Jump to content
Annons

Mitt youtubeframträdande


Gäst

Recommended Posts

Annons

Har du något mer tonläge i rösten? Känns lite överdrivet dramatiskt när du ligger i samma läge hela tiden. Det är väldigt lååååånga toner hela tiden med, blir lite jobbigt att lyssna på. Försök hitta lite variation i uttryck och hastighet på sången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår vad du menar, jag tycker din röst skulle funka fint i t.ex. en film, när det behövs en beklagande effekt för att skapa just drama. Men när det kommer till själva låten, så håller det inte riktigt för mig. Eftersom det blir samma sak gång på gång, men det är väl min preferens.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

<p>Ett puffskytt till micken skulle inte heller sitta fel, så man slipper "åskmullret" vid varje frasslut. Kanske inte hörs jättetydligt, men om man lyssnar med subben påkopplad blir det väldigt märkbart... </p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

Link to comment
Dela på andra sajter

bra röst, poetisk text.....ville skjuta dig efter första minuten.

seriöst, fööööööööööööööööööööööööööööööööööööör låååååååååååååååååååångdraget.

mängden text du skrev är en knappt EN vers, du lyckades dra ut på den i 3 minuter o 49 sekunder.

andvän gärna melodin, du ska köra på de sound du anser va ditt eget, men för allt i världen tryck in mer text.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är bra på att sjunga, dock håller jag med om att det är för långdraget. För mycket diskant på sången också! Alldeles för mycket. Och som sista tanke, du borde skaffa ett puffskydd till micken eller något liknande också 😛 Overall ganska bra låt, skulle inte sitta fel med lite mer struktur dock (fast jag förstår att den ska va ganska "lös")

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte det samma när jag hörde din låt dvs din text är för utdragen ,dock inget fel på bakgrundsmusiken den låter ok.

Du vill ha svar på vad man tycker .

Och jag tycker det låter nu som ett böneutrop . Och inget illa alls menat med detta , men det är så jag uppfattar att det låter i sången nu.

Men det kan ju låta helt annorlunda om där blir mer text dvs .

Link to comment
Dela på andra sajter

Utöver det jag redan sagt (i längsta) om ditt framträdande tänkte jag på en annan grej; du kanske skulle prova att ställa dig upp när du sjunger?

Vänligen,

CHAE

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Du måste driva med oss det här ju förskräckligt rent ut sagt. Båda filmerna börjar med ett kvidande IÖÖÖÖÖÖ med samma inledningston på båda.

Jag vill verkligen inte vara en taskmört vi har redan en del såna här så jag ber hemskt mycket om ursäkt om jag fattat fel. Men som sagt det här är inte bra.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske du skulle börja härma artister lite. Nu menar jag inte Mariah Carey ,för hon är ju väldigt duktig tekniskt på att sjunga, utan jag menar kanske något lättare på svenska , Övning ger ju färdighet .

Link to comment
Dela på andra sajter

Något jag tänker på är att vibratona känns lite väl påtagliga ibland. De sitter snyggt som fan emellanåt men det känns ibland som det blir lite för mycket av det. Marty Friedman sa något smart om just vibraton på gitarr i nån video som jag inte minns väl nog att citera ifrån men det känns som om det tar över lite för mycket ibland, enligt min åsikt. Bara för att du kan (och det kan du bra för övrigt) kanske du inte alltid borde dra iväg dundervibratot. Ibland passar det in snyggt - ibland inte, enligt mig.

Sedan uppfattar jag det du håller på med och försöker förmedla med din sång som ganska nischat så jag skulle inte låta mig tryckas ner alltför mycket av en del av kritiken du får här.

Det är dock galet mycket diskant på sången!

Redigerat av Radiomorph
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger JA! även till den senaste videon. Men även den mixad med överdriven diskant, hoppas du kan göra något åt det.

Jag håller med Radiomorph om att det vore härligt om du skulle vara lite mer kontrollerad med ditt vibrato så att det blir en effekt när det väl används.

Och sedan hör jag inte så stor skillnad på de olika låtarna, om jag tänker på sången.

Men hur som helst tycker jag fortfarande att det är härligt och bra.

Tack för lyssningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Ok då fattar jag och passar på att be om ursäkt, jag har nog missförstått vad det är du vill göra. Ha det bra och lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...