Jump to content
Annons

Producers Seminar: Mixarens hemligheter


Recommended Posts

En av sveriges absolut mest meriterade mixare, Ollie Olson, avlöjar nu sina bästa och mest värdefulla knep och tips för framgångsrik mixning. Seminariet kommer att ha en praktisk inriktning och förse dig med handfasta tips som du kan använda för att få din egen musik att låta riktigt professionell.

Ollie har en rad guldskivor under bältet både i Sverige och utomlands. I USA har han mixat och agerat tekniker åt såväl Snoop Dogg som Ice-T, och i Sverige åt artister som Christian Walz, Robyn och Teddybears.

Som läsare av tidningen Studio känner du säkert igen Ollies namn då han under flera år skrivit om mixning och produktion.

Vi vänder oss till dig som vill fördjupa dina kunskaper, oavsett vilken plattform eller inspelningsprogram du använder. På seminariet använder vi oss av Logic på Mac.

Priser (inklusive moms):

Prenumerant: 995 kr

Forummedlem: 1 195 kr

Fullpris: 1 395 kr

Student: 795 kr

För anmälan och mer information: Gå in på www.studio.se/seminar

Välkommen!

Gänget på Studio

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Från 160:- till absolut max 395:- förköp? Priser liknande andra festivaler eller evenemang på till exempel debaser, fasching etc..?

Just nu är STUDENTPRISET högre än en ordinarie madonna-biljett på ullevi.. Ollie Olson kan väl inte riktigt räkna med samma drag? 😛

Kanske inte en alldeles relevant jämförelse.. Kvarstår gör dock att priserna är på tok för höga i relation till utbud enligt min mening.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på hur man ser sådan här utbildning. Det är ju inte underhållningsverksammhet vi talar om. När jag åker på kurs med jobbet brukar det kosta 15 000-20 000 för två och en halv dags seminarium. Var själv på seminariet med Christian Waltz och med tanke på att det var fullsatt så tyckte nog inte folk att det var för dyrt den gången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som tycker att det är på tok för dyrt ... hur mycket anser ni att fyra timmar tillsammans med en mycket kunnig mixare är värda?

/Mats på Studioredaktionen

Värt att tänka på är att alla inte bor i stockholm. Och alla har inte ekonomin att åka dit. Ska jag åka dit (vilket jag gärna skulle velat) går det för 300- 700 spänn för tågresan dit. 700+ för hus och mat. (Stockholm är ju inte den billigaste staden, tyvärr..) Så det skulle bli tok för mycket pengar för en som jag 😑

Jag tycker ni ska fortsätta med dessa though. Men om ni hade kunnat dra runt det till andra ställen i Sverige hade ni kunnat locka mer publik. Jag hade gärna betala de 800 :- Om det inte tillkommit en massa extra kostnader vid sidan av 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ett par hundralappar för en sån tillställning verkar rimligt, det är väldigt mycket folk och det saknas en dialog. Dom jag har varit på har mest varit skamlös reklam eller tokdåligt arrangerade. Inte alls den höga klass man hade velat få ut. Iofs betalade jag drygt 8900 härom månaden för en veckas masterclass i Polarstudion, men då var vi en grupp på sex personer i ett kontrollrum och hade möjligheten att verkligen grilla Lennart och Olle som höll i det. DET var jävligt värt pengarna. Men i en aula för 150 pers blir det liksom en helt annan grej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag förstått det hela rätt så handlar väl detta event om en 4h "föreläsning" med möjlighet att ställa frågor (som på högskola typ..)? Ganska långt ifrån en veckas masterclass.. ☺️

Som jämförelse körde tex Morgan Ågren en trumclinic i Trollhättan i januari, 150 platser - fri entré..

Det var säker subventionerat av kulturpeng men 1 395kr blir ändå en väl saftig slant i jämförelse om enda skillnaden är att detta är ett "privatägt" evenemang? Det måste väl finnas sponsorer el. dyl?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...