Jump to content
Annons

Smygdiggare, moi?


Limpan

Recommended Posts

Linus var namnet...

även kallad limpan av vissa få utvalda.

Jag inledde min march in i forumet bland demospelningar där ja la ut en plojlåt ala "call on me"-stuk.

Jag har där blivit kallad både smygdiggare å det ena å andra.

Smygdiggare kanske inte är rätta ordet...

Jag är en ganska öppen människa och tycker om musik som är bra

(den har ni säkert hört förr)

Om jag spelar in lite halvseriös musik så blir det inte dancemusic iaf...

Typ rock/westcoast/slick är väl det mest intressanta området...

Lite utsväningar i funk, soul och fusion kan också förekomma....

Jag går just nu musiklinjen inriktning ljudteknik på liljeholmens folkhögskola och hoppas kunna fortsätta på det spåret i framtiden.

Till er alla där ute, var inte rädda för att skapa! Mångfald är nyttigt, Annorlunda är bra, keso är ost och marabou chokla'

Over and out :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack, känner mig välkommen.

Ett riktigt trevligt forum verkar detta vara!

För övrigt kan jag säga att på bilden så äter jag på ett ibanez-huvud...

En RG570EX... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 5 år senare...
Postat (redigerat)

1000 inlägg, whiii! 🙂

Jag har nu blivit en äkta forum-räv och hoppas kunna fortsätta med givande inlägg även efter 1000-strecket =)

Tänkte därför göra en uppdatering på min medlemspresentation som trots allt är 5 år gammal.

2005-2007: Pluggade på Växjö Universitet, Fick högskoleexamen i musikproduktion. Satt i min lilla etta på campus och spelade in låtidéer. Slutarbetet finns att höra i "medley" på min & RoBERTS myspace.

2007: Flyttade till Göteborg där jag fann min fru och jobbade där en hel del med live-ljud parallellt med en anställning på Clas Ohlson.

Tog även en paus från musikproducerandet och sålde bort de mesta av min hemstudio.

2009: Flyttade tillbaka till Växjö och började jobba som musiklärare på Växjö kulturskola, parallellt så pluggar jag till elektriker. Sommaren 2009 gjordes en liten inspelning med en amerikansk låtskrivare som ville spela in sina låtar, så då fick jag möjlighet att bygga upp hemstudion igen.

2010: Jobbar än sålänge som gitarr/bas-lärare på kulturskolan parallellt med elektrikerutbildningen. Kommer sluta arbeta på kulturskolan i sommar då vikariatet är över samt att jag kommer börja plugga heltid till elektriker. Har dessutom ett nytt inspelningsprojekt på gång och jag har även startat egen firma så det ska bli lättare att ta betalt. Intäkterna från detta inspelningsprojekt kommer också gå till studion.

Jag och min fru har också nu köpt hus, och i sommar flyttar vi dit, så då blir den en del att fixa med där också.

Det kommer då i sommar dyka upp en "studio-byggar"-tråd från mig då jag ska ta mig an ett förråd på 16,5 kvadrat i huset som ska bli en digital studio (endast kontrollrum alltså).

Om inte det räckte bollar i luften med hus-flytt, studio, plugg & inspelningsjobb väntar jag dessutom en "arvinge" 🙂 Frun har en bulle i ugnen så att säga 🙂

Fullt upp här! 😄 Hoppas jag fortfarande kommer ha lite tid att hänga här ibland också! Det var den uppdateringen det, hej hopp!

Redigerat av Limpan
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!!! 🙁 Ja, inläggen i medlemspresentationer räknas inte, mitt lilla pucko.. då får jag väl skriva det 1000:e inlägget på nått annat ställe! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...