Jump to content
Annons

CHAE äntrar Ljudmolnet


CHAE

Recommended Posts

1 timme sedan sa slejnard:

Snyggt! Lyssnar i detta nu. Älskar nålar 2. Så fint flyt i gitarrspelet. Du skriver bra texter som ger låtarna nerv. Bra jobbat CHAE! Snygga gitarrslingor också. Delay är gott. 

Stort tack, Slej🤜🏼🤛🏻🤩

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Återigen snyggt! Det sitter en liten bibliotekarie i mitt huvud och hon sorterade in detta mellan Winnerbäck och Kent. Själv skulle jag aldrig drömma om att kategorisera musik på det sättet.

Kommer inte riktigt överens med trumljudet i ezdrummer, så det kan ju vara ett litet tips inför kommande projekt som jag hoppas kommer.

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar proggigheten eller ska man kalla det de "folkliga" tonerna i musiken. Texterna känns blytunga i sin svärta. Det finns stråk av Kent här som jag gillar. Mixningen tänker jag inte kommentera då jag inte har några vettiga högtalare att lyssna i just nu. Som helhet, bra skit!

Ska jag hacka på något så är den svaga länken i produktionen dock sången. Den är bitvis svajig. Där den kan ibland kännas energilös så kompenserar du dock med ren attityd. Det kan räcka långt det också förstås men inte ända fram.

Man vill höra mer av dig! f050.GIF

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Fidden:

Återigen snyggt! Det sitter en liten bibliotekarie i mitt huvud och hon sorterade in detta mellan Winnerbäck och Kent. Själv skulle jag aldrig drömma om att kategorisera musik på det sättet.

Kommer inte riktigt överens med trumljudet i ezdrummer, så det kan ju vara ett litet tips inför kommande projekt som jag hoppas kommer.

Tack för input och beröm🤜🏼🤛🏻

Om det blir några större projekt i framtiden kommer jag eventuellt att kika på trumalternativ🙂

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Dark Of Light:

Gillar proggigheten eller ska man kalla det de "folkliga" tonerna i musiken. Texterna känns blytunga i sin svärta. Det finns stråk av Kent här som jag gillar. Mixningen tänker jag inte kommentera då jag inte har några vettiga högtalare att lyssna i just nu. Som helhet, bra skit!

Ska jag hacka på något så är den svaga länken i produktionen dock sången. Den är bitvis svajig. Där den kan ibland kännas energilös så kompenserar du dock med ren attityd. Det kan räcka långt det också förstås men inte ända fram.

Man vill höra mer av dig! f050.GIF

Kul att du spårar det ”folkliga” då jag i mångt och mycket de facto lyssnar väldigt mycket på just folkmusik (skillingtryck, visor etc).

Tack för både beröm och input!🤜🏼🤛🏻

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan sa Neosus:

Jag avundas alla som lyckas skriva en hel låt!

Bra jobbat Chae!

 

Jag också…😳

Tack för beröm🤙🏼

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...