• Nu lanseras SoundCloud Go+ i Sverige

Sverige, 25 mars 2020SoundCloud, världens största öppna plattform för ljud, lanserar idag premiumabonnemanget SoundCloud Go+ i Sverige. SoundCloud ger redan svenska musikfans möjligheten att lyssna på originalmusik, DJ-sets, remixer och mycket mer från dagens och morgondagens artister. SoundCloud Go+ ger användare tillgång till hela SoundClouds katalog, som innehåller låtar från några av våra största artister och skivbolag såväl som nya stjärnor, reklamfri lyssning, offlinesynk och ljudstreaming i hög kvalitet. Framförallt innebär lanseringen av SoundCloud Go+ att artister nu får betalt för sina streams från Sverige.

SoundCloud är den primära plattformen för att upptäcka det absolut senaste inom musik och skapa direkta relationer med artister, dj’s, trendsättare och andra lyssnare genom att kommentera och skicka meddelanden. Med SoundCloud Go+ får lyssnaren tillgång till vår fullvärdiga katalog och kan lyssna på sin musik var som helst och när som helst, samtidigt som de stödjer över 25 miljoner artister som bygger och utvecklar sina karriärer på vår plattform”, säger Anthony Gabriele, Senior Vice President, Subscriptions & Marketing, SoundCloud.

Musikfans i Sverige kan använda SoundCloud på följande sätt:
    •    SoundCloud Go+: Premiumabonnemang som ger lyssnarna en reklamfri upplevelse med tillgång till över 200 miljoner låtar och offlinesynk. Nya prenumeranter kan testa tjänsten gratis i 30 dagar, därefter tillkommer en månadsavgift.
    •    SoundCloud Go+ för studenter: Studenter på universitet och högskola kan ta del av alla fördelarna med SoundCloud Go+ till halva priset. Besök soundcloud.com/student för mer information.
    •    SoundCloud Pro Unlimited-rabatt: Kreatörer som prenumererar på SoundCloud Pro Unlimited, SoundClouds premiumabonnemang för kreatörer, kan lägga till en prenumeration på SoundCloud Go+ för halva priset. Kreatörer kan ta del av alla fördelar med SoundCloud Go+, och får dessutom tillgång till SoundClouds integration med ledande DJ-mjukvarubolag som Serato, Pioneer DJ, Native Instruments, Algoriddim med flera. För att ta del av erbjudandet och för mer information om SoundClouds integrationer, besök soundcloud.com/go.
    •    SoundClouds gratisversion: Den helt avgiftsfria lyssnarupplevelsen finns fortfarande tillgänglig och  stöds nu av reklam.

SoundClouds premiumabonnemang finns nu tillgängligt via SoundClouds existerande appar hos iOS App Store och Google Play Store, eller på soundcloud.com/go.

Pris: 99 kr (Web/Android) eller 129 kr (iOS) i månaden

SoundCloud Go+ och SoundClouds gratisversion som stödjs av reklam, finns nu tillgängliga i 19 länder; USA, Storbritannien, Irland, Frankrike, Australien, Nya Zeeland, Kanada, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Italien, Portugal, Spanien, Schweiz, Österrike, Danmark, Finland, Norge och Sverige.

SoundCloud introducerar reklamytor på plattformen
    Ljud, in-stream native och videoreklam på SoundCloud kommer att tillhandahållas av Concept CPH. Alla reklamlösningar är designade för att sömlöst passa in i SoundCloud-upplevelsen och ger varumärken en mängd olika sätt att nå en engagerad publik av unga och inflytelserika personer. Introduktionen av reklam gör att lyssnare kan fortsätta att använda SoundCloud gratis samtidigt som kreatörer får möjligheten att få betalt för det arbete de delar. SoundCloud Go+-prenumeranter kan välja att avstå från reklam och njuta av en ostörd lyssning.

Om SoundCloud
    SoundCloud är världens största öppna plattform för ljud som drivs av kreatörer, lyssnare och kuratorer. SoundCloud grundades 2007 och förser världens ljudkreatörer med de bästa verktygen, tjänsterna och resurserna för att bygga och utveckla sina karriärer. 200 miljoner låtar, 25 miljoner kreatörer och lyssnare i över 190 länder – det som kommer härnäst inom musik hittas först på SoundCloud. https://soundcloud.com