Jump to content
Annons

Vilket är det största problemet du tampas med i din studio?


Halkbi

Recommended Posts

Annons

Liverum på sex kvadrat? Och med en soffa plus andra möbler i? Går det att gå in där?

Funkar fint - men att kalla det liverum är kanske lite skryt... Spelar bara in sång och akustisk gitarr där - så man skulle kanske kalla det sångbås istället, typ... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

tidsbrist, pengabrist, men det har löst sig nu, en jävla förmåga att inte slutföra.

vanligaste scenariot är skriv låt, lägga spår på låten, Har gitarrslingorna eller kanske bara gitarrsolot kvar, startar nytt projekt. sitter med 5 ofärdiga låtar och började lägga spår för den 6e häromdan.

antal timmar spenderat på mixande hittills är NOLL. antal sidor och videos på nätet om mixing synade: säkert 4 siffrigt vid det här laget.

SLUTFÖR PÅGAJÄVEL, SLUTFÖR!!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Well, du är inte ensam om detta Neosus. Jag har mer eller mindre bara ett skrivbord där jag skriver mina grejer. Allt är alltid kopplat så jag behöver bara skapa ett track och resa mig för att lägga sång. Ofta mer kreativt än att ha en mer komplex uppsättning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Heltidsjobb + övertid. Familj och barn. Spelar 2 ggr i veckan i band. Tränar. Det blir inte många timmar kvar. Det är bara jag i min hemstudio så jag är den största bristen. Behöver sångare/sångerskor som vill vara artister :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla har vi något som vi stör oss på som vi känner hämmar vårt arbete. Vad är det jobbigaste med din studio?

Själv dras jag främst med min egna oförmåga, men även med obefintlig akustikbehandling samt brusiga preamps.

Jag har precis inredd mi hemstudio och har eko problem samt micbrus.
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vilja säga brist på tid men det är fan att ljuga. Tid har man om man slutar slösa den på skit. Skulle jag stänga ner Facebook, sluta hänga på 5-8st olika forum(förlåt Studio), sluta slösurfa som ett jävla miffo och koncentrera mig på enbart produktion och att få klart låtarna, skulle jag göra en skiva i månaden. Det är lätt att klaga på tid, orsaken är oftast att man(jag) är lat, för lat.

Däremot har jag några laster som tyvärr resulterar i att jag slutar producera för snabbt:

- Blir aplätt uttråkad när jag sitter själv....(vill ha en samarbetspartner)....*suck*

- Kan inte spela så högt som jag vill. Älskar att spela högt och mycket, känslan som infinner sig kan göra att jag jobbar betydligt längre.

- Har fler intressen än studio delen (mma, gym, bilar, hifi-hemmabio, företagande). Många bollar i luften, tyvärr gäller det att få ner dem någon gång med......

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt största problem är att vara tidseffektiv...... Har lätt för att surfa rundor på nätet istället för att prodda musik.... Har spärrat vissa sidor på Safari såsom Facebook och fotbollskanalen.se ..... tänkte blocka flera sidor men kommer inte ihåg lösenordet till tilläggsprogrammet...... och vad värre är.... jag har kommit på ett sätt att komma runt spärren genom att gå via Google 🙁

Bästa sättet att dämpa detta missbruk av nätet är att jobba med andra....... alternativt klippa av nätkablen.... Men alla dessa uppdateringar kräver ju ständig uppkoppling!

Finns det nån klinik som kan bota en?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt största problem är att vara tidseffektiv...... Har lätt för att surfa rundor på nätet istället för att prodda musik.... Har spärrat vissa sidor på Safari såsom Facebook och fotbollskanalen.se ..... tänkte blocka flera sidor men kommer inte ihåg lösenordet till tilläggsprogrammet...... och vad värre är.... jag har kommit på ett sätt att komma runt spärren genom att gå via Google 🙁

Bästa sättet att dämpa detta missbruk av nätet är att jobba med andra....... alternativt klippa av nätkablen.... Men alla dessa uppdateringar kräver ju ständig uppkoppling!

Finns det nån klinik som kan bota en?

där känner man igen sig. Jag brukar dra ur internetkabeln när det händer. Att "ta en paus" är inget man ska göra på internetläsarN!
Link to comment
Dela på andra sajter

just nu är det ett band som har spelat in materialet i replokalen på sjukt kackiga mikrofoner. dom spelar ganska kasst. Dessutom har dom skickat alla filer i stereo, och dom heter typ audio1_3+54-_. Eller typ BX01234dfsv. Dom filerna som ÄR döpta är döpta på brasilianska. Det är tolv låtar, så det är ju en hel jävla dag bara för att sortera upp alla spår. Tur iallafall att dom betalar bra.

Clenched_human_fist.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

...att det är så förbannat jävla trist byta strängar på guror. Finns det nåt tråkigare? Och de förbannade sortens låsbara stämmisarna ESP:n gör det inte roligare direkt 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

...att det är så förbannat jävla trist byta strängar på guror. Finns det nåt tråkigare? Och de förbannade sortens låsbara stämmisarna ESP:n gör det inte roligare direkt 😏

Det är därför det finns virtuella instrument... 😉

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det är därför det finns virtuella instrument... 😉

Ja det är tur att jag inte behöver snöra om en bas längre. 😆 Nä men bas går ju snabbare och lättare i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...