish, sen kommer det lite klassisk heavy metal, lite deathmetal här och där också.

Jag tror det kan va så med hela vår skiva, vi gillar ett sväva ut lite och töja lite på gränserna om hur "death metal ska låta". Jag tror att det behövs lite genomlyssning innan man greppar de, iallafall är det det som är tanken, att det ska växa lite, annars tror jag man tröttnar på det för snabbt. Men å andra sidan är jag med och skriver musiken, det är omöjligt för mig att säga hur den uppfattas av andra. 😛 Det är nästan det svåraste när man skriver musik, att sätta sig in i vilka referenser som andra människor kommer få. Du hörde ett nightwish inro, andra har sagt att det påminde om iron maiden, vi själva har aldrig lagt märke till det, men självklart stämmer det!

jag älskar growl, i det flesta sorter. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det.. men "jag känner det inte" helt enkelt. U know what I mean? och så är det ibland. Vissa låtar går rakt in i hjärtat när man hör den. Vissa går in i ena örat, och ut i det andra utan att lämna några spår kvar. But hey, that's life. You can't please all people 🙂

I feel you! Jag va bara tvungen att kolla! Vi får många "musiken är bra men man hör ju inte vad sångaren säger"-kommentarer 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

MrBassman (oregistrerad)

Fy SATAN vad tungt!

Helt krossad! Kunde inte sluta lyssna/kolla. Galet krossande!

Köper sången 100%

OM det var något jag ska ha (en högst blygsam) åsikt om så är det synten i de första verserna som kändes väldigt "överflödig" (synt-ljudet, ej elpianoljudet).

Respekt!

Tack som faaen! Det är ju sådana kommentarer man lever för! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

MrBassman (oregistrerad)

man hörde vad han sa absolut. Men jag fick ingen "feeling" av det helt enkelt. Sorry :/ ska kanske göra ett nytt försök med andra låtar.

ja du missförstod mig nog, jag menar inte att din kommentar var en sådan, bara att man får många sådana när man lirar nån form av metal med growl 😛, men jag förstår precis vad du menar, allt kan inte gå hem hos alla, Gött att du gillade resten av låten i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrBassman (oregistrerad)

Tycker det låter riktigt bra. 🙂 Är ingen större fan av growl däremot.

Grymt bra!

Riktigt goa riff och gott harmoniskt, rymmen upp!

Edit: tummen upp, inte rymmen 🙂

Edit: tummen upp, inte rymmen 🙂

Tack för allt snällt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...