Jump to content
Annons

Inbrott på turne, behöver nya mikrofoner


Schampo

Recommended Posts

Så,vi är på turne och i Prag bröt sig någon in i vanen och snodde våra sångmickar, koklockan,en halväten Nutella och lite annat.

Nu ska vi köpa 3 nya sångmickar och undrar vad vi ska ha.

Vi hade Beta58 och SM58 tidigare men eftersom vi är ett fattigt band,turnerar mycket och i skumma kvarter så är vi rätt säkra på att det inte är sista gången det händer och vi vill ha något billigare.

Det finns ju en uppsjö SM58kopior där ute, vilka är bra och vilka är anus?

Jag har provat JJ Labs kopia men den tar upp för mycket runt om det passar sig inte riktigt för oss.

Om man vill följa våra turnespektakel så har vi en blogg på http://blogg.dt.se/thesensitives

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nej, vi handlar när vi kommer hem, vi har bara Litauen,Estland och Letland kvar på turnen och har lånat grejer för de gigen.

Så det är ingen panik, vi ser oss bara omkring efter vad vi ska köpa och fixar det så fort vi kommer hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blue enCore 100i är enligt en test jag läst bättre än sure sm57 blir min nästa mick när jag sparat ihop till den +stativ

Blue enCore 200 (samma som enCore 100, men med fantommatad förstärkarkrets inbyggd), skulle jag absolut överväga. Den finns med på min testsite. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att höra!

Om ni har varit nöjda med 58orna tycker jag att ni ska fortsätta med dom. Kostar inte mycket, speciellt inte begagnade.

Vill ni ha ett nytt ljud när ni ändå ska köpa nytt, är det ju en annan sak.

Vi är nöjda med SM58 och ännu nöjdare med Beta58,den har något snyggt ,krispigt tycker jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blue enCore 200 (samma som enCore 100, men med fantommatad förstärkarkrets inbyggd), skulle jag absolut överväga. Den finns med på min testsite. 🙂

Skulle du kunna förklara detta för mej? både 100 och 200 är dynamiska, vad innebär detta med förstärkarkrets? det en modell 300 också och den är en kondensator.
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle du kunna förklara detta för mej? både 100 och 200 är dynamiska, vad innebär detta med förstärkarkrets? det en modell 300 också och den är en kondensator.

I fantommatade dynamiska mickar sitter det samma typ av förstärkare som det sitter i kondensatormickar, så att man får mycket högre output från micken och därför inte behöver skruva upp gain lika mycket på preampen. 🙂

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vet inte om det finns några bra Nutellakopior men leta på nätet... 😉

Tips! [...] Köp mer nutella i stället! 😉

Det var då ett jävla tjat om Nutella 😠😛

MORE COWBELL! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...